חדש: תוכנית "ניצוצות מדע" לתלמידים יוצאי אתיופיה

חדש: תוכנית "ניצוצות מדע" לתלמידים יוצאי אתיופיה

שיתוף פעולה חדש בין אגף החינוך בעיריית רחובות לבין מכון דוידסון לחינוך מדעי במכון ווייצמן.

תוכנית "ניצוצות המדע" היא פרויקט של מכון דוידסון לחינוך מדעי, שנועדה לקדם תלמידים מצטיינים בני העדה האתיופית. מטרת התוכנית היא לעודד את בני העדה לפנות ללימודים אקדמיים דווקא בתחומי המדעים והטכנולוגיה ולסיים אותם בהצלחה.

התוכנית מאתרת תלמידים מסיימי כיתות ח', ומלווה אותם לאורך שנות החטיבה והתיכון במתן עזרה משמעותית בלימודים ובהעשרה מדעית מגוונת, שאינה נלמדת בבתי הספר בדרך כלל. לתלמידים שאותרו והתקבלו לתוכנית מוצמד חונך, אשר דואג לליווי אישי צמוד, ומסייע להם בלימודים ובהתארגנות לקראת בחינות הבגרות, לצד תמיכה ויעוץ אישי.

באמצעות פעילות משותפת עם מחלקת שח"ר באגף החינוך אותרו  לאחרונה עשרה תלמידים ותלמידות תושבי רחובות, שהצטרפו לקהל התלמידים הנהנים מהתוכנית.

אפרת צוקרמן, מנהלת אגף החינוך והנוער: "אנחנו חותרים להעניק את המענה הטוב ביותר לתלמידי רחובות, וכך גם במקרה הזה. המפגש ושיתוף הפעולה המצוין בינינו לבין מכון דוידסון באים לידי ביטוי בתוכנית ניצוצות ואני שמחה שאלו התוצאות. אני בטוחה שיהיו בהמשך עוד ניצוצות של שותפות עם החינוך ברחובות  בתוכניות נוספות".

יעל סלע, מנהלת מחלקת שירותי חינוך ורווחה באגף החינוך: "תהליך איתור התלמידים התבצע בסביבתם הטבעית של התלמידים- בתוך בתי הספר, יחד עם מנהלת התכנית- דר' מיכל רז- בהט. אין ספק כי התוכנית תיתן מענה נפלא לסקרנותם הטבעית של התלמידים בנוגע לנושאים מדעיים מתקדמים ביותר. מכון דוידסון, המהווה חלק ממכון ויצמן בעל השם העולמי בתחומי המדע, הוא כתובת מתאימה ביותר לסייע לתלמידים להגיע רחוק".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh