חגיגה לעולים ברחובות – בכל השפות

חגיגה לעולים ברחובות – בכל השפות

ביום שלישי שעבר התקיים ערב לציון יום העלייה ברחובותהאירוע התקיים במסגרת שיתוף פעולה בין המחלקה לקליטת עלייה בעיריית רחובות ומשרד הקליטה בעיר.

בכניסה להיכל התרבות הוצבו דגלי 11 המדינות מהן עלו לרחובות עולים מתפוצות שונות, בלובי בכניסה הוצבו 11 דוכנים המייצגים את אותן המדינות, ולידם דמויות בתלבושות המסורתיות וזרי פרחים בצבעים התואמים של הדגלים.

את האורחים פגשו בכניסה כלייזמרים – נגנים מלהיבים ומסורתיים עם מגוון סגנונו מוסיקה, יהודי, חסידי, צרפתי, בלקני, ג'אז.

האירוע שיקף את מגוון התרבויות ברחובות, ונטלו בו חלק אמנים רבים שהופיעו בשפות שונות והציגו מסורות מוסיקליות משילוב של מגוון ארצות.

זמר ושחקן תיאטרון בית ליסין והמנחה בערב זה, עדי זאק, שר יא מאמא במרוקאית. בוגרת דה ווייס ישראל ומנחה נוספת בערב זה – אבבה דסה- שרה שיר באמהרית.

הערב נערך במעמד ראש העיר, רחמים מלול, נציגי משרד הקליטה, נציגי שגרירות אתיופיה, שגרירות מולדובה, שגרירות אוקראינה.

במופע לקח חלק אורח מיוחד, הזמר והמלחין ארקדי דוכין, ואתו הופיעו פליקס ליבשיץ ואלה וסיליביצקי (יוצאי אוקראינה), הילה בן דוד (תושבת רחובות) ואנריקו קולונה (יוצא איטליה), רוי יאנג (יוצא אנגליה), נטלי קרטיס (יוצא דרום אמריקה), סילביה קוגל (יוצאת ארגנטינה), וכל זה בליווי להקת נגנים בניהולו של אליק סלוצקי.

אילנה תבוריסקי, מנהלת המחלקה לקליטת עליה: "פעם ראשונה בתולדות רחובות שנתנו מענה בו זמנית ל11 עדות שונות, למגוון של עולים ותיקים וחדשים, באירוע ססגוני שמח ומקרב".

רחמים מלול אמר בטקס כי "היופי של מדינת ישראל ועם ישראל הוא שיש בה הרבה עדות ותרבויות, כל אחד שומר על המסורת שלו והכל ביחד מהווה פסיפס של עם ישראל ומדינת ישראל. זו מהות יום העליה".

במהלך הערב הופיעו שתי להקות מחול:

הדרי רחובות עם ריקוד תימני והורה, ותיאטרון מחלו של ארינה בלוזור עם ריקוד בנוסח יהודי וריקוד צרפתי.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh