קרית משה – פרויקט הדגל של התחדשות עירונית בישראל

קרית משה – פרויקט הדגל של התחדשות עירונית בישראל

בשבוע שעבר נערך טקס חגיגי לפתיחת מינהלת ההתחדשות העירונית בקריית משה, במעמד שר הבינוי השיכון, יואב גלנט וראש העיר, רחמים מלול במגרש הכדורגל במקום  נערך גם הפנינג משפחות גדול ומסיבת ריקודים לנוער וצעירים.

ח"כ יואב גלנט, שר השיכון: "בקריית משה קיים פרויקט הדגל של התחדשות עירונית שאנו מובילים.

מינהלת ההתחדשות העירונית והפורום המקצועי של קריית משה ערכו אמש טקס רשמי, חגיגי, לציון פתיחת המינהלת. האירוע נערך ביום חמישי (30.8) בשעות אחה"צ והערב במגרש הכדורגל בקרית משה בסמוך למתנ"ס, והשתתפו בו ראש העיר ושר הבינוי השיכון, יואב גלנט, מנכ״ל העירייה, דורון מילברג, ראש מינהלת ההתחדשות העירונית הממשלתית, חיים אביטן, מנהלת המינהלת ברחובות, אור גולדפרב ובכירי משרד השיכון.

האירוע נערך בהפקה משולבת של הפנינג משפחות ומסיבת ריקודים לנוער ולצעירים עם הזמרת בנצ'י מלדה.

תושבי השכונה הוזמנו לחגוג את סיום החופש, התחלת הלימודים ובעיקר לחגוג ביחד את הגיבוש הקהילתי שיביא לשינוי אמיתי ולהתחדשות השכונה.

זה היה אירוע לכל המשפחה כשלילדים במקום הוקם מתחם ג'מבורי, מתקנים מתנפחים, קיר טיפוס, בנג'י טרמפולינה ומופע קסמים.

במסגרת זו, הוצבו עמדות הסברה שבהן יינתן מענה לכל השאלות של התושבים בנושא ההתחדשות העירונית.

שר הבינוי והשיכון, ח״כ יואב גלנט אמר כי "הפרויקט  הוקם מתוך ראייה חברתית אמיתית, ושואף לצמצום פערים בחברה הישראלית. הילדים שאנחנו משקיעים בהם היום -נפגוש אותם ברחבת המסדרים בבה"ד 1 ובאוניברסיטאות. אנחנו פועלים בלמעלה מ-30 יישובים ברחבי הארץ והשינוי ניכר בשטח. בקריית משה קיים פרויקט הדגל של התחדשות עירונית שאנו מובילים.

‏במקום 1,300 דירות שנבנו בשנות ה-60 אנו מתכננים ובונים 9,500 יח"ד לצד שטחי מסחר ותעסוקה, מוסדות ציבור ופארק ירוק.  משרד הבינוי והשיכון ממשיך ללוות את דיירי השכונה ואת כלל הפרויקטים על מנת לחדש את פני השכונה".

ראש המינהלת, ד"ר אור גולדפרב אמרה בטקס: "לכולנו יש חלום משותף שבקריית משה תיבנה שכונה חדשה ויפה, אני בטוחה שעם הרבה אמונה ועם שיתופי פעולה בינינו נוכל להפוך את החלום למציאות".

מינהלת התחדשות עירונית בקריית משה הוקמה על ידי עיריית רחובות ומשרד הבינוי והשיכון, במטרה להוביל את תהליכי ההתחדשות העירונית בקריית משה ולהביא לשיפור איכות חייהם של תושבי השכונה בטווח הארוך, באמצעות תהליכים חברתיים משתפים והוגנים, תוך סיפוק צרכי התושבים ושמירה על איכות החיים גם בתקופת הביניים. המינהלת, שתהווה מרכז מידע והכוונה לתושבי השכונה, תפעל בתחומים הבאים: קידום התארגנות של מתחמים לנציגות, בחירת עורכי דין ויזמים; מתן מידע והדרכה מקצועית לתושבים בכל מה שקשור לתהליכי התחדשות עירונית; קידום הגיבוש החברתי שיאפשר את שימור הקהילה והתרבות בשכונה הרחבה והחדשה שעתידה לקום. בחודשים האחרונים קיימה המינהלת מפגשי היכרות ובחירת נציגות עם כל 33 המתחמים בשכונה. התכנית הכללית של השכונה והתכנית הספציפית של כל מתחם הוצגו לתושבים והוסבר התהליך המומלץ על ידי המינהלת לקידום תהליך ההתחדשות העירונית, כאשר הצעד הראשון הוא גיבוש נציגויות לכל מתחם. עד היום גובשו נציגויות בכשליש מהמתחמים וחלקם מתקדם כבר לשלב בחירת עורך הדין.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh