קול השפלה עשו היסטוריה

קול השפלה עשו היסטוריה

לראשונה ברדיו חינוכי – משדר בחירות 24 שעות!

ביום הבחירות, כשתושבי רחובות יצאו להצביע, תחנת הרדיו "קול השפלה" 103.6 FM, ליוותה את מהלך היום וסיקרה את כל האירועים שהתרחשו.

"למרות שזה היה יום שבתון ואנחנו כתלמידים בחופש, התייצבו כל תלמידי הרדיו של דה שליט ועשינו רדיו עיתונאי-אזרחי ומקצועי", מספרת אחינועם ויינברג, תלמידת יב ומפיקה ראשית של מבצע השידור.

מ 7 בבוקר כשנפתחו הקלפיות שידרו התלמידים מהאולפן ומהשטח. הסיקור כלל דיווחים מהקלפיות, ממטות הבחירות של הרשימות השונות וממרכזי הבילוי, ראיונות בשטח ובאולפן. אופק בודאי, מגישת השעות הראשונות סיפרה שהמבצע תוכנן חודשיים מראש: "התכוננו ליום הזה המון זמן. הדגשנו את הנקודות של השידור החי ובלחץ של זמן. חקרנו את המפלגות השונות וקראנו כל פיסת מידע על המועמדים. הכרנו כבר את רובם אחרי שבחודשים האחרונים היינו מעורבים בכל אירועי הבחירות. בכל שבוע עלו ראשי המפלגות לראיונות עומק והתמודדו עם שאלות לא פשוטות שהצגנו להם בשידור חי".

בשמונה בערב הגיעו לאולפן חברות על"ה (העמותה למען המבוגר ברחובות) להשתתף במישדר.

בעשר בלילה עם סגירת הקלפיות, הצטרף לתלמידים שדרן התאגיד, רן גולן למשדר סיכום ובו התארחו הקמפיינר של מפלגת "לב" נוני סנדלר, ראש העיר לשעבר מיש לפידות ויזהר כרמון מהמרכז לצדק חברתי. הראיון שפתח את סיכום יום הבחירות היה עם ראש העיר, מר רחמים מלול. תוך כדי כבר החלו לזרום תוצאות האמת שדווחו לראשונה בשידור חי מלא ברדיו כשעומר זיו, תלמיד כיתה יא היה במרכז העיתונאים עד סיום ספירת הקולות.

בלילה היה זה לירון מנדל, שדרן קהילתי, שהצטרף לתלמידים וליווה את שידורי התוצאות עם פרשנות עליהן.

בבוקר, כשהתוצאות היו מלאות, עלה משדר הבוקר עם הקולות שעשו את היום ובהם גם הציפיות של חלק מהנבחרים שנגוזו. אופק בודאי שגם סגרה את השידורים, אחרי 24 שעות ברצף אמרה: "זה היה סיכום מדהים ובו השמענו את ההבטחות ומשאלות הלב של הפוליטיקאים לעומת התוצאות בשטח".

לאורך כל היום שודרה מוזיקה שנבחרה ע"י אירגונים רחובותיים ובהם "בימת הנוער", "המלאכיות של רחובות", "צער בעלי חיים", תנועות נוער, בתי ספר ועוד

כאמור, זאת פעם ראשונה בכל הארץ שתלמידי רדיו מרימים פרויקט כזה לבחירות מקומיות והתגובות לו היו רבות. הפייסבוק של הרדיו התמלא בפירגונים והאירוע גלש גם לקבוצות פייסבוק רחובותיות נוספות.

ישראלה ויינברגר, רכזת התקשורת בדה שליט הוסיפה : "ההיענות לשתף פעולה עם התלמידים היתה מלאה. תושבים ופוליטיקאים כבר מבינים את המקום של הרדיו הזה בנוף הרחובותי. יום השידורים היה סיכום תהליך שעברו תלמידי מגמת התקשורת בדה שליט. קדם לו קמפיין תשדירים א-פוליטיים  שיצרו במגמה אחרי שהתלמידים שמעו שבבחירות לרשות המקומית בפעם האחרונה הצביעו פחות מ- 50% מבעלי זכות הבחירה ברחובות. במשך שבועיים הם פנו לכל נציגי המפלגות המתמודדות, נפגשו עם בכירי הרשימות והקליטו אותם בפנייה לציבור לצאת להצביע לכל מפלגה שהיא. הקמפיין עלה ברדיו וברשתות החברתיות. בנוסף שידרה התחנה 3 פאנלים שהתקיימו עם כל המפלגות וגם מפגש תושבים עם ראש העיר. השידור כלל את הרדיו באוויר, באינטרנט, באפליקציה ובפייסבוק".

אבי קיש, מנהל קרית החינוך דה שליט גאה בתלמידים: "הם למדו אזרחות הלכה למעשה. גם כאלו שלא ידעו מה מתרחש בפוליטיקה המקומית, נחשפו ונכנסו לעומק כדי לייצר תוכן רדיופוני טוב ומקצועי. תחקיר ראוי וכתיבת שאלות שלא רק מפרגנות אלא גם מייצגות את הבוער ביותר לתושבים, זאת משימה לא פשוטה".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh