כל מה שחשוב לדעת אודות מיקרופון דש

כל מה שחשוב לדעת אודות מיקרופון דש

אחד מסוגי האביזרים הנפוצים והיעילים ביותר בתחום ההגברה כיום הוא – "מיקרופון דש". עבור מי שלא מכיר מושג זה, מדובר באותו מיקרופון קטן אשר מחובר לדש החולצה או הז'קט של מנחים בטלוויזיה, מרצים בכנסים שונים ואף בחלק מהמכללות והאוניברסיטאות.

קיימים כמובן סוגים שונים של מיקרופון זה, וניתן לראות שימוש נרחב יותר ויותר ממנו בשנים האחרונות. מה מאפיין מיקרופון דש וגורם לו להיות פופולארי כל כך ומה חשוב לדעת לפני שרוכשים אביזר מסוג זה?

מיקרופון בלתי מורגש שמשחרר את הידיים לחלוטין

הרעיון המרכזי העומד מאחורי מיקרופון דש הוא בעצם האפשרות להקליט או להגביר את קולו של עונד המיקרופון בלי שהוא יהיה מורגש ויזואלית. בניגוד למיקרופון רגיל אשר תופס לפחות יד אחת של הדובר בכל רגע נתון, ובניגוד למיקרופון מדונה אשר מולבש באמצעות קשת על הראש, מיקרופון דש הוא קטן ומזערי, ונתפס לדש הבגד.

לא רק שהוא משחרר את הידיים לחלוטין, הוא בקושי נראה וכמעט ואינו מורגש. המיקרופון קטן ומשתלב כמעט לחלוטין עם הבגד כך שהוא אינו מציק ואינו מושך כל תשומת לב.

מיקרופון מסוג זה מעניק סוג של נוחות וחופש שקשה למצוא בכל מיקרופון או אמצעי הגברה אחר. לכן, הוא נוח במיוחד עבור מרצים אשר מסתובבים על הבמה, עבור מרואיינים וגם עבור מדריכים אשר מתהלכים עם קבוצות או מעבירים הפעלה/אימון או כל סוג אחר של מפגש קבוצתי.

סוגים שונים של מיקרופון דש

קיימים כיום סוגים רבים ושונים של מיקרופונים המתחברים לדש הבגד, כך שכדאי להכיר את האפשרויות השונות במידה ואתם מתעניינים במיקרופון מסוג זה למטרה כלשהי. השימוש העיקרי שלכם במיקרופון עשוי להכתיב את הסוג אותו תרצו לרכוש.

לדוגמה, ניתן לרכוש כיום מיקרופון דש לנייד, במידה ואתם מעוניינים להקליט את עצמכם באמצעות הטלפון הסלולרי דוגמת יוטיוברים.

המידה ואתם מעוניינים בחופש לנוע מבלי להחזיק את הטלפון בידכם. מומלץ לרכוש מיקרופון דש אלחוטי. במקרה זה, המיקרופון מחובר למשדר כיס קטן אותו ממקמים בכיס המכנסיים או הז'קט.

במידה ואתם מצלמים ומקליטים באמצעות מצלמת ווידיאו, סביר עוד יותר שתרצו להשתמש במיקרופון דש, שכן כמעט ולא רואים אותו בתמונה. במקרה זה, תצטרכו מיקרופון דש למצלמת ווידיאו אשר כולל גם מחבר סטריאופוני (מפני שמצלמת הווידיאו מקליטה בסטריאו).

כמובן שבכל אחת מהקטגוריות הללו תוכלו למצוא מגוון מיקרופונים שונים, של יצרנים שונים. מומלץ להתייעץ עם אנשי המקצוע הרלבנטיים לפני הרכישה על מנת להחליט איזה דגם בדיוק הוא המתאים ביותר עבורכם.

התמונה נלקחה מאתר הייצרן Sennheiser

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh