בכירי עיריית רחובות בוועידת החדשנות של השלטון המקומי

בכירי עיריית רחובות בוועידת החדשנות של השלטון המקומי

ראש העיר, ממלאי מקומו וסגניו חיפשו אתמול פיתוחים מעניינים ורלוונטיים לרחובות ביריד החדשנות האורבנית. מנכ"ל העירייה, דורון מילברג, המכהן גם כיו"ר איגוד מנכ"לי הרשויות המקומיות, בלט אתמול בפאנל בנושא "הרשויות המקומיות כמנוף לפיתוח כלכלי".

רחמים מלול, ראש העיר: "חשיפה למוצרים ופתרונות חדשניים ויעילים חשובה מאוד להתחדשות בפעילות העירייה ובהתמודדות עם האתגרים שהמציאות מציבה לנו. אנו שואפים לייעל ולשפר את השירות לתושבים באופן מתמיד".

דורון מילברג, מנכ"ל עיריית רחובות בלט בפאנל בו השתתף: "כאשר יש יוזמה של ראשי הרשויות לאיגום משאבים ואיחוד פעילויות כלכליות – אפשר למנף את הפעילות הכלכלית האזורית".

בימים אלה נערכת וועידת השלטון המקומי לחדשנות MUNI-EXPO 2019, ומשתתפים בה בכירי הרשויות המקומיות מכל הארץ – ראשי ערים, חברי מועצה ומחזיקי תיקים וכן מנהלים מדרגים שונים שבאים להתרשם מתערוכת הענק שבמקום. בתערוכה מציגים עשרות חברות מהארץ ומהעולם את כל הפיתוחים האחרונים שיכולים לשמש את הרשויות המקומיות במגוון תחומים – טכנולוגיה, תברואה, פיתוח, תשתיות, תחבורה, שירות ועוד.

גם בכירי עיריית רחובות הגיעו על מנת ללמוד ולהתעדכן כיצד ניתן לשפר ולייעל את עבודת העירייה, ביניהם ראש העיר, רחמים מלול, מ"מ ראש העיר, בנצי שרעבי, מ"מ ראש העיר זהר בלום, סגן ראש העיר, עו"ד יניב מרקוביץ', סגן ראש העיר, אבנר אקוע, חברי המועצה אבי קינד, שמוליק בר דאנזאן, שאול צגהון, איטל בציר אלשיך , מנכ"ל העירייה, דורון מילברג, מנכ"ל היכל התרבות, שוקי קרומר, ומנהלי אגפים שונים, בהם אליצור זרחי, מנהל אגף הביטחון, תקשוב ושירות.

רחמים מלול, ראש העיר: "התרשמנו מאוד ממספר מציגים במקום, בעיקר בתחומי התברואה, הטכנולוגיה והשירות.  חשיפה למוצרים ופתרונות חדשניים ויעילים חשובה מאוד להתחדשות בפעילות העירייה ובהתמודדות עם האתגרים שהמציאות מציבה לנו. אנו שואפים לייעל ולשפר את השירות לתושבים באופן מתמיד".

בתוך כך נערך גם כנס צמוד, ובו מופיעים בין היתר , ראש הממשלה, שרים, ובכירי המשק והשלטון המקומי.

דורון מילברג, יו"ר איגוד מנכ"לי הרשויות המקומיות ומנכ"ל עיריית רחובות , השתתף בפאנל שנערך על הבמה בנושא "הרשויות המקומיות כמנוף לפיתוח כלכלי". 

בפאנל נטלו חלק גם שי רינסקי, מנכ"ל משרד הכלכלה, עו"ד אוריאל לין, נשיא לשכת המסחר ת"א והמרכז ואיגוד לשכות המסחר בישראל, יעלה מקליס, ראש עיריית יהוד מונוסון, רו"ח תומר ביטון, גזבר עיריית באר שבע ויו"ר איגוד הגזברים  ודר' ואיל כרים, רכז חשבים מלווים.

מילברג בלט במיוחד בפאנל, וזכה למחיאות כפיים נלהבות בעקבות דבריו. בין היתר אמר מילברג בנושא כי: "חוזקה כלכלית של רשות נקבעת ביחס שבין שטחי מסחר ותעשייה לבין שטחי המגורים… כאשר יש יוזמה של ראשי הרשויות לאיגום משאבים ואיחוד פעילויות כלכליות ולא כל אחד חושב שהוא יכול להציל את העולם לבד, אז אפשר למנף את הפעילות הכלכלית של התושבים באותו אזור".

מילברג התייחס גם למינוף הייחודיות של הרשויות ואמר כי: "מנוף כלכלי מתבטא באמצעות ייחודיות של רשויות, למשל, אזורי תיירות ענקיים ומובהקים, החל מקולוסיאום ברומא ועד לעיר דוד והעתיקות בבית שאן- זו ייחודיות שממנפת כלכליות של אזור. אותו הדבר לגבי פסטיבלים, החל מ"וודסטוק" ועד פסטיבלי ערד וכרמיאל או תיירות דת, כמו אומן בפולין וצפת בארץ- הם מינוף כלכלי אדיר".

עוד ציין מילברג את הצורך בקידום מדיניות של עירוב שימושים: "עירוב שימושים הוא עוד מנוף כלכלי חשוב. עירוב מסחר עם מגורים והנגשת המסחר לתושבים, מייצר מקומות עבודה, חיות, אנשים לא צריכים לנסוע לחפש חנייה, הכול קרוב והם משתמשים בשירותים ליד הבית".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh