יזמות צעירה: תלמידים מגיעים לבית הספר גם בלילה!

יזמות צעירה: תלמידים מגיעים לבית הספר גם בלילה!

יזמות צעירה: עשרות תלמידי חטיבה ב' דה שליט השתתפו בהאקתון לילי לפיתוח מיזמים חברתיים.

מגיעים גם בלילה לבית הספר: תלמידי תיכון דה שליט השתתפו בהאקתון היזמות שבסופו נבחרו מספר פרויקטים חברתיים שיפותחו לטובת כל תושבי רחובות.

חיה דורון, מנהלת החטיבה בדה שליט: "האקתון הוא כלי שנועד להעניק לתלמידים חשיבה יזמית, ואנו מקדישים אותו לשיפור הסביבה העירונית".

מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, זהר בלום: "כל הכבוד לבית הספר על היכולת לחנך את התלמידים לאכפתיות ולגרום להם לחוויה חינוכית וערכית מהמדרגה הראשונה, אשר תהפוך גם לתרומה לקהילה".

השבוע התקיים האקתון כיתות קמ״ה (קידום מנהיגות הומוניסטית) בהשתתפות 140 תלמידי כיתות ח'-ט' בבית ספר דה-שליט חטיבה ב'. המרתון היזמי נערך במשך מעל ל-12 שעות, (משעה 20:00 בערב עד שעה 08:00 בבוקר) והתקיים באולם "מופת" בניין ההסתדרות ברחובות – בנוכחות ערה של תלמידי חטיבה ב' ובשיתוף תלמידי י' בתיכון דה שליט.

בשונה משנים קודמות, הפעם, יוזמי האקתון החליטו לבנות תהליך מתמשך בליווי המקצועי של נופר דרוקמן יזמית חברתית. האקתון היה אירוע השיא של תהליך שהחל בתחילת השנה – במסגרתו התלמידים נחשפו מקרוב לעולם היזמות החברתית.

במהלך האירוע התלמידים זכו להיחשף למגוון סוגיות חברתיות ומוניציפאליות שדורשות שיפור ותיקון באמצעות פרויקט מתמשך, בין היתר התקיימו דיונים על בטחון תזונתי, נוער בסיכון, מחלות נדירות ואיכות הסביבה. כל סוגיה שכזו לוותה בהרצאה של מנטורים וותיקים ויזמים שמכירים מקרוב את הנושא והגיעו ללוות את התלמידים בפיתוח המיזם. כגון: דוד מנצור מעמותה למלחמה בסמים ואלכוהול, ענת דור מעמותת חיוך נדיר וליטל הוד ממלאכיות של רחובות.

בתחילת האירוע התקיים סבב הרצאות של יזמים חברתיים ואנשי קהילה מתוך מטרה לחשוף את התלמידים לסוגיות חברתיות בעיר רחובות. ומשם הצוותים יצאו למשימה שכללה בניית מיזם שיפתור את אותן סוגיות במהלך האירוע אף נערכה הרצאה של צורי קינג, יזם חברתי וסופר מעורר השראה. התלמידים התנסו בפעילות האקתונית ממשית, תוך ניסיון חוזר למצוא פתרון ממשי לסוגיות הבוערות. במהלך המרתון הוגשו עשרות מיזמים. בתום האירוע בשעות הבוקר המוקדמות הוצגו הפרויקטים ומתוכם נבחרו 3 מיזמים שתלמידי החטיבה יקדמו במהלך השנה.

חיה דורון, מנהלת החטיבה בדה שליט: "האקתון הוא כלי שנועד להעניק לתלמידים חשיבה יזמית, ואנו מקדישים אותו לשיפור הסביבה העירונית".

יעקב משיח, סגן מנהלת ומחנך כיתת קמה: "התגובות שהתקבלו מהתלמידים מעידות על החיבור האישי שלהם לנושא היזמות והפיתוח החברתי. הודות לצוות מחנכי קמ״ה והנהלת בית הספר כולה התלמידים זכו להשתתף בחוויה מעצימה" עוד הוסיף כי ״אנחנו מאמינים שביה"ס צריך להעניק לתלמידים חוויות מעצבות ומשפיעות כדוגמת ההאקתון, אך חשוב להדגיש שהאקתון הוא אמצעי ולא המטרה. אין לנו ספק שתלמידי קמה יקדמו פרויקטים ומיזמים חברתיים שיתרמו לקהילה שלנו".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh