לרגל יום האישה הבינלאומי: הקרנת חינם לסרט הדוקו המוערך "חרדות"

לרגל יום האישה הבינלאומי: הקרנת חינם לסרט הדוקו המוערך "חרדות"

חברת המועצה איטל בציר- אלשיך, יוזמת הערב: "זו הזדמנות לשיח נשים פתוח בין חילוניות לדתיות ולמפגש עם נשים פורצות דרך ומעוררות השראה".

לרגל אירועי יום האישה הבינלאומי תתקיים ביום שני ה-11 למרץ הקרנת הסרט הדוקומנטרי "חרדות" של הבימאים רון עופר ויוחאי חקק. הסרט התיעודי עוקב אחר עדינה בר-שלום (בתו של הרב עובדיה יוסף) ורחל שלקובסקי (במבי), שלא חוששות להביע ביקורת על החברה בה הן חיות, על אף שהן נטועות עמוק בתוכה.

האירוע יתקיים באולם בימת הנוער ויהיה פתוח לקהל הרחב ללא תשלום אך מותנה בהרשמה מראש באתר העירייה או בטלפון 08-9232200.

בתכנית: מהשעה 19:00 יתקיים מפגש נשים ויריד במקום.

הקרנת הסרט תחל בשעה 20:00 ותכלול מפגש עם מפיק הסרט – איתי קן לצד עדינה בר שלום וכן שיח פתוח עם הקהל.

כלת פרס ישראל

עדינה בר שלום שזכתה בפרס ישראל והדליקה את המשואה ביום העצמאות בשנה שעברה, זכתה בעבר ב"אות אביר איכות השלטון" מטעם התנועה לאיכות השלטון. נודעה כפורצת דרך בזכות הקמת מכללה חרדית המאפשרת גם לנשים לזכות בלימודים אקדמאים לנשים חרדיות. כיום בר שלום מתמודדת מטעם רשימה עצמאית לכנסת.

לדברי חברת המועצה – איטל בציר אלשיך יוזמת האירוע: "אני מזמינה את הנשים לקחת חלק בשיח פתוח בין חרדיות לחילוניות ומתן ביטוי לקשת של דעות. זו גם הזדמנות להצדיע לאותן נשים שלא מוותרות לעצמן למרות המכשולים והקשיים ומפלסות את הדרך לבאות אחריהן ולבנותיהן, כך שבעתיד יהיה להן קל יותר לתפוס עמדות מפתח בתפקידי ניהול ממשלתיים, בארגונים ובחברה בכלל".

"עדינה בר שלום היא בהחלט דמות מעוררת השראה שמלבד היותה פורצת דרך בקהילה, היא פרצה את הדרך לנשים בתחום ההשכלה הגבוהה ובתחום התעסוקה.

מלבד זאת, בר שלום מהווה דוגמא אישית ומופת לאישה שאינה מפחדת ללכת נגד הזרם, שהתבטאה לא פעם בפומבי נגד הדרת נשים במרחב הציבורי. דווקא בזמנים של היום, שבו ניכרת חוסר סובלנות של החברה לדעות שונות ואחרות, הרי שבר – שלום מגלה אומץ לב ונחישות  ומציגה את דעותיה ללא מורא אם זה בנושא פוליטיים או חברתיים, שאינם עומדים בכפיפה לדעת רוב ועל כך שגם לא בקונצזוס ראויה להערכה".

אלשיך מוסיפה: "הבחירה בהקרנת סרט "חרדות" דווקא בחודש האישה הבינלאומי נעשה מתוך הכרה בפעילותה של בר שלום כדמות המבקשת להביא אל תוך השיח החברתי והפוליטי את הקול הנשי , הכרה בשיוויון מוחלט בין נשים וגברים,  לצד רצון לאחד את החברה השסועה על מגוון חלקיה בתקופה כה מורכבת. בר שלום הצליחה לנפץ את תקרת הזכוכית בחברה החרדית והוכיחה שעם נחישות ודבקות במטרה שום דבר לא יעצור אותנו מלהשיג את היעד".

צילום: גל חרמוני

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh