ברחובות מציינים את חג הסיגד

ברחובות מציינים את חג הסיגד

העיר רחובות תציין את חג הסיגד, חג הכיסופים של קהילת יהודי אתיופיה, באירוע מיוחד מרכזי בבית העם רחובות – היכל התרבות העירוני.  גם במערכת החינוך בעיר יציינו את החג בפעילויות מסורתיות מגוונות, להכרת העושר התרבותי של בני הקהילה האתיופית.

ביום ראשון, 4.11.18, יצוין ברחובות אירוע הסיגד, בבית העם רחובות – היכל התרבות העירוני, החל מהשעה 18:00, הכניסה ללא תשלום, הציבור מוזמן!

במסגרת האירוע יוצגו בלובי תצוגות ותערוכות של אמנים בני הקהילה, הרב ליאור נגסה ירצה בנושא, וייערך מופע מוסיקלי מסורתי של להקת 'אינסרה'. האירוע ייערך על ידי עיריית רחובות, באמצעות מוקד הקליטה העירוני.

דוד אלעזר, מנהל מוקד הקליטה העירוני: "מדי שנה חל החג בתאריך כ"ט בחשוון, שהוא היום המשמעותי ביותר להווי הדתי של יהודי אתיופיה. במסגרתו הם מחדשים ומזכירים את הברית שנכרתה בעת מעמד מתן תורה בהר סיני. במהלך החג בני הקהילה מקיימים צום ותפילות לחשבון נפש ותיקון ציבורי. לאחר עליית יהודי אתיופיה לישראל נקבע החג על ידי הממשלה כחג רשמי במדינת ישראל. כמידי שנה, עיריית רחובות באמצעות מוקד הקליטה העירוני, מציינת את החג באירוע מרכזי עירוני, ואף מסייעת לבני הקהילה האתיופית תושבי העיר ומסיעה את מי שחפץ בכך לטקס הממלכתי שנערך בארמון הנציב בירושלים".

גם במערכת החינוך העירונית יציינו את חג הסיגד:

בבית הספר הממלכתי יסודי 'יבניאלי' בעיר יצוין החג (5.11) במגוון פעילויות חווייתיות שיקיימו תלמידי בית הספר והצוות החינוכי במטרה ללמוד על הקהילה ומנהגיה. השנה בחרו לציין את החג בנושא "שומרים על אחדות, שומרים על ייחודיות". בין היתר, תתקיים תערוכה שבה יוצגו אביזרים שונים, פרטי לבוש וחפצים שייחודיים לבני הקהילה האתיופית ובנוסף יארחו תלמידים מבית הספר ניצני המדע.

גם בבית הספר שביט- הדרים ע"ש יונה בוגלה יציינו את החג (9.11) עם תחנות בנושאים מגוונים הקשורים לקהילה האתיופית, החל מאוכל מסורתי, דרך סדנאות ריקוד, דוכן צמות, אופנה, יצירה ועוד.

בבית הספר בן צבי בחרו לציין את החג (9.11) בתערוכה מסורתית, מאכלים של בני העדה, מתחם ריקודים והרצאות של נציגי העדה על העושר של התרבות האתיופית והכל בשיתוף ההורים והצוות החינוכי בבית הספר.

בתמונה: מציינים את חג הסיגד ברחובות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh