"הפנינג בריאות" לתלמידי רחובות

"הפנינג בריאות" לתלמידי רחובות

ברחובות בתי ספר "מקדמי בריאות" להובלת שינוי לאורח חיים בריא באמצעות הילדים. ביום שישי האחרון נערך להם הפנינג יצירתי וחווייתי על מנת להטמיע את חשיבות הנושא. אפרת צוקרמן, מנהלת אגף החינוך בעיריית רחובות" "אנו מקווים שכל בתי הספר בעיר יצטרפו לפרויקט "מקדמי הבריאות" – כולנו נצא נשכרים".

ביום ששי האחרון, 26.10.18, יום ההליכה הבינלאומי, התקיים באשכול פיס רחובות הפנינג בריאות לתלמידי בתי הספר מקדמי הבריאות בעיר ולבתי הספר המעוניינים להצטרף.

ברחובות קיים, זו השנה השניה, פרויקט "בתי ספר מקדמי בריאות": בתי הספר הרלוונטיים  מקיימים פעולות רבות בתחום הבריאות ואורח חיים בריא, באמצעות רכזת קידום בריאות ותלמידי מנהיגות הבריאות. המטרה היא לעודד שיח מעמיק על אורח חיים בריא ועידוד עיסוק בפעילות ספורט במסגרת שעות בית הספר ומחוצה להן. בכל אחד מבתי הספר הללו יש תוספת של לפחות 90 דקות לשבוע בנוסף על שיעורי החינוך הגופני.

באירוע שנערך באשכול פיס ביום שישי האחרון השתתפו נציגים של תלמידים, הורים ומורים מבתי הספר בן צבי, החווה החקלאית, מעלות משולם, ניצני המדע, פרחי המדע, שביט, שפרינצק, שז"ר, תחכמוני, אורט, דה שליט א', דה שליט ב', רון ארד, צביה, קציר א', קציר ב'.

הבוקר נפתח בהצגת העשייה של בתי הספר בתחום במבואת האשכול, ומשם עברו התלמידים לפעילות בסדנאות: "כוח הצבע" של מועצת הירקות והפירות , הסדנה "נחשו מי אני", המבוססת על היכרות עם פירות וירקות דרך חידות, סדנה של החווה החקלאית בנושא אובדן מזון: התלמידים למדו את התהליך שעובר המזון משלב האיסוף בשדה החקלאי, דרך ההובלה, האיחסון, ההעברה לשווקים ועד הגעתו לצרכנים, משחקי הפעלה חווייתים ויצירתיים בנושאי בריאות, קליעה למטרה, קפיצה לרוחק, קליעת טבעות על לוח משקאות במטרה לפגוע במשקה הכי מומלץ – מים!

בסטודיו למחול התקיים אימון מנטלי, מיינדפולנס, המאפשר פיתוח המוח, העלאת יכולת הריכוז ושיפור הכישורים החברתיים.

בחדר אמנות בוצעה הדגמה של פיסול וגילוף קולינרי בירקות ובפירות. הוצגו סידורי פרחים, ובעלי חיים שכולם גולפו מפירות וירקות ויכולים לקשט ולשמח את שולחן האוכל.

בתום הסדנאות הוזמן הקהל לאודיטוריום להרצאתה של כוהנת אורח חיים בריא, מיכל צפיר. מיכל הציגה את עשרת הדיברות לשגרה משפחתית בריאה בשיתוף ושיח עם הקהל. בתום ההרצאה נהרו אליה כל הילדים לצילום סלפי למזכרת….

אפרת צוקרמן, מנהלת אגף החינוך בעיריית רחובות: "שמחתי לראות את התלמידים והתלמידות נהנים ביום החשוב הזה, שישפיע על אורח חייהם ועל חיי משפחתם. אנו מקווים שכל בתי הספר בעיר יצטרפו לפרויקט "מקדמי הבריאות" – כולנו נצא נשכרים"

עירית דוידוביץ, מנהלת אשכול הפיס: "אורח חיים בריא הוא שילוב של מצב נפשי, פעילות גופנית ותזונה מאוזנת . השתדלנו לתת טעימה מכל אחד מהנושאים על מנת שבתי הספר מקדמי בריאות ימשיכו בתהליך כל אחד בבית ספרו.

ריבי גבע הממונה על מדע וטכנולוגיה במחוז מרכז במשרד החינוך: "במחוז מרכז שמנו לנו כיעד לצרף כמה שיותר בתי ספר במחוז כדי להביא לשינוי התנהגותי בנושא הבריאות, במסגרת בית הספר כך שהשינוי יוטמע דרך הילדים. קידום בריאות בעיר רחובות הוא מהלך משותף ומבורך של עיריית רחובות, אשכול הפיס העירוני, החווה החקלאית וצוות קידום הבריאות המחוזי של משרד החינוך. אנו מצפים לכך שכל שאר בתי הספר בעיר יצטרפו עד לתום שנת הלימודים תשע"ט".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh