8 סודות שיגרמו לגוגל לאהוב גם את האתר שלכם

8 סודות שיגרמו לגוגל לאהוב גם את האתר שלכם

מה גורם לאתרים מסוימים להצליח ולאחרים לא?

כדי לענות על השאלה הזו, נבדקו לעומק 500 אתרים איכותיים במיוחד שנבחרו בקפידה; אתרים שמעולם לא קיבלו עונש בגוגל. הרשימה כוללת אתרים בעלי ותק של 3 שנים לפחות, עם טראפיק אורגני מינימלי של 5,000 כניסות-גוגל מדי חודש.

הנה 8 הפרמטרים שהבדילו את האתרים המוצלחים מהשאר.

רמז: הכול קשור לחוויית שימוש ולסיגנלים של שביעת רצון.

סוד 1 – אחוז נטישה

אחוז נטישה (Bounce Rate) הוא אחד הפרמטרים החמקמקים ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי, פשוט מכיוון שלא הרבה באמת מבינים מהו. אז כדי לעשות סדר בבלגן שאלנו את מומחי הדיגיטל של Websem מה זה באמת אחוז נטישה.

באונס רייט הוא אחוז המשתמשים שיצאו מתוך האתר אחרי שביקרו אך ורק בעמוד אחד, בלי לעבור לשום עמוד אחר. אם 30 משתמשים מתוך כל 100 הפגינו את ההתנהגות הזו באתר, יש לכם 30 אחוזי נטישה וכן הלאה. בתיאוריה ככל שאחוז הנטישה נמוך יותר, כך טוב יותר. בפועל אחוז נטישה לבדו – ללא בדיקה של פרמטרים נוספים – לא ממש ייתן לכם תובנות כלשהן.

שימו לב שאם יש לכם מתחת ל-20% באונס רייט, משהו כנראה לא תקין בקוד האנליטיקס (בדרך כלל מדובר בכפילויות של כמה קודים במקביל באותו אתר).

ממצאי הבדיקה הראו שהאתרים שגוגל אוהב נעים בטווח באונס רייט של 26% עד 69%, כאשר אתרי תוכן מקבלים באונס רייט גבוה יותר בממוצע מאשר אתרי סחר או עסקים (הגיוני אם חושבים על זה – באתר תוכן קוראים עמוד אחד ויוצאים. באתר עסקי מדפדפים בין כמה עמודים כדי לבדוק מוצרים ושירותים).

סוד 2 – התאמה לנייד

רוב החיפושים בעולם נעשים כיום במכשיר נייד כלשהו, ולכן יהיה זה הגיוני שהאתרים שנבדקו יהיו מותאמים למובייל. ואכן ממצאי הבדיקה מוכיחים חד משמעית – כל 518 האתרים שנבדקו היו אתרים רספונסיביים (בלי גרסאות מובייל נפרדות, למקרה שתהיתם).

אם האתר שלכם עדיין לא רספונסיבי או מותאם מובייל באופן כללי (ויש כאלה לצערנו, בעיקר אתרים ותיקים וגדולים) – תעצרו הכול ותנו לזה את מרב החשיבות. מכיוון שהאתרים שנבדקו לא כללו גרסת AMP, לא ניתן לדעת האם יש לכך חשיבות או לא.

סוד 3 – זמן טעינה

אף אחד לא אוהב לחכות, בטח כאשר מדובר בגלישה בנייד במאה ה-21 חסרת הסבלנות. ככל שהאתר שלכם ייטען מהר יותר, כך תהיה למשתמשים חוויית גלישה נעימה וחיובית יותר.

מהירות טעינה היא לא רק פקטור באלגוריתם של גוגל, אלא גם מדד לחוויית משתמש ומשפיעה ישירות על ביצועי האתר מבחינה עסקית. כל שנייה של עיכוב בטעינה עולה לכם בכמויות של לידים ו/או הזמנות והכנסות מהאתר.

ממצאי הבדיקה הראו שכל האתרים האהובים על גוגל נטענו בזמן ממוצע של 2 עד 3.5 שניות. לא צריך לקבל ציון 100 בכלי מדידת מהירות; פשוט עשו ככל שניתן כדי לשפר את זמני הטעינה של האתר – הקטינו תמונות, הפעילו אלמנטים של מטמון בדפדפן וכן הלאה.

סוד 4 – משתמשים חוזרים

למרות שהפקטור הזה לא ממש נחשב כאחד מהרשמיים בגוגל, כדאי להקדיש לו את הדיון הראוי. משתמשים שממשיכים לחזור לאתר מעידים על איכותו (נאמנות צרכנים), ויש להניח שגוגל בוחנת סוג דומה של פרמטר בבואה לדרג אתרים איכותיים.

לפי ממצאי הבדיקה, כל אחוז בין 16% ל-45% יעידו על אתר אמין שהמשתמשים אוהבים. הנתון הזה ניתן לבדיקה בגוגל אנליטיקס, בחלק שנקרא New vs. Returning.

סוד 5 – חיפושי מותג

אחד ה"סודות" לקידום אתרים מוצלח הוא פשוט לבנות מותג. ככל שאנשים מכירים אותך יותר וממשיכים לחזור אליך לעסק / לאתר (בהמשך ישיר לסעיף 4), כך מעיד הדבר על האיכות שאתה מציע. בעולם מנועי החיפוש זה בא לידי ביטוי באמצעות העובדה ששם המותג שלך מקבל נפח חיפוש משל עצמו.

הביטוי "קוקה קולה" מקבל 14,800 חיפושים בחודש בגוגל ישראל; זאת לעומת הביטוי "פפסי" שמקבל רק 1,000 חיפושים בחודש. ההבדל המשמעותי הזה מעיד על כוחו של המותג. ככל שיש יותר חיפושים לשם המותג שלך, כך מצבך בגוגל טוב יותר (בממוצע).

ממצאי הבדיקה מראים שבין 2% ל-8% מהטראפיק האורגני של האתרים האיכותיים, מקורו בחיפושי מותג. כמו כן אחוז ההקלקות האורגני על חיפושי המותג גבוה מאוד, ונע בין 68% ל-93% CTR.

סוד 6 – אחוז הקלקה

אחוז ההקלקות בפרסום הממומן בגוגל ידוע כפקטור משמעותי בציון האיכות, אבל למדד ה- CTR יש משמעות והשלכות לא פחות חזקות גם כשמדובר בקידום אורגני. לא רק שאחוז הקלקות גבוה הוא משמעותי לקידום, הוא אף משמש כפקטור המסוגל להשפיע על מיקומים (בין אם בצורה ישירה או עקיפה).

ממצאי הבדיקה מראים שאחוז ההקלקות באתרים האיכותיים נע בין 1.9% ל-3.1% בממוצע. אפשר לשפר את אחוז ההקלקות על ידי בדיקה מתמדת בקונסולת החיפוש, לצד שיפור מתמיד של הטייטלים והתיאורים בהתאם.

סוד 7 – צפיותדף

כמות הדפים הנצפים פר-משתמש עשויה גם היא לשמש את גוגל בבואו לבחון את איכותם של אתרים. זה די הגיוני אם חושבים על כך לכמה רגעים – הרי אם כל משתמש בודק ובוחן כמה שיותר דפים באתר, כך סביר יותר שמצא בו עניין או תועלת (למרות שגם זה לא מדד שכדאי לבחון בצורה מבודדת משאר הנתונים).

ממצאי הבדיקה מראים שכמות הדפים הנצפים פר-משתמש צריכה להיות בטווח של 1.57 עד 7.34 (כמובן שאם חרגתם מכך, מצבכם טוב יותר).

סוד 8 – זמן שהייה

רובנו נסכים שאם משתמש נכנס לאתר, שהה בו 10 שניות ויצא החוצה – כנראה שלא מצא את מבוקשו.

אומנם זמן שהייה אינו מדד אבסולוטי להצלחתו של אתר, אבל בממוצע נסכים שככל שזמן השהייה גבוה יותר – כך הדבר מעיד על שביעות רצון גדולה יותר.

ממצאי הבדיקה מעידים על זמן שהייה ממוצע של בין 1.6 ל-5 דקות, וגם פה ככל שחרגתם מהממוצע כלפי מעלה – מצבכם טוב יותר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh