מידע חשוב על ניתוח לתיקון פטמות שקועות

מידע חשוב על ניתוח לתיקון פטמות שקועות

ניתוח לתיקון פטמות שקועות הינו הליך המבוצע במקרים בהם נשים סובלות מפטמות שקועות. פטמות שקועות אלו פטמות אשר שקועות כלפי פנים, במקום כלפי חוץ, ולעיתים יוצרות מראה שאינו אסתטי, מקשה על הנקה ונשים רבות מרגישות חוסר ביטחון בשל מצב כזה. פטמות שקועות יכולות להיות פגם מולד, או שהן יכולות לשקוע במהלך החיים בשל פגיעה באזור, מחלה כמו סרטן השד ועוד.

מדובר בהליך לא מורכב במיוחד, אשר מבוצע רבות והרופאים בתחום בעלי ניסיון רב בו. התהליך כולל שחרור של הרקמות אשר גורמות לפטמה להישאב פנימה, ולעיתים גם עיצוב של האזור עצמו למראה נשי, מרשים וטבעי.

הניתוח עצמו

כאמור, ניתוח לתיקון פטמות שקועות הוא לא ניתוח מורכב. לרוב, מדובר בהליך שאורך כחצי שעה ובהרדמה מקומית בלבד. במהלך הניתוח מבצעים חתף מזערי דרך הפטמה ומשחררים את הרקמה אשר מושכת את הפטמה כלפי פנים, מה שגורם לה לחזור למקומה הטבעי.

חשוב להדגיש כי לא בכל מקרה של פטמות שקועות מומלץ לנתח. ישנן דרגות שונות של פטמות שקועות:

  1. פטמות שקועות בדרגה קלה – אצל רוב הנשים הסובלות מפטמות שקועות מדובר בדרגה קלה בלבד. במקרה זה הפטמה בולטת מעט, וישנה תגובה שלה לגירויים כמו קור או הנקה, מה שמוציא אותה החוצה. במקרים מהסוג הזה לרוב אין צורך בהליך ניתוח לתיקון פטמות שקועות.
  2. פטמות שקועות אשר מגיבות לגירויים מכאניים – בדגה זו הפטמות בדרך כלל שקועות לחלוטין, אך במקרה של גירוי כמו קור או הנקה הן כן בולטות החוצה. במקרים אלו לרוב כדאי לבצע ניתוח לתיקון פטמות שקועות.
  3. פטמות שקועות באופן תדיר – מקרים בהם הפטמות נותרות שקועות גם לאחר גירויים. במקרים כאלו ניתוח הוא הפתרון היחידי.

כמובן, לפני שמקבלים החלטה חשוב להתייעץ עם רופא מומחה לנושא אשר יבדוק היטב את המצב הספציפי של המטופלת ועל פי כך יקבל את ההחלטה הנכונה והמתאימה ביותר עבורה.

האם ניתן להניק לאחר הניתוח?

אחד החסרונות המהותיים והבולטים של ניתוח לתיקון פטמות שקועות הוא שלאחר הניתוח לא יהיה ניתן להניק. החתך אותו יוצרים במהלך הניתוח פוגע בצינוריות החלב, ולכן הדבר מונע אפשרות להנקה בעתיד.

במקרה ומדובר בדרגה קלה וכן יש תגובה של הפטמות לגירויים, ניתן לתקן אותה בעזרת קונכיות פלסטיק שניתן למצוא היום בבתי המרקחת השונים, אותן יש לשים על החזה במהלך השליש האחרון להיריון. הכיפות הללו יוצרות לחץ עדין סביב הפטמות באופן קבוע, וכך במקרים רבים הן מסייעות להוצאת הפטמות השקועות, מה שיכול להקל מאוד על ההנקה לאחר הלידה.

אם את חושבת על ניתוח לתיקון פטמות שקועות, אנו ממליצים לך קודם כל לפנות לייעוץ רפואי מקצועי, להבין את ההליך וההשלכות ולקבל החלטה רק לאחר שיש לך את כל המידע.

לפרטים נוספים היכנס לאתר של ד"ר וולף.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh