חניכי בית הנוער בקרית משה בחרו: גרפיטי של אברה מנגיסטו הנעדר

חניכי בית הנוער בקרית משה בחרו: גרפיטי של אברה מנגיסטו הנעדר

לסיכום פרויקט חוג הגרפיטי בבית הנוער נחשונים בקריית משה בשיתוף התוכנית העירונית "עיר ללא אלימות", בחרו החניכים לצייר נושא קרוב לליבם: אברה מנגיסטו, שחצה את גבול ישראל ומוכרז כנעדר מספטמבר 2014.

במסגרת פעילות בית הנוער נחשונים בקריית משה בהנהלתה של מיקה ברקת, נערך לאחרונה חוג גרפיטי שנמשך כחודשיים, ובמהלכו למדו החניכים טכניקות שונות של גרפיטי, ובעיקר התנסו באומנות ועשייה יצירתית. את ההדרכה העביר יאן, מדריך בבית הנוער נחשונים, ולקחו בו חלק כ- 15 בני נוער.

כפרויקט סיכום בחרו החניכים בציור של אברה מנגיסטו, כנושא שחשוב להם וקרוב לליבם. החניכים עבדו על ציור וחיתוך השבלונה מספר ימים, וכן על טכניקת ריסוס הציור על הקיר שארכה כיממה.

חבר מועצה, מחזיק תיק שכונות ויזמות חברתית, שאול צגהון: "הנוער הוא הלב של שכונת קריית משה, ההשקעה הזו מסמלת את הדרך הנכונה, שיתוף התושבים במיוחד הפעילים לתהליך הוא קריטי להצלחת הפרויקטים בשכונת קריית משה".

במסגרת הפעילות, היו מספר מטרות:

  1. התנסות ביצירת ציור גרפיטי גדול כאשר המטרה שיהיה לו נראות בשכונה
  2. הענקת תחושת מסוגלות וגאווה ביצירה לחניכים
  3. חיבור לנושא שחשוב לחניכים, והתנסות בעשייה משנה מציאות
  4. חיזוק שיתופי פעולה ועבודת צוות בין בני הנוער

בבית הנוער נחשונים בקריית משה, מאמינים שאומנות ויצירה מעניקות לחניכים והחניכות הצעירים קול לבטא את עצמם ואת הייחודיות שלהם, וכל עשייה באשר היא מגבירה את תחושת הערך העצמי והמסוגלות שלהם, הפעילויות הערכיות הללו מאפשרות לבני הנוער לעסוק בנושאים בעלי חשיבות, כגון: הנהגה והובלה לערכים והתקדמות, ובכך מצמצמת את מנהג השוטטות של בני הנוער והתעסקות בהתנהגויות בעלות סיכון העלולות להוביל לפגיעה עצמית ובאחרים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh