חנוכת גן אורן

חנוכת גן אורן

גן חדש נחנך היום ברחובות: ע"ש רב סמל ראשון אורן כהן ז"ל שנהרג בעת מילוי תפקידו בצה"ל. ראש העיר, רחמים מלול: "הנצחה משמעותה זיכרון נצח אך גם ניצחון על האובדן. כיוון שהמורשת שלו , סיפורו והערכים שלו מונצחים כאן – אנו מרגישים שאורן ממשיך לחיות בתוכנו".

היום נחנך גן אורן, השוכן בשכונת רחובות החדשה ברחוב פנחס בן דוד קפרא . הגן הוא על שמו של רב סמל ראשון אורן כהן ז״ל שנהרג בעת מילוי תפקידו לפני כשמונה שנים, כמכונאי מוטס בחיל האויר.

הגן הוקם על ידי אגף גנים ועיצוב הסביבה של עיריית רחובות. בגן הוצב פסל להנצחתו של אורן ז״ל, אשר עוצב ע״י ישראל פרימו, וכן מתקני כושר לשימוש התושבים.

רב סמל ראשון אורן כהן, יליד רחובות, למד בתיכון הטכנולוגי אורט רחובות והיה תלמיד מצטיין ופעיל חברתי מצטיין. הוא שירת בצה״ל כמכונאי מסוקים ומכונאי מוטס. בשנת 2010 השתתף במשלחת חיל האוויר לרומניה, במסגרת שיתוף פעולה בין צבאות ישראל ורומניה. במהלך טיסה ביום 26.7.2010 ברכס הקרפטים ברומניה התרסק מסוק היסעור שבו טס. שבעת אנשי הצוות נספו . בן 24 שנים היה אורן ז״ל בנופלו.

הטקס המרגש נערך במעמד הוריו של אורן, לולו ואילן, אחיו רובי ודניאלה, ראש העיר, רחמים מלול, אלוף עמיקם נורקין מפקד חיל האויר , מ״מ וסגן ראש העיר זהר בלום וחברי המועצה אווה גור, אורית שרגאי, עו״ד שמוליק בר דנזאן,  פנחס הומינר ואיטל בציר אלשייך, מנכ״ל העירייה דורון מילברג, מנהל האגף המוניציפלי דודי אשכנזי, יוסי כפיר, מנהל אגף גנים ועיצוב הסביבה, משפחתו וחבריו של אורן ז״ל ומוקירי זכרו, נציגי חברת אדמה (שבה עובדת אמו של אורן) שתרמה להקמת הגן, ומשתתפים נוספים.

רובי כהן, אחיו של אורן ז״ל: "אורן היה רק בן 24 שנים בנופלו אבל השפיע רבות ונגע בלבם של רבים. הפסל שהקמנו- הידיים הפרוסות, הלב הרחב והיסעור הנוסק אל על הם תמצית דמותו של אורן. אנו מקווים שהמקום יהווה השראה לעוברים בו".

ראש העיר, רחמים מלול: "הנצחה משמעותה זכרון נצח אך גם ניצחון על האובדן. קיומו של הגן הזה בלב השכונה המתפתחת מנציח את אורן. כיוון שהמורשת שלו , סיפורו והערכים שלו מונצחים כאן – אנו מרגישים שאורן ממשיך לחיות בתוכנו".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh