הגברת אכיפה בתחומי השירות הוטרינרי

הגברת אכיפה בתחומי השירות הוטרינרי

בימים אלה יחל השירות הווטרינרי העירוני באכיפה מוגברת בכל התחומים השייכים לשמירה על בריאות הציבור, המצויים תחת אחריותו: החזקת כלבים ומכירת מזון מן החי. בשל התפשטות הכלבת בישראל לאחרונה, תהיה הקפדה יתירה בנושא הוראת החוק על חיסון כלבים נגד מחלת הכלבת.

המדובר בעיקר בשני תחומים: תחום החזקת הכלבים, אשר מוסדר בחוק  על פי כללים ברורים כגון החזקת כלב ברישיון, החובה לחסנו נגד כלבת, החובה להציב שלט זהירות, איסור החזקת כלב מסוכן ועוד. אי שמירה על הנ"ל  גוררת הטלת קנסות על פי חוק.

התחום השני שבו תוגבר האכיפה הוא מכירת מזון מן החי – בשר, עופות, דגים, ביצים וכדומה על ידי עסקים שונים. השירות הווטרינרי מפקח על תנאי החזקת המזון הנמכר, וגם בתחום זה יוטלו קנסות כנגד מי שיכול לפגוע בבריאות הציבור עקב אי שמירה על הוראות החוק.

מנכ"ל העירייה, דורון מילברג: "בימים אלה אנו נערכים להגברת האכיפה בשני תחומים חשובים לבריאות הציבור, תוך ראיית טובת התושבים ברחובות ורווחתם. לשם כך אנו מבקשים מהתושבים לשתף פעולה בשמירה על הוראות החוק בנושא החזקת כלבים ומכירת מזון מן החי".

ד"ר אבי צרפתי, הוטרינר העירוני, המשמש גם כיו"ר האיגוד הארצי של הרופאים הוטרינרים ברשויות המקומיות: "תחום החזקת הכלבים מוסדר על ידי מערכת של הוראות ברורות בחוק, שנועדו לשמור על איכות החיים בעיר, ביטחון התושבים ורווחת הכלבים, ואנו קוראים לציבור מחזיקי הכלבים לשמור עליהן היטב. בחודשים האחרונים היינו עדים להתפשטות מחלת הכלבת באזורים מסוימים בארץ, ועל כן נקפיד הקפדה יתירה בנושא חיסון כלבים נגד מחלת הכלבת, המחויב על פי חוק, על מנת להקדים תרופה למכה.

השירות הווטרינרי בעיריית רחובות אחראי גם על מניעת הפצת מחלות ונקיטת פעולות לשמירת בריאות התושבים, בכל הקשור לצריכת מזון מן החי. פעמים רבות תפסנו סחורה שיכולה לפגוע במי שאוכל אותה, ואנו מבקשים למנוע את המקרים הללו. אנו קוראים לתושבים לשמור על עירנות  ולהקפיד על החוק בנושאים אלה".

פרטים נוספים ניתן למצוא באתר העירייה, בנושא "השירות הוטרינרי העירוני" https://www.rehovot.muni.il/206/

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh