מערכת "העיר החכמה" זכתה בפרס שנתי של "אנשים ומחשבים"

מערכת "העיר החכמה" זכתה בפרס שנתי של "אנשים ומחשבים"

כזכור, בשנה שעברה הושק פרויקט ה"עיר החכמה" ברחובות במעמד שר התקשורת, איוב קרא.

חלק ניכר מהפרויקט הוא מערכת ניהול גלים מילימטריים, שעיריית רחובות פרסה ברשת עורקים ברחבי העיר. המערכת הזו מנהלת את מערך התקשורת בעיר.

מסתבר כי למערכת זו, הפרושה בכל העיר, יש שימוש נוסף: ניטור מזג האוויר בעיר.

לאחר הקמת המערכת הנ"ל התברר כי יש בידי העירייה מידע נתוני רדיו בעל ערך מחקרי רב בנושא ניטור מזג האוויר.

מחלקת התקשוב באגף הביטחון, בטיחות, תיקשוב ושירות שיתפה פעולה במחקר ייחודי וראשוני עם צוות מחקר מאוניברסיטת ת"א ברשות פרופ' חגית מסר ירון ופרופ' פנחס אלפרט.

במסגרת המחקר עיריית רחובות בנתה ממשק להעברת מידע זמן אמת עבור אוניברסיטת ת"א- בית ספר להנדסת אלקטרוניקה.  אנשי מחלקת התקשוב- גד שעובי וסגנו רועי גמליאלי- העבירו נתונים פיזיקליים שהופקו מהמערכת על מנת שישמשו  למחקר בתחום חיזוי מזג אוויר  ומיקרו אקלים בתוך ערים, המבוסס על גלים מילימטריים.

צוות חברת SMBIT , שהיא ספק המערכת , סייע בנושא.

שיתוף הפעולה במחקר החדשני הזה זיכה את אגף הביטחון, בטיחות , תקשוב ושירות בפרס הוקרה שנתי על שיתוף פעולה עירונ- אקדמי מטעם הפורטל המוביל בישראל בנושאי טכנולוגיה – "אנשים ומחשבים" . הפרס הוענק לגדי שעובי, מנהלת מחלקת התקשוב באגף הביטחון, בטיחות ותקשוב ולסגנו, רועי גמליאלי בטקס השנתי שערך "אנשים ומחשבים".

אליצור זרחי, מנהל אגף ביטחון, בטיחות , תקשוב ושירות בעיריית רחובות: "מערכת ה"עיר החכמה" מקדימה את זמנה ומשמשת אותנו גם בסיוע למחקר מדעי. מערכת זו מהווה דוגמא ומודל לרשויות מקומיות רבות ברחבי הארץ אשר מגיעות לרחובות כדי ללמוד מאתנו כיצד עושים זאת נכון. אני גאה על כך שהיא מועילה גם בשימושים נוספים, שאנו מקווים כי ישרתו בסופו של דבר, את תושבי רחובות".

גדי שעובי, מנהלת מחלקת התקשוב: "אנו שמחים לשתף פעולה עם מחקר חדשני של אוניברסיטת תל אביב. על פי התכנון – בתום המחקר ניתן יהיה לספק לתושבי העיר נתוני מזג אוויר ברמה מקומית מדויקת, עד לרמת הרחוב".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh