בית חולים "קפלן" מתחבר לרשת החלוקה

בית חולים "קפלן" מתחבר לרשת החלוקה

שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ: "משרד האנרגיה ממשיך לקדם חיבור צרכנים חדשים לגז טבעי, שהינו נקי יותר וזול יותר, זאת כחלק ממדיניות 2030 שיזמתי למעבר מדינת ישראל מאנרגיה מזהמת לגז טבעי ואנרגיות מתחדשות. אני שמח על הצטרפותו של בית החולים קפלן למהפכת הגז הטבעי אותה אנו מובילים. אני מאמין, כי עם הסרת החסמים הבירוקרטיים שהיו קיימים וההקלות בחיבור שמשרד האנרגיה מוביל, מקומות וצרכנים נוספים יחוברו בעתיד הקרוב".

ראש עיריית רחובות, רחמים מלול: "זו בשורה גדולה לרחובות בכלל, ולא רק לבית החולים. אנחנו שמחים להוביל גם בתחום הזה, ולקחת חלק בתהליך הפחתת האנרגיה המזהמת בישראל, לרווחת תושבי העיר. אני מקווה שעוד בתי חולים בארץ ילכו בעקבות הדוגמא של בית החולים קפלן".

רשות הגז הטבעי במשרד האנרגיה נתנה אישור הזרמה למערכת חלוקת הגז הטבעי המגיעה עד העיר רחובות. מערכת זו תחבר את בית החולים קפלן, אשר יהיה בית החולים הראשון בישראל שיחובר לרשת החלוקה של הגז הטבעי, המפעלים תנובה וגלידות פלדמן ועוד.

בשלב הראשון, צריכת הגז הטבעי של בית החולים קפלן מוערכת  בכ-830 אלף מטרים מעוקבים של גז טבעי בשנה, כאשר התכנון העתידי הוא הקמת תחנת כוח קטנה הצפויה לספק את כלל צרכי האנרגיה של בית החולים. הגזת בית החולים צפויה בשבועות הקרובים.

מפעל תנובה הוא צרכן הגז הטבעי הגדול הראשון המחובר באזור רחובות, לאחר שבשנים האחרונות הושקעו מאמצים רבים לפתרון חסמים שמנעו את פריסת רשת החלוקה בעיר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh