רחובות מארחת: מהיידלברג לבתי תושבי העיר 

רחובות מארחת: מהיידלברג לבתי תושבי העיר 

ביקורה של משלחת היידלברג ברחובות הסתיים הפעם בדרך מקורית: האורחים מגרמניה ביקרו במרכז מורשת יהדות תימן, ולאחריו פוזרו בין 10 משפחות רחובותיות, ובילו איתם ערב משפחתי במטרה להכירן מקרוב

במסגרת ביקורה של משלחת רבת משתתפים מהעיר התאומה היידלברג, נלקחה המשלחת לבקר בנכסים הרבים של ישראל ושל העיר רחובות. הביקור בן השבועיים בישראל נחתם בביקור במרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל, שם למדו האורחים מקרוב על מורשתה של יהדות תימן וההיסטוריה שלה בישראל. ולאחר הביקור – התפזרו חברי המשלחת בין 10 משפחות רחובותיות המארחות.

האורחים מגרמניה זכו לחוות ערב ישראלי מסורתי בחיק משפחות ישראליות רחובותיות, במטרה להכיר מקרוב את התרבות וההוויה הישראלית, ואת תושבי העיר התאומה.

המשפחות הרחובותיות המארחות נענו למעשה לפוסט של עיריית רחובות, שביקש ממשפחות המעוניינות לארח- ליצור קשר עם העירייה.

הסיור והשהות בעיר רחובות התקיים בחסותו של ראש העיר, רחמים מלול, אשר עקב מקרוב אחר ביקורם בארץ . ראש עיריית היילדברג הדר' אקרט וורצנר ברך את ראש העיר על בחירתו מחדש, ואף הזמינו לביקור גומלין בהיידלברג במהלך שנת 2019.

פעילות המחלקה לקשרי חוץ מבוצעת ע"י לשכת ראש העיר ואגודת הידידות, במסגרתה מוציאים לפועל עשרות פרויקטים משותפים – חינוכיים, קהילתיים וחברתיים.

עו"ד יניב מרקוביץ, מחזיק תיק קשרי חוץ: "הפעילות השוטפת עם העיר היידלברג חוצה גבולות, גילאים, מגזרים, וראויה לכל שבח. בשתי הערים עושים  מעל ומעבר על מנת לשמר ולשפר את מערכת היחסים תוך הגברת הפעילות השוטפת והעמקת היחסים"

דודי אשכנזי, מנהל האגף המוניציפלי: "אני שמח שהצלחנו להוציא לפועל את הפרויקט הייחודי של משפחה מארחת, ודקות אחדות לאחר פרסום הפוסט המבקש מתנדבים לאירוח – משפחות רבות בחרו לקחת חלק בפרויקט . אנו מסכמים שנה מלאה בפעילות בינלאומית עם אירופה, ארה"ב והמזרח הרחוק"

אבנר פרליס יו"ר אגודת הידידים רחובות -היידלברג: "אני גאה עד מאד לקחת חלק בפעילות אשר מתקיימת כבר 35 שנים עם העיר התאומה היידלברג. התגובות לביקורים המשפחתיים היו נלהבות והפכו את האורחים לשגרירים של רחובות ושל מדינת ישראל".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh