שמאי מקרקעין – האיש שיקבע את ערך הקרקע והנכס שלנו

שמאי מקרקעין – האיש שיקבע את ערך הקרקע והנכס שלנו

כשאנחנו עומדים בפני רכישה או מכירה של קרקע או מבנה, הרי שמן הסתם אנחנו צריכים לדעת מה הערך שלהם. אם היה מדובר בעסקאות קטנות אז היינו מסתפקים בערך שהתקבל במקרים אחרים. אך מאחר ומדובר בעסקאות במאות אלפי דולרים ומעבר לכך, וכן מאחר ומדובר בעסקה משמעותית, מסוג העסקאות שאנחנו לא יכולים לחזור עליה שוב אם טעינו, מה עוד שכל עסקה שונה, אזי שאנחנו צריכים להיעזר בבעל מקצוע שיספק לנו את התשובות.

מי שאור ויכול לעשות זאת, הוא שמאי מקרקעין. מדובר באיש מקצוע שיכול לספק לנו הערכה בסבירות גבוהה, מה ערך הקרקע או מה ערך המבנה. על פיו אנחנו נקבע את הצעת המחיר שלנו.

צריך לומר, להבדיל מאשר במקרים של שמאי רכוש, הרי שהמלצות של שמאי מקרקעין, פחות "חקוקות בסלע" הרי ייתכן מאוד שקרקע שהוא אחראי לקבוע את הערך שלה, תעלה יותר או פחות. מדובר על הערכות. זו גם הסיבה ששמאים שונים יכולים לקבוע הערכות שונות. אך ההפרשים ביניהם יהיו קטנים מאוד.

צריך לציין עוד נקודה, כמו במקרה של שמאי רכוש, הרי ששמאי מקרקעין איננו מתעסק רק עם קרקעות ונכסים למכירה אלא מעבר לכך. כלומר, הוא גם מתעסק במקרים שקרקע הוא מבנה ספגו פגיעות מסוימות. בנוסף, שמאי מקרקעין יספק הערכות לחברות ביטוח, בכל דבר שיכול להשפיע על הפוליסה שחברת הביטוח תציע לנו. אלה רק חלק מהדברים שהוא יכול להשפיע עליהם.

כיצד בוחרים שמאי מקרקעין

הבחירה הנכונה מצידנו צריכה להיות על פי מקצועיות וניסיון. אנחנו צריכים לבחון מי מציע לנו את הניסיון הרב ביותר, מי מספק לנו את השירות המקצועי ביותר, וכך אנחנו נדע עם מי לעבוד.

מעבר לכך, אנחנו צריכים לבחון מי הכי זמין, מי נגיש לבצע את העבודה בהקדם, מתוך הנחה שכל עיכוב יכול לעכב את העסקה שלנו. בנוסף, אנחנו צריכים לבחור שמאי מקרקעין אשר איננו עובד עם גורמים שיכולים להכניס אותו לניגוד עניינים, ניגוד אינטרסים. אנחנו צריכים לדעת שנוכל להשתמש בשירותיו בצורה הטובה ביותר, הצורה האמינה והמקצועית ביותר.

לפני סיום נציין, גם כשחברת הביטוח מספקת שמאי מקרקעין מטעמה, אזי שאנחנו יכולים להביא שמאי מטעמנו לבדוק את הערכה שהשמאי שלהם סיפק. כמו כן, אנחנו יכולים להביא מישהו מטעמנו שיספק הערכה במקום בו ניתנה כבר הערכה על ידי גורם אחר, על מנת לוודא שהיא אכן נכונה.

תמונה: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh