נותנים 'פטור מתור' לבני 80 ומעלה

נותנים 'פטור מתור' לבני 80 ומעלה

שימו לב: בימים אלה תולים שלטים באגפים המעניקים שירות בעיריית רחובות: "כאן נותנים עדיפות בתור לאזרחים מעל גיל 80". עיריית רחובות מעלה את המודעות לחוק אזרחים ותיקים, על מנת שהקשישים יוכלו ליהנות ממנו.

ראש העיר, רחמים מלול: "אנו קוראים לכל המוסדות ונותני השירותים ברחובות לעשות כן, הן בשל המחויבות המוסרית והן בשל כיבוד החוק".

דר' רוני באום, מחזיקת תיק אזרחים ותיקים: "לערך "והדרת פני זקן" יש משמעות מעשית בעינינו, ויש לתת כבוד לדור הוותיק ולעורר מודעות לחוק כאן בעיר".

קשישים רבים מוצאים את עצמם ממתינים בתורים לשירותים שונים, לעיתים שלא לצורך, לעיתים זמן רב מדי, כל זאת על מנת לקבל שירות ציבורי המגיע להם על פי דין.

לפני שנתיים אישרה מליאת הכנסת בקריאה שלישית את התיקון לחוק האזרחים הוותיקים.

התיקון לחוק קבע כי שירות ציבורי, ועיריות נכללות בהגדרה זו, יינתן לאזרח ותיק מעל גיל 80, לפי בקשתו, בלא המתנה בתור (כאשר אין המדובר בתור שנקבע מראש) .

על פי התיקון לחוק, על האזרח הוותיק לפנות בעת העמידה בתור לאחראי על התור ולבקש לקבל את השירות ללא תור. האחראי על התור רשאי לבקש מהאזרח הוותיק להציג תעודה להוכחת גילו, כדי לוודא את זכאותו לקבל שירות ללא תור.

התיקון לחוק כמעט ולא מיושם בישראל, בעיקר בגלל חוסר מודעות, הן מצד האזרחים הוותיקים אשר אינם מודעים לכך שעליהם לדרוש את הזכות החוק מקנה להם, והן מצד המוסדות המעניקים את השירות.

בעיריית רחובות החליטו להרים את הכפפה, להבליט את הזכות המוענקת לקשישים מכוח החוק, ולסייע בהעלאת המודעות לחוק הן בקרב עובדיה והן בקרב האזרחים הוותיקים הבאים בשעריה.

ראש העיר, רחמים מלול: "מדובר בחוק בעל משמעות ערכית ומעשית גדולה: "מפני שיבה תקום" מגלם את הכבוד והרגישות שיש לנהוג ביחס לקשישים. אנו גאים להדגיש ולהבליט את יישום החוק בשירות שניתן על ידי עיריית רחובות באגפים השונים . אנו קוראים לכל המוסדות ונותני השירותים ברחובות לעשות כן, הן בשל המחויבות המוסרית והן בשל כיבוד החוק".

חברת המועצה ד"ר רוני באום, מחזיקת תיק אזרחים ותיקים: "החלטנו להצהיר על יישום התיקון לחוק. לערך "והדרת פני זקן" יש משמעות מעשית בעינינו, ויש לתת כבוד לדור הוותיק ולעורר מודעות לחוק כאן בעיר. בעיריית רחובות אזרחים בני 80 ומעלה לא עומדים בתור ואני קוראת לכל הגופים הציבוריים בעיר: דואר, בתי קולנוע, בנקים ועוד ליישם את החוק ולתלות שלטים המבהירים לאזרחים המבוגרים את זכותם לפטור מהמתנה בתור.

כמו המחוקק, גם אני מייחלת ליום שעניין זה יהיה נורמה בחברה ולא ניזקק לחוק לצורך כך.

עד אז – ניעזר בחקיקה. בזמן הקרוב נצא בקמפיין המעודד את נותני השירותים בעיר רחובות ליישם את החוק".

מנכ"ל העירייה, דורון מילברג, הורה למנהלי האגפים נותני השירות להבליט את הזכות המוענקת לקשישים על פי חוק: "הנחיתי את נותני השירות בעירייה לא רק לכבד את החוק הקיים, אלא גם לאתר באופן יזום אזרחים ותיקים הזכאים לפטור מתור ולהעניק להם זכות זו. שלטים המיידעים את הממתינים בתור בדבר זכות זו כבר הוצבו על ידינו באגפים המעניקים שירות על פי תור באופן קבוע".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh