מיטת הניתוח נשברה והמטופל נותר נכה

מיטת הניתוח נשברה והמטופל נותר נכה

תביעה נגד 'קפלן': מיטת הניתוח נשברה והמטופל נותר נכה. צוות בית החולים הסתיר את המקרה מהמטופל ומהמשפחה.

התנהלות מקוממת של צוות בית החולים 'קפלן' ברחובות נחשפה בימים אלה בכתב תביעה אותו הגישו עוה"ד רן שפירא ועוה"ד ספי קלו ממשרד אלמוג-שפירא לביהמ"ש השלום בתל אביב.

על פי התביעה, הגיע גבר כבד משקל, כבן 65, תושב אחד המושבים באזור קרית מלאכי – לניתוח בטן מתוכנן בבית החולים 'קפלן' ברחובות. תוך כדי ההכנות לניתוח, התבקש המטופל לעלות על מיטת הניתוח, ובזמן שהצוות הרפואי ביקש להניח על פניו את מסיכת ההרדמה, נשברה לפתע מיטת הניתוח, והמטופל נפל ממנה, והוטח בעוצמה לקרקע.

על פי התביעה, הצוות הרפואי מיהר לפנות את המיטה שנשברה, ולהציב במקומה מיטה חליפית, תוך שהמטופל נדרש לעלות עליה בכוחות עצמו.

לדברי אשתו של המטופל, כאשר התעורר מהניתוח, דיווח לה על האירוע, אך היא לא האמינה לו, משום שסברה שהוא נתון עדיין תחת השפעת סמי ההרדמה.

לדברי עוה"ד שפירא, צוות בית החולים התעלם מהאירוע, לא הזכיר אותו ברשומות הרפואיות – ולא יידע את המשפחה על התאונה.

על פי התביעה, לאחר הניתוח החל הגבר להתלונן על כאבים בעמוד השדרה התחתון ובגב. בבדיקת MRI שנערכה לו, התברר כי הוא סובל משברים קטנים בעצם הזנב ומדלקת משני עברי עמוד השדרה.

גם לאחר שטופל במרפאת כאב –  לא חל שיפור במצבו, והוא החל טיפול בקנאביס רפואי להתמודדות עם הכאב הכרוני התוקף אותו בעקבות האירוע. בהמשך, הוכר התובע ע"י המוסד לביטוח לאומי (המל"ל) כנכה הזכאי לתו נכה, וכמי שאיבד לחלוטין את כושר עבודתו.

על פי התביעה, לאחר שהתאמת חשדו כי נחבל בבית החולים, פנה התובע למחלקת פניות הציבור בביה"ח 'קפלן', וכן לנציב קבילות הציבור במשרד הבריאות, ואלה הודו כי  האירוע אכן ארע, והתנצלו על כך שהדבר לא דווח למשפחה בזמן אמת.

לדברי עוה"ד רן שפירא, מדובר בהודאת בעל דין לרשלנות בית החולים, ונשיאת אחריות לנזקיו הקשים של התובע.

לתביעה צורפה חוות דעתו של ד"ר צבי גורן, מומחה בכירורגיה אורתופדית ורפואת ספורט. ד"ר גורן העריך את נכותו הצמיתה של התובעה בשיעור של 30%  – וקבע כי האירוע נגרם עקב התרשלות צוות בית החולים.

תביעה לפיצויים בגין נזקי גוף עקב רשלנות רפואית אותה הגיש עו"ד שפירא, נגד קופ"ח 'כללית', המפעילה את ביה"ח קפלן, נדונה בימים אלה בביהמ"ש השלום בתל אביב. התביעה הועמדה על הסכום המקסימלי הקבוע בחוק (2.5 מיליון שקלים).

על פי התביעה, לאחר שהמטופל פנה למחלקת פניות הציבור בביה"ח 'קפלן', התלונן על האירוע וביקש תשובות, הוא זכה לתשובה ממנהל יחידת ניהול הסיכונים ובטיחות הטיפול. בתשובתו הודה המנהל כי האירוע אכן קרה, הסביר כי השולחן התקפל תחת המטופל כך שהוא נחבל באזור הגב – וזאת למרות שמדובר ב"שולחן ניתוחים ייעודי לאנשים כבדי משקל" – דברי המנהל.

מנהל יחידת הסיכונים הוסיף כי טכנאי החברה שהוזמן מצא כי אחד מגלגלי השיניים בשולחן נשחק ונשבר והשולחן הושבת. בנוסף, התנצל המנהל יחידת הסיכונים על כי לא דווח למשפחה אודות האירוע.

התובע המשיך ופנה לנציב קבילות הציבור במשרד הבריאות, שחזר על ההסברים לסיבת התאונה, ואף ציטט את התנצלות ביה"ח באשר להיעדר שיתוף המשפחה ועדכונם באירוע בזמן אמת.

"עסקינן בהודאת בעל דין מפורשת של הנתבעת בדבר רשלנותה הקשה והברורה, שגרמה לאירוע ולנזקיו החמורים של התובע", טוען עו"ד שפירא בתביעה.

אל התביעה צורפה, כאמור, חוות דעת רפואית מאת ד"ר צבי גורן, מומחה בכירורגיה אורתופדית ורפואת ספורט. ד"ר גורן קבע כי הטיפול הרפואי שניתן לתובע מהווה רשלנות רפואית, עקב התרשלנות משמעותית בתחזוקת ובתקינות הציוד הרפואי. "אין ספק שמדובר ברשלנות של האחראים, שלא ביצעו את המוטל עליהם", קובע ד"ר גורן בחוות דעתו, וממשיך: "נזקו של התובע מהתאונה משמעותי – מיטת הניתוח פשוט נשברה לחצי והתובע נפל מקופל למרווח שנותר בין חלקי המיטה". לדבריו, התובע פיתח תסמונת כאב כרונית של עמוד השדרה המותני, ולכן עבר לטיפול במחלקת כאב. בדיקה קלינית שבוצעה בימים אלה הדגימה, מעבר להגבלה בתנועות, רגישות מקומית באגן האחורי ותסמונת כאב.

ד"ר גורן קבע כי התובע סובל מנכות צמיתה בשיעור של כ-30% בשל שברים באגן האחורי, הגבלה בתנועות עמוד שדרה מותני, והתפתחות תסמונת כאב כרונית עם השפעה תפקודית יותר מבינונית.

"טרם האירוע היה התובע אדם עצמאי, שמח ונמרץ, שמעולם לא סבל מבעיות אורתופדיות ובפרט בעמוד השדרה או בעצם הזנב", טוען עו"ד שפירא. "כתוצאה מהאירוע ובגין רשלנות הנתבעת, נותר התובע עם נזקים קשים ביותר, הבאים לידי ביטוי בכל פן בחייו – החל מהפן הרפואי-תפקודי וכלה בפן האישי-נפשי".

לדברי עו"ד שפירא, בשל נזקים אלו הפך התובע מאדם עצמאי, מתפקד שעובד בעבודת כפיים בחקלאות, לאדם שאינו יכול עוד לתפקד כבעבר. הוא נאלץ להתמודד גם עם מצב נפשי קשה, שמוסיף להחמיר מיום ליום. "התובע הפך לשבר כלי ומצבו הרפואי והנפשי פגעו קשות ביכולתו להשתכר". עוד נטען כי בגין נזקיו הוא הפך מאיש משפחה למופת, בן זוג ואב לאדם הנאלץ להתמודד מדי יום עם הקשיים התפקודיים הרבים שמהם הוא סובל.

התביעה נדונה בימים אלה בביהמ"ש השלום בת"א.

עו"ד רן שפירא https://www.rlaw.co.il הנו שותף מייסד במשרד עורכי הדין אלמוגשפירא, המתמחה בביטוח, נזיקין ורשלנות רפואית.

תמונה: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh