ביקור היסטורי בקרית החינוך דה שליט

ביקור היסטורי בקרית החינוך דה שליט

כריס כנען, שגריר אוסטרליה בישראל, הגיע לבקר ולהתרשם מקרוב מ"בית סלוצקין" שנבנה לפני למעלה מ-100 שנה עי אליעזר סלוצקין, יהודי אוסטרלי שעלה לישראל.

שגריר אוסטרליה הוזמן על ידי מנהל קרית החינוך דה שליט, אבי קיש, למפגש עם כיתות מגמת הדיפלומטיה בבית הספר, וכן על מנת לבחון דרכים לגיוס משאבים לשימור הבניין המקורי, שנחשב לאחד הבניינים המפוארים ברחובות עם ייסודה.

הביקור נערך במעמד ראש העיר, רחמים מלול, וממלא מקומו זוהר בלום.

הנהלת דה שליט אשר תיכננה את הביקור לפרטי פרטים, הזמינה לביקור גם את נינו של סלוצקין , ונינתו של אחותו של סלוצקין, שניהם חיים בישראל ועימם הנהלת ביה"ס שומרת על קשר. עם הגעתו למקום סקרו בפניו תלמידים מבית הספר את ההסטוריה של המקום והציגו בפניו את הבניין ותמונות הסטוריות. לאחר מכן הופיעו בפני המכובדים תלמידי מגמת המוזיקה בבית הספר.

ראש העיר, רחמים מלול, בירך אותו ואמר כי "הגעת לבקר באחת מהערים היפות בישראל. קרית החינוך דה שליט היא מהגדולות בעיר ואחת מהותיקות והטובות ביותר בארץ , שבוגריה הם חוד החנית של הנוער הישראלי בכל התחומים" הוא סקר את ההסטוריה של הבניין ואת חשיבות  שימורו וההשקעה בו, על מנת לשמור על המורשת בעיר.

כריס כנען, שגריר אוסטרליה סיפר כי ״זהו ביקור חשוב ומיוחד עבורי, מרגש ונוגע ללב. הקשר בין אוסטרליה לישראל הוא חזק מאוד  עוד מימי תחילת המאה הקודמת כשצבא אוסטרלי סייע בשחרור הארץ מידי הצבא התורכי״ 

ראש העיר העניק לו תשורה בשם העיר – דגם של מנורה בכסף ובכחול. לאחר מכן נפגש השגריר עם תלמידי כיתת הדיפלומטיה לשיחה מרתקת.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh