יום מרוכז לביצוע בדיקות DNA למשפחות מפרשת ילדי תימן

יום מרוכז לביצוע בדיקות DNA למשפחות מפרשת ילדי תימן

לראשונה בישראל: יום מרוכז לביצוע בדיקות DNA למשפחות מפרשת ילדי תימן, מזרח ובלקן במרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל במטרה לאתר ילדים שנעלמו. הבדיקות תיערכנה ביום רביעי 28/11/18 16:00-19:00 הבדיקות ללא תשלום, בהרשמה מראש.

במרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל ברחובות המופעל על ידי החברה העירונית רחובות, יתקיים לראשונה יום מרוכז של בדיקות DNA למשפחות מפרשת ילדי תימן, מזרח ובלקן במטרה להגדיל את מאגר ה- DNA על מנת לאתר כמה שיותר ילדים שנעלמו מבני המשפחות הביולוגיים.

פרשת ילדי תימן היא פרשת היעלמותם של פעוטות בני עולים חדשים במהלך השנים הראשונות לאחר קום מדינת ישראל. במרבית המקרים הילדים אושפזו במחנות עולים או בבתי חולים, שם הודיעו להורים שהילדים נפטרו ונקברו אך רבים מפקפקים בכך וטוענים כי הילדים נחטפו. במהלך השנים נתגלו מספר מקרים בהם הילדים המדוברים נלקחו לאימוץ ללא ידיעת ההורים. הפרשה עדיין אינה פתורה ומשפחות רבות עדיין חשות כי בני משפחתם מסתובבים ברחבי הארץ והעולם ללא ידיעה כי הם אינם חיים במשפחתם הביולוגית.

ח"כ נורית קורן, יו"ר הועדה לפרשת היעלמותם של ילדי תימן, המזרח והבלקן ומרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל מזמינים את בני המשפחות מפרשת ילדי תימן, מזרח ובלקן להגיע לבדיקות DNA על מנת להיכנס למאגר שיוכל לסייע לפתור את אחת הפרשות המסעירות שהיו בישראל.

הבדיקות יתקיימו בין השעות 19:00-16:00 במרכז מורשת – רחוב אברבנאל 7 רחובות. חובה להירשם מראש בטלפון: 054-4229882. דגשים חשובים לעושים את הבדיקה: הבדיקה מיועדת לבני המשפחה (הורים, אחים ואחיות) והיא תתאפשר לבן משפחה אחד בלבד, יש להימנע מאכילת מזון או שתייה כחצי שעה לפני הבדיקה על מנת לשמור על היגיינת הפה. חל איסור מוחלט לעשן חצי שעה לפני הבדיקה. לפרטים נוספים: מרכזת מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל: 073-394-6150.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh