יועץ משכנתאות – מתי נכון להתייעץ איתו

יועץ משכנתאות – מתי נכון להתייעץ איתו

אחד השלבים החשובים אך הקשים ביותר שאנחנו נאלצים לעבור, הוא השלב בו עלינו לקחת משכנתא לרכישת בית חדש. לא משנה אם אנחנו עושים את זה בפעם הראשונה בתור זוג צעיר או אם אנחנו עושים את זה כשיש לנו כבר נכס משלנו ואנחנו יכולים למכור אותו ולהשתמש בכסף שנקבל ממנו בתור הון עצמי על מנת שנוכל לקבל משכנתא מהבנק. בכל מקרה, מדובר בעניין לא פשוט כלל.

לשם כך אנחנו יכולים להיעזר באיש מקצוע, יועץ משכנתאות, אשר ידע לספק לנו את כל התשובות ואת כל המידע הרלוונטי על מנת שנוכל לקחת משכנתא בצורה נכונה, בין אם זה אומר שאנחנו נוכל לבחור את המסלול שנכון עבורנו, בין אם זה אומר שנוכל לבחור את הריביות שיכולות להתאים עבורנו, ובין אם זה אומר שאנחנו יכולים לבצע סקירה נכונה בין כל האפשרויות שהבנקים מציעים לנו, להבין מה בדיוק קורה ומה בדיוק יכול להתאים לנו.

יועץ משכנתאות הוא איש מקצוע, אשר מצד אחד למד את התחום ומבין כל דבר ודבר שקשור למשכנתאות ולרכישת נכסים פרטיים ואחרים, ומצד שני, מדובר באדם שנוהג להתעדכן בכל מה שקורה בתחום ויכול לספק לנו מידע מלא ומפורט על מסלולים חדשים, שינוי ריביות, שינוי במדינות משרד האוצר, משרד השיכון, הבנקים וכדומה.

חשוב להבהיר, לא רק במקרה של נטילת משכנתא לרכישת בית חדש או ישן אנחנו יכולים להשתמש בשירותיו אלא גם במקרה בו אנחנו רוצים לבצע מיחזור משכנתא. כלומר, במקרים בהם נרצה לקחת את המשכנתא שלנו ולשנות אותה, כך שהיא תתאים לתנאים שעומדים לרשותנו כיום. לא מעט אנשים בוחרים באופציה הזאת, במידה והם לא יכולים לעמוד בתנאי המשכנתא המקוריים או כשאיכות החיים שלהם השתפרה לטובה ויש להם אפשרות להחזיר את המשכנתא בזמן יותר קצר.

כיצד בוחרים יועץ משכנתאות

בשביל לבחור איש מקצוע בתחום, אנחנו צריכים להקפיד על כמה דברים. ראשית, עלינו להקפיד על כך שאנחנו בוחרים אנשי מקצוע עם ניסיון, אנשים שעוסקים בתחום מספיק זמן ויכולים להציע לנו מהידע הנרחב שהם צברו במהלך השנים.

שנית, אנחנו צריכים לבחור מישהו שאנחנו יכולים לסמוך עליו, מישהו אמין, כזה שאנחנו יכולים להיות בטוחים שיספק לנו את המידע הרלוונטי והאמין ביותר, מבלי שהוא מקושר לאדם או לארגון כזה או אחר.

שלישית, מישהו שילווה אותנו במשך כל התהליך מתחילתו ועד סופו, עד שנהיה מרוצים.

תמונה: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh