מביטים אל האור

מביטים אל האור

ערב הוקרה עירוני מרגש לזוכי פרס ישראל, מרים פרץ וארז ביטון.

האירוע התרחש אמש, יום ראשון, 23.12 במרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל, במעמד ראש העיר, רחמים מלול וחברי מועצה.

ערב הוקרה עירוני מרגש ומיוחד התקיים אמש במרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל . האירוע הוקדש כולו לחתן פרס ישראל לספרות ושירה עברית לשנת 2015, מר ארז ביטון, ולכבודה של כלת פרס ישראל למפעל חיים לשנת 2018, הגברת מרים פרץ, על פעילותה לחיזוק הרוח היהודית-ישראלית.

הערב "מביטים אל האור", אותו הפיקו עיריית רחובות, החברה העירונית רחובות ומרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל, נערך במעמד ראש העיר, רחמים מלול, מ״מ ראש העיר בנצי שרעבי, סגן ראש העיר יניב מרקוביץ, וחברי המועצה פנחס הומינר, דר׳ רוני באום, אורית שרגאי ואמיתי כהן, וכן מ״מ מנכל החברה העירונית, איציק עובדיה, מנכ״ל מרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל, חנניה קורש, ואולם מלא מפה לפה.

ראש העיר, רחמים מלול אמר כי "הערב הזה הוא אחד מהשיאים התרבותיים של השנה . זה לא שכיח לארח כאן שתי דמויות מופת כאלה במעמד מרגש ומיוחד.

מרים פרץ הצליחה להפוך את הרע ליצירה וכיום היא פועלת למען אחדות עם ישראל.

גם מרים פרץ וגם ארז ביטון הם ילידי צפון אפריקה, בוגרי מעברות, הגיעו ממצב של דלות, ייאוש וחוסר תקווה לאחד משיאי ההישגים של החברה הישראלית.

ארז איבד את מאור עיניו כשהיה קטן עקב פיצוץ רימון, מרים איבדה את היקרים לה מכל, שני בניה בפעילות צבאית נועזת והיום הפכה לסמל והיא מגלמת בתוכה את הרוח הישראלית, הפכה את יגונה לניגון של אמונה. אתם הם המגשימים האמיתיים של החזון הציוני".

מלול סיים את דבריו באחד משיריו של ארז ביטון: "אולי נראה פה לכולם שיש חיים אחרי…"

בפתח דבריה, הפתיעה כלת ישראל, מרים פרץ, את הנוכחים באולם וסיפרה "כלת ישראל יצאה מרחובות מסלון הכלות  שרית" והוסיפה בתיאור על הקשר שלה עם העיר רחובות "גרתי במשך שנה בעיר רחובות, ברחוב יעקב ליד השקם  ואפילו לימדתי בבית הספר קציר כמורה מחליפה להיסטוריה" בהמשך דבריה הדגישה "לא רציתי את הפרסום הזה, הייתי מעדיפה שלא יכירו אותי, רציתי לגדל את ששת ילדיי להמשיך בעבודתי החינוכית אך נגזרה עליי המציאות הזו. זה המחיר של קיום בארץ הזו, היא לא נתנה על מגש של כסף וזהב אלא על מגש של דם. כן בחרתי בדרך להמשיך, לראות את מה שנותר לי".

חתן פרס ישראל, ארז ביטון אמר כי "המעמד לו זכיתי באירוע זה מרגש אותי לא פחות מטקס קבלת פרס ישראל לפני שלוש שנים, אני, הילד שגדל במעברה בלוד, שהתעוור בגיל 11 יכלתי בקלות להיות קבצן העיר, אך רצה הגורל ושלחו אותי לפנימייה בירושלים שם קיבלתי גם לחם וגם חמאה".

לדברי חנניה קורש, מנהל מרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל "כבוד גדול לעיר רחובות בכלל ולנו, מרכז מורשת בפרט לארח בכותלי האולם שלנו את שתי דמויות המופת האלו, זוכי פרס ישראל, המהווים דוגמה ומודל עבור כולנו".

במהלך הערב התקיימו הופעות מוזיקליות והוצגו סרטים קצרים אודות פועלם של פרץ וביטון, המגוללים את סיפורם של השניים, את הערכיות שכל אחד מהם מביא לידי ביטוי, וכמובן את התרומה הרבה שלהם לחברה הישראלית ולמורשת ישראל.

שיא הערב היה הפתעה מוזיקלית ומרגשת במיוחד שחיכתה לארז ביטון ולקהל כולו לקראת סיום- אחד משיריו של ביטון, הולחן לראשונה על ידי מוישלה יוסף, המלחין והמעבד המוזיקלי של החברה העירונית , והושמע בביצוע בכורה באירוע.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh