מעוניינים לתכנן נכון את הפרישה?

מעוניינים לתכנן נכון את הפרישה?

מה חשוב לדעת לפני פנייה ליועץ פנסיוני.

הגעתם לשלב שבו אתם נדרשים להתעסק בפנסיה אך אינכם יודעים כיצד לבחור יועץ פנסיוני שיסייע לכם? בואו נתחיל מזה שיועצים פנסיוניים אינם סוכני ביטוח וגם לא סוכנים או משווקים פנסיוניים, וחשוב להכיר בהבדלים בין אנשי המקצוע הללו, מאחר ומדובר בהבדל שעשוי להיות בעל משמעותי מאוד, בעוד רבים מאיתנו נוטים להתבלבל

ממשרד לייעוץ פיננסי ופנסיוני מסבירים שכל בעלי המקצוע הללו מחזיקים ברישיונות למתן ייעוץ בנוגע לכדאיות החיסכון שלהם באמצעות מוצר פנסיוני, אך ההבדל שבין יועץ פנסיוני לבין יתר בעלי התפקידים מתייחס לזיקה שיש להם לחברות הביטוח או לכל גוף מנהל כזה או אחר, מה שמשפיע לטובה על מידת האובייקטיביות שלהם במתן הייעוץ . המשמעות היא שאתם מקבלים ייעוץ שמותאם במדויק לצרכים, לרצונות ולשאיפות שלכם ללא תלות במוצר פנסיוני כזה או אחר או בגוף מנהל כלשהו (חברת ביטוח, בנק, קרנות פנסיה וכו')

האם הייעוץ שאתם מקבלים מתקיים באמת בשקיפות מלאה?

מהמשרד מציינים שעד לרפורמת בכר שנחקקה הכנסת בשנת 2005, סבל תחום הייעוץ הפנסיוני מבעיה חמורה של ניגוד עניינים, מאחר ולא הייתה קיימת הבחנה בין פעולות הייעוץ ופעולות השיווק, כך שאותם הגורמים שעסקו בייעוץ פנסיוני כמו הבנקים, חברות הביטוח וגופים נוספים, עסקו, למעשה, במהלך הייעוץ גם בשיווק מוצרי המדף שלהם, כך שפעולות הייעוץ לא באמת התקיימו בשקיפות מלאה מול הלקוחות.

על רקע זה חוקקה הכנסת סדרת חוקים בשוק ההון, ונתהווה מקצוע חדש ששמו "יועץ פנסיוני". בניגוד לסוכני הביטוח, היועצים הפנסיוניים אינם רשאים לקבל כל תשלום ו\או הטבות כלשהן מחברות הביטוח ו\או קרנות הפנסיה, מה שמבטיח שהייעוץ שהם מעניקים ללקוח בנוגע למוצר פנסיוני מסוים חף לחלוטין משיקולים זרים. במילים אחרות – התיק הפנסיוני שייבנה עבורכם יורכב מהמוצרים המתאימים ביותר עבורכם באופן הכי אובייקטיבי שיש.

ייעוץ המכוון כל כולו למקסום החיסכון הפנסיוני שלכם

ככלל, אפשר כיום לקבל ייעוץ פנסיוני באמצעות יועץ פנסיוני מוסמך או דרך הבנק. אפשר גם לפנות לאחת מסוכנויות הביטוח ולרכוש ממנה את אחד ממוצריה. בשני המקרים האחרונים יחסוך הדבר מאיתנו את התשלום בעד השירות שהוענק לנו, אך בל נופתע אם בבוא היום נגלה שהחיסכון הפנסיוני קטן ומצומק משעשוי היה להיות.

ראוי לציין שמאז ההפרדה שרפורמת בכר יצרה בין קרנות הפנסיה והבנקים, יועצי הפנסיה שמעסקים הבנקים מתיימרים, אמנם, להיות אובייקטיביים יותר בהשוואה לייעוץ שהעניקו לפני הרפורמה, אך בל נשכח שהבנק הנו מוסד פיננסי שפועל מתוך אינטרסים, כך שטובת הבנק מהווה את אחד מהפרמטרים שעל פיהם פועלים היועצים מטעמו. ההסתייעות בשירותיו של יועץ פנסיוני עצמאי כרוכה, אמנם, בתשלום עבור השירות המוענק לנו, אך הדבר מבטיח שהייעוץ חף מכל שיקול זר ואינטרס, ולפיכך מכוון כל כולו למקסום החיסכון הפנסיוני.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh