כל מה שצריך לדעת לפני צילום סרטון למוצר שלכם

כל מה שצריך לדעת לפני צילום סרטון למוצר שלכם

אחד האופנים הנפוצים לאפשר לצרכן ללמוד על המוצר שמשמש כמעט כל חנות וירטואלית, הוא סרטון מוצר. וידאו קצר, מזמין ואסתטי שמלמד על המוצר, מדריך כיצד להשתמש בו ומקדם את המותג שלכם. חוויית הצרכן בחנות הווירטואליתהולכת ונעשית דומה יותר לחוויית קנייה מוחשית. אנחנו רוצים לראות את המוצר, לקבל עליו כמה שיותר מידע וכיצד להשתמש בו. "למשש" אותו וירטואלית, אם תרצו. המרחב האינטרנטי היום הוא פלטפורמה שמאפשרת הרבה יוזמות עצמאיות והחשש מהפקות צילום  מורכבות ויקרות אינו ממשי כמו פעם. בעזרת כמה כללים פשוטים, תוכלו להפיק בעצמכם סרטוני הדרכה למוצר שלכם.

  1. תסריט לפני הכל – אל תמעיטו בערך מה שאתם עושים. סרטון הדרכה ביתי למוצר חנות וירטואלית הוא הפקה לכל דבר ועניין. חלקו מראש את שלבי הסרטון, כתבו את התוכן שברצונכם להציג ונסו אותו "על יבש" לפני שתצלמו. נסו גם את התהליך אותו אתם מדריכים בדיוק כפי שאתם מנחים, כדי לבדוק שלא החמצתם שום דבר. זכרו, בכל תסריט יש קונפליקט ושאיפה לפתרונו. חישבו מה הקונפליקט ב"עלילת" המוצר, איזו בעיה הוא מבקש לפתור, ובנו את הסרטון כך שהשימוש במוצר מניע אותנו מהבעיה ועד פתרונה. בדקו בתגובות על המוצר האם יש שאלות או קשיים שחוזרים על עצמם, ודאגו להגיב אליהן בסרטון.
  2. השקיעו בצילום – מצלמת סמארטפון סבירה ואפילו המצלמה המובנית בלפטופ יכולה לתת תוצאות איכותיות, אך זכרו כמה כללי אצבע:

נקו היטב את העדשה לפני הצילום.

השתמשו בחצובה – צילום "רועד" פוגע במקצועיות. השתמשו בחצובה ייעודית למכשיר או הניחו אותו על משטח יציב בזווית הרצויה לכם. הימנעו בכל אופן מצילום אנכי שנראה חובבני על הנגן.

מומלץ לצלם באור יום, או להאיר היטב את החדר. תאורה תשנה לחלוטין את איכות הצילום.

הציגו את המוצר על רקע חפץ שייתן לצופה קנה מידה על הגודל שלו.

  1. קריאה לפעולה– חשוב שהסרטון שלכם יזמין את הצופה לבצע פעולה. צרפו כפתור שיתוף, הרשמה לניוזלטר או קישור לקניית המוצר. דחפו את הסרטון אל הרשתות החברתיות.
  2. עריכה–רוב הסמארטפונים היום מגיעים עם תוכנות עריכה שלגמרי יספיקו לצרכים שלכם. גםביוטיוב ניתן לעשות עריכות מצוינות וקלות ללמידה. תוכלו לצלם את כל המסר בכמה מקטעים שקל יותר לתכנן עם מעברים מוסיקליים בליווי גרפיקה מסוימת, השתמשו בהם להצגת המותג.
  3. פשוט וקליל – הכי חשוב, הסרטון חייב להיות כיפי. שימרו על מסר פשוט, ענייני וקצר עם מעט פרטים קטנים כשהמוצר במרכז. קחו בחשבון שבצפייה מהנייד, הסרטון רץ בגלילה ללא סאונד, חשוב שניצור ענין כבר בשניות הראשונות כדי ללכוד את תשומת הלב של הצופה באמצעות אינפוגרפיקה או כיתוב מזמין.אם ישנם כמה מוצרים דומים או עם כמה שימושים, הכנו סדרת סרטונים בהמשכים, באופן שימשוך את הצופה לצפות בכולם. מומלץ להשתמש בהומור, אחרי הכול, מצחיק = שיתופים.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh