נערכים לקראת החורף

נערכים לקראת החורף

עיריית רחובות נערכת לעונת הגשמים לקראת החורף במגוון דרכים: תיקוני תשתיות, ניקוי והוספת קולטנים, הכנת מערכת הרמזורים, גיזום עצים, טיפול ופתיחת תעלות ניקוז, הכנת מוסדות החינוך ועוד.

דורון מילברג, מנכ"ל העיריה: "רחובות נערכת לחורף בכל הדרכים האפשריות. אנו מרכזים את הכנות בכל האגפים הרלוונטיים על מנת שלא נופתע עם הגשם הראשון. במידה ויש עניינים נוספים הדורשים טיפול, ניתן להסב את תשומת ליבנו באמצעות המוקד העירוני".

אגפי העיריה נערכים בימים אלה לחורף: לקראת עונת הגשמים העומדת בפתח, מבצעים הכנות ופעולות שונות על מנת למזער את נזקי הטבע כגון הצפות, דליפות מים, בורות בכבישים, ועוד.

אגף התשתיות והפיתוח תגבר את שרות תיקוני הבורות בכבישים ובמדרכות, מבצע ניקוי תעלות הניקוז הפתוחות, משפר תשתיות בעבודות ופרויקטים ברחבי העיר וביצע פעולות לשיפור הניקוז, כגון הוספת קולטנים וניקיונן, ביצוע מערכות ניקוז חדשות ומתן מענה לאזורים שסבלו בעבר מנזקי העונה.

במקביל אגף לוגיסטיקה ביצע עבודות ניקיון של קולטנים, פולטנים, תעלות ניקוז ובדק את תקינות הרשתות של מערכות הניקוז בעיר וכן עבודות ניקיון מרזבים ופתיחת תושבות ניקוזים, תיקוני גגות, איטום גגות במוסדות החינוך בעיר, ועוד.

אגף הגנים ועיצוב הסביבה ביצע עבודות גיזום עצים, דילול ענפים, ניקוי קולטנים וניקוז בפארקים ובגנים הציבוריים, חיזוק ובדיקת הצללות ופרגולות וטיפול בתאורת הפארקים והגנים הציבוריים ברחבי העיר.

אגף התנועה, פיקוח ושיטור עירוני ביצע טיפול מונע למערכות הרמזורים בעיר, הסדיר את כל התמרורים המוארים ואת עמודי קרנות הרחוב ונערך למצבי חרום.

אגף שפ"ע (שיפור פני העיר) בדק את מוכנות הטרקטורים והמנופים לטיפול בפינוי עצים ונזקי החורף והאגף לשירותים חברתיים הנחה את כונני הרווחה לתת מענה למשפחות במצוקה על פי יכולתם המקצועית.

על המוכנות העירונית לעונת החורף מפקח אגף ביטחון, בטיחות חירום תקשוב, רכש ומוקד עירוני. מנהל המוקד העירוני מרכז רשימת כוננים במסגרת ההיערכות לחורף, להפעלת כל המערכות בעיר. אגפי העיריה כל אחד בתחומו הונחו לבצע פעולות מנע בכל נקודות התורפה בעיר. כמו כן, בוצעו על ידי האגף פעולות היערכות של רכבי הביטחון העירוני לסיוע לתושבים בזמני מצוקה, וכן צוידו באמצעי חילוץ מתאימים. מחסני החירום נערכו לחלוקת אמצעים במידת הצורך וכמו כן בוצעו פעולות מנע להצפות במקלטים ובמוסדות החינוך. אגף הביטחון מטפל בפניות תושבים ומנהלי המוסדות העירוניים.

לרשות התושבים עומדות ניידות תיקונים קלים, אשר מתופעלות ע"י המוקד העירוני 106, ונותנות מענה לתקלות קלות שזמן תיקונן עד 15 דקות ביצוע, תוך עמידה בזמני תקן לביצוע של שעה וחצי מרגע הקריאה. בנוסף עומד לרשות צוות התיקונים ניידת תיקונים הכוללת מנוף לטיפול במפגעים בגבהים, אשר נותנת מענה מהיר לטיפול במפגעים ברחובות שזמן תיקונם לא עולה על 10 דקות.

דורון מילברג: "כבכל שנה, אנו מייחלים לעונת גשמים ברוכה, ועל מנת להקל על קליטת הגשמים ומניעת שיטפונות, אנו נערכים לתפקוד תקין של המערכות העירוניות בעיר. רחובות נערכת לחורף בכל הדרכים האפשריות. אנו מרכזים את הכנות בכל האגפים הרלוונטיים על מנת שלא נופתע עם הגשם הראשון. במידה ויש עניינים נוספים הדורשים טיפול, ניתן להסב את תשומת ליבנו באמצעות המוקד העירוני".

התושבים מתבקשים לדווח על מפגעי מזג האוויר למוקד העירוני, 106, אשר זמין לפניותיהם 24 שעות ביממה, בטלפון, בווטסאפ ובאמצעות אתר האינטרנט העירוני: www.rehovot.muni.il .

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh