יש לכם עסק קטן חדש?

יש לכם עסק קטן חדש?

העצות האלה יעזרו לכם להתנהל נכון מהרגע הראשון!  

יש לכם עסק חדש? הבשורות הטובות הן שאם תתנהלו נכון, תוכלו להגיע לעצמאות כלכלית ולרווחה כלכלית מרשימה. זאת, לאחר תהליך של התבססות. הבשורות הפחות טובות הן שלא כל בעלי העסקים הקטנים מבינים את הדחיפות. כפי שאפשר להצליח, כך אפשר גם לטעות ולהיכשל. אז במקום לטעות, לקום ולנסות להתאושש, אספנו עבורכם עצות שיעזרו להתנהלות נכונה, כבר מהרגע הראשון.

עשו שימוש ביכולות מקוונות

אם העסק החדש שלכם פועל אונליין, כחנות מקוונת, למשל, אתם בוודאי ערים ליכולת של האינטרנט בקידום עסקי. אבל גם אם יש לכם עסק קטן שלא פועל מעל פלטפורמה מקוונת, אל תוותרו על יכולות מקוונות חכמות ויעילות. דוגמאות: הנהלת חשבונות באינטרנט (לדוגמא) חוסכת לכם רישומים ידניים, ניהול ספרים מיושן וחוסר עדכניות משווע. גם בסליקה, אפשר לעשות שימוש ביכולות מקוונות. סליקה של כרטיסי אשראי באינטרנט מתאימה כיום גם לעסקים קטנים, בעזרת חברות מתמחות. חברות אלה מבצעות עבורכם את הסליקה ואת הגבייה באשראי, תמורת עמלה נמוכה במיוחד. ואם כבר הזכרנו עלויות, הנהלת חשבונות באינטרנט היא גם הדרך הזולה ביתר לנהל את החשבונות עבור עסקים קטנים.

דעו את סודות התמחור

עסקים חדשים מוצאים את עצמם הרבה פעמים נבוכים מול השאלה, בכמה ראוי לתמחר. בכמה ראוי לתמחר את המוצרים השונים, את השירות, לפעמים את זמן העבודה (בניהול פרויקטים ארוכי טווח). יש לא מעט סודות בתמחור נכון. למשל, תמחור בסיסי הינו לפי "עלות פלוס". כאן מתייחסים לעלות המוצר במחיר סיטונאי ומוסיפים מרווח מסוים. זהו תמחור שפחות מתאים למוצרים מורכבים או לעסקים המבוססים על שירות. תמחור נכון מחייב להבין לעומק את עלויות ניהול העסק. למשל, תמחור של מנה במסעדה לא מורכב מעלות חומרי הגלם פלוס מרווח נתון. יש לחשב את כל העלויות, שכר עובדים, שכר דירה, מיסים, הוצאות פרסום. אפשרות טובה בתור התחלה היא לבדוק אילו מחירים מקובלים בשוק, אצל פעילים ובעלי עסקים דומים אחרים.

שיווק מרובה פלטפורמות

בעידן המודרני, גם עסק קטן יכול להרשות לעצמו שיווק מרובה פלטפורמות. עבור עסק חדש, צריכים להשקיע עוד לפני שההכנסות ממריאות. שיווק זה מה שגורם לעסק להתקדם. בין הפלטפורמות שכדאי להתמקד בהן ניתן למצוא פלטפורמות וותיקות אך אין לוותר גם על החדשות יותר. מעצב גרפי, למשל, יוכל לפרסם מודעה במקומון. אבל חשוב לא פחות ליצור נכוחות גם ברשתות חברתיות. וכפי שיש הנהלת חשבונות באינטרנט יש גם קידום באינטרנט. קידום בגוגל וכמובן גם הקמת אתר, זה כיום א"ב בשיווק בסיסי.

דע את הלקוח

מחקרים בניהול עסקים מגלים כי עסקים מצליחים יותר הם גם עסקים מודעים יותר. הם מודעים לעצמם, יש להם הגדרה ברורה של חזון עסקי, של תכלית. עם כל הרצון להרוויח כסף, חשוב שלעסק תהיה מטרה מוגדרת, גם במונחים אחרים. למשל, בעל בית קפה שיגדיר את המטרה שלו בתור עסק למטרות בילוי והנאה עבור הלקוחות ייטיב לפעול להשגת מטרה זאת. הלקוחות בהחלט חשים בכך. חשוב לא פחות, עסק צריך להגדיר לעצמו מיהם הלקוחות הטבעיים שלו. אפילו עסק כמו בית קפה, לא פונה בהכרח לכל הלקוחות. יש בתי קפה שמגדירים לעצמם נישה מסוימת והם יכולים להצליח יותר, גם בתחום רווי מתחרים. עסק צריך לדעת לפחות באופן בסיסי מהו פרופיל הלקוחות הרלוונטיים עבורו. צעירים או מבוגרים, גברים או נשים, בעלי הכנסה גבוהה או בעלי הכנסה ממוצעת וכן הלאה. וטיפ לסיום – חזון, תוכנית עסקית, תוכנית שיווקית, את הכל הכינו בכתב, שיהיה מול העיניים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh