אבחון דידקטי – לעשות את זה במקום הנכון

אבחון דידקטי – לעשות את זה במקום הנכון

לא מעט ילדים ומבוגרים צריכים לעבור במהלך הזמן אבחון דידקטי על מנת לראות מה מצבם, זאת אחרי שמתברר שהם מתקשים ללמוד דברים פשוטים או לבצע פעולות סטנדרטיות לכאורה. אבחונים שכאלה יכולים לעזור להם על מנת לגבש תוכנית טיפול מתאימה, וכן על מנת לקבל הקלות שונות שיכולות לעזור להם בלימודים, בעבודה ובכלל.

אבחון דידקטי או אבחון פסיכודידקטי, יכולים להתבצע במסגרת מכונים שונים שמורשים לבצע אבחונים כאלה. במסגרת אותם מכונים, ניתן לעבור שורה של מבחנים אשר בוחנים את היכולות של הניגשים אליהם, וכך אפשר לראות, על פי התוצאות מה מצבם.

צריך לזכור, הרבה פעמים ילדים לא מצליחים בלימודים שלהם, וההורים או המורים נוטים לחשוב שזה נובע מעצלנות, חוסר רצון, ובמקרה גרוע יותר, מכך שהם פשוט לא חכמים מספיק. העניין הוא, שלעיתים כל זה נובע מסיבה אחת, לקויות למידה מסוימות שמשפיעות עליהם. אותן לקויות משפיעות עליהן לא רק בכל מה שקשור ללימודים אלא מעבר לכך, זה משפיע עליהם בצדדים פסיכולוגיים רחבים, זה יכול להשפיע על המוטיבציה שלהם ללמוד, זה יכול להשפיע על הרצון שלהם להצליח, זה יכול אפילו להשפיע עליהם מבחינה חברתית.

במסגרת אבחון דידקטי, יושב איש מקצוע עם הילד ובוחן אותו באמצעות מבחנים שונים, בין היתר מבחנים שקשורים לעיבוד מידע, כישורי קריאה וכתיבה, יכולות גרפיות ועוד. כל אחד מהדברים הנ"ל, קשורים כך או אחרת על היכולת של הילד ללמוד בצורה סדירה. ברגע שמתגלים הפערים, מתגלות הנקודות בהן הילד לא מצליח, אז אפשר לדעת איפה הבעיה ואפשר גם לייצר תוכנית עבודה שתעזור לו.

מדוע נכון לבצע אבחון כזה

כפי שאפשר להבין, ברגע שילד מתמודד עם לקויות למידה, הוא לא יצליח בלימודים בדרך הרגילה, הוא לא יצליח להשיג את התוצאות שהוא והוריו מייחלים להן, ללא תוכנית פעולה מתאימה. לכן נכון לעבוד איתו באמצעות תוכנית מותאמת.

את התוכנית ניתן לבנות, אך ורק אם יודעים מה הבעיה. לשם כך צריך לעשות אבחון ולאתר מה הם הפערים, מה הן הבעיות איתן מתמודד הילד.

חשוב לומר, אבחונים כאלה אומנם עולים הרבה כסף, אך הם מתבצעים על ידי אנשי מקצוע, והקביעות שלהם יכולות לעזור לילד, בין אם זה ביצירת תוכנית עבודה מתאימה ובין אם זה במתן טיפול מתאים בבית ובכיתה, וכן כמובן, בקבלת הקלות שיכולות לעזור לילד, במהלך השיעורים, מבחנים, עבודות וכדומה.

תמונה: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh