אל תהיו בטוחים שאתם בטוחים!

אל תהיו בטוחים שאתם בטוחים!

כולם יודעים שגלישה ברשת האינטרנט אינה מסלול בטוח או נטול סיכונים. מדינות, חברות ואנשים פרטיים מלקטים כל פיסת מידע על גורמים אחרים במטרה ללמוד, לאסוף מודיעין עסקי או אישי ולגלות את הכל, כתובות, מספרי טלפון, הרגלי צריכה, העדפות וכו'

ברוב המקרים מדובר על איסוף מידע לצורך שיווקי, מכירתי או שימוש לא מזיק. אבל כמובן שבסמטאות הרשת נמצאים גם פושעים המבקשים למצוא זהויות, סיסמאות ופרטי אמצעי תשלום כדי לפגוע, לרמות ולגנוב כל מה שהם יכולים.

בשנים האחרונות ארגונים ועסקים בעלי אתרים אשר מבצעים איסוף מידע (באישור הגולש) או כאלה שדורשים סיסמה כדי לקבל מידע אישי חסוי. כמו גם אתרים אשר מבצעים סליקה On Line וגם מי שתחילה לא הבין את הצורך בבניית חנות אינטרנטית מאובטחת, כולם הבינו את הסכנות ואבטחו את האתר ואת כל מערכות המידע בארגון.

נכון להיום, אם בוחנים את האתרים של רוב החברות הגדולות והארגונים, ניתן לראות שהם משתמשים בפרוטוקול מאובטח  (HTTPS). בשלב מסוים, כדי לעמוד בדרישות האבטחה ולקבל את אמון הגולשים והרוכשים, החלו כל אתרי האינטרנט המסחריים בהם קיימת סליקה בפועל של אמצעי תשלום, ליישר קו, לקבל את תעודת האבטחה  SSL (Secure Sockets Layer)  וליישום גם הם פרוטוקול https . החל מיולי 2018, כל אתר שאינו פועל לפי הפרוטוקול המאובטח, מוצג כאתר לא מאובטח דבר המופיע בשורת הדומיין לעיני כל.

אבל מה קורה עם שאר האתרים, האם גם מי שאין לו סליקה או סודות גדולים באתר, האם הוא חייב להיות מאובטח? אם מדברים על בניית חנות אינטרנטית מאובטחת, ברור שיש צורך, אבל מה עם אתרי תדמית או אתרים שאין בהם השארת נתונים או גבייה?

כדי להבין את הכדאיות חשוב לדעת מה המשמעות של הפיכת האתר למאובטח. האבטחה יוצרת חיבור מוצפן בו רק השרת והדפדפן יכולים לתקשר בניהם, גורמים חיצוניים לא יכולים (ללא מאמץ ומשאבים) לפרש ולהבין את הנתונים ובכך כל המידע בטוח מפני גניבה.

ההמלצה היום היא להתאים את האתר לדרישות האבטחה, מאחר וטרור הסייבר מקצין כל הזמן והאיומים ברשת רק מתגברים, מומלץ לשמור על הנכסים הדיגיטליים כמה שניתן. אולי אין אף אחד שמאיים על האתר אבל קהל הגולשים רואה שהוא לא מאובטח וחושש להיכנס אליו. מה גם שאפשרויות הקידום של האתר יפגעו, מנועי חיפוש מעדיפים אתרים מאובטחים כך שאתרים ללא SSL יקבלו פחות קרדיט ופחות עדיפות בקידום.

חשוב לדעת שבין אם אתם בונים אתר חדש, מעדכנים ומשדרגים אתר קיים או  מעוניינים במומחים לבניית חנות אינטרנטית מאובטחת, היכנסו https://www.e-shop.co.il/portfolio.asp

ותבינו כמה חשוב להיעזר באנשי מקצוע המכירים את התחום על בוריו. כאלה שמבינים כי אבטחת האתר היא גורם קריטי להצלחתו, להגדלת המכירות ולאמון הגולשים וקהל הלקוחות.

צילום: פיקסלס

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh