טיפים למעבר דירה מוצלח וללא לחץ

טיפים למעבר דירה מוצלח וללא לחץ

מעבר דירה אינו חייב להיות טראומתי ומלחיץ, אך ללא תכנון מקדים עלולים לעבור סיוט וגם לשלם יותר כסף עבור הובלה ואחסנה. אם מתכננים את יום המעבר היטב ובזמן, רמת הלחץ פוחתת ואפשר לעבור את היום הלחוץ יחסית בקלות וללא כאבי ראש או דרמות מיותרות. כדי לסייע לכם לעבוד דירה בנחת ריכזנו עבורכם מספר טיפים מאנשי מקצוע מנוסים.

היערכות מוקדמת לקראת מעבר דירה

מעבר דירה הוא פרויקט מורכב המחייב אתכם להיערך בהתאם. לקראת המעבר עליכם להתייחס לנושאים הבאים:

  • בחירת חברת הובלות ובמידת הצורך בחירת מחסני אחסון במיקום מרכזי ונגיש
  • ארגון ציוד אריזה כשבוע או שבועיים לפני מועד המעבר
  • מיון חפצים מהיר
  • אריזה מקצועית
  • ניתוק תשתיות תקשורת וטלוויזיה לפני המעבר על ידי טכנאים
  • שינוי כתובת
  • רישום ילדים למוסדות חינוך ביישוב אליו עוברים
  • עדכון רשויות לגבי המעבר
  • ניקיון יסודי לאחר פינוי התכולה, וניקוי הדירה אליה עוברים לפני פירוק הארגזים

כדי לעבור דירה בקלות כדאי לערוך סקר שוק מקיף ולקבל הצעות מחיר ממספר חברות הובלה ואחסנה, לקרוא חוות דעת באינטרנט ולקבל המלצות על חברה אמינה ומקצועית. כדאי לתאם עם חברת ההובלות לפחות 3-4 שבועות מראש, לפני יום המעבר, כך לא תצטרכו להתפשר על מקצועיות ואמינות חברת ההובלות ותימנעו מבעיות ומלחץ מיותר.

יחד עם זאת, חשוב לדעת כי בחודשי הקיץ ישראלים רבים עוברים דירות לכן זמינות חברות ההובלה נמוכה יותר. גם בתחילת החודש ובסופו חברות ההובלה עסוקות, ובמידה ואפשר כדאי לבחור מועד גמיש שלא בתקופות הלחץ כדי להוזיל עלויות ולקבל שירות טוב יותר.

מיון חפצים לקראת מעבר דירה

לאורך השנים אנו אוגרים חפצים ופריטים רבים, חלקם אינם נמצאים בשימוש ומעלים אבק בארונות ובמחסן הפרטי. לקראת מעבר דירה כדאי למיין את החפצים השונים, לרבות בגדים, ספרים, צעצועים ומשחקים של הילדים וכלי אוכל ובישול, לתרום או להשליך את הציוד המיותר, ורק אז להתחיל באריזה.

אריזה לבד או על ידי חברת ההובלות

חברת הובלות ואחסנה מקצועית מספקת מעטפת שירותים רחבה הכוללת בין השאר אריזה. צוות מיומן של החברה מגיע אליכם ואורז במהירות את כל החפצים בדירה, אמנם השירות כרוך בעלות נוספת אך זהו שירות החוסך זמן רב עבורכם ומאפשר לכם לעבוד ולהשלים סידורים נחוצים לקראת המעבר, בלי לחץ ועיכובים.

אפשר גם לארוז לבד, אך יש להקדיש לפחות 3-4 ימים לאריזה. לאחר מיון מהיר של החפצים ניתן להתחיל לארוז את התכולה בארגזים קשיחים, בשקיות גדולות וחזקות ובאמצעות עיטוף בספוגים מיוחדים, ניילון נצמד, נייר פצפץ וציוד אריזה נוסף. את ציוד האריזה ניתן לרכוש בחנויות עשה זאת בעצמך ובחנויות כלי עבודה, אך ישנה אפשרות לרכוש ציוד גם מחברת ההובלות.

מומלץ לא לארוז את התכולה בקרטונים המושלכים במכולת השכונתית או בסופר מאחר ובקרטונים לאחסון מוצרי מזון עלולים להסתתר טפילים שונים.

הטיפ של אנשי המקצוע המנסים הוא לנסות ולהיפטר מציוד רב ככל הניתן לפני המעבר, כדי לחסוך בזמן האריזה ובעלות ההובלה או האחסנה. במקרים מסוימים יש להוביל את התכולה למתחם מחסנים להשכרה במרכז הארץ או במיקום אחר, ככל שהמחסן גדול יותר כך תעריף האחסון מתייקר, ובמידה ומוסרים ומשליכים חפצים רבים אפשר להסתפק במחסן קטן וזול יותר.

כדאי להתחיל לארוז פריטים פחות שימושיים כמו ספרים, דיסקים, שמיכות חורף וכדומה. ביומיים שנותרו לקראת מעבר הדירה אפשר לארוז במהירות את שאר החפצים, כאשר פריטים יקרי ערך כדאי לארוז בנפרד ולהוביל ברכב הפרטי. חשוב לסמן על הקרטונים השקיות מהי התכולה בפנים ולאיזה חדר החפצים שייכים, כך קל יותר לפרוק את הציוד ולארגן את הדירה אליה עוברים, או במידה ומפנים את התכולה למחסן להשכרה, קל למצוא את הציוד שזקוקים לו.

פתרונות אחסנה

לעתים יש לפנות את הדירה בה גרים ולהוביל את התכולה למתחם אחסון רהיטים ותכולת דירות. חשוב לבחור בקפידה את מתחם המחסנים להשכרה, בהתאם לאזור המגורים, גודל המחסנים ואיכותם, רמת המיגון והאבטחה במקום וכדומה.

חברה מקצועית המנהלת ומתפעלת מתחמי מחסנים להשכרה במרכז ובשאר הארץ מציעה שירותים נלווים מעבר למחסני אחסון, לדוגמה הובלה, פתרונות לוגיסטיים במתחם עצמו ועוד. את החברה כדאי לבחור לאחר סקר שוק והשוואת מחירים, ומומלץ לבקר במתחם כדי להתרשם מהמחסנים ומהפתרונות ואמצעי המיגון שהמקום מציע ללקוחות.

תמונה: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh