לראשונה: "פורום סביבה פארק המדע" משותף לחברות היי-טק ועיריית רחובות

לראשונה: "פורום סביבה פארק המדע" משותף לחברות היי-טק ועיריית רחובות

הפורום, בהובלת סגן ראש העיר, יניב מרקוביץ' ונציגי חברות ההיי-טק מגבש תפיסה סביבתית מקיימת, ובימים אלו החל להניע מיזם נסיעה שיתופית.

הרעיון להקמת "פורום סביבה פארק המדע", עלה מתוך צורך שאותו זיהו עובדי חברות היי טק, כאשר בפגישת עבודה בה השתתפו קרן שנער חברת HP וצח טפליצקי  מנהל תחום הגנת הסביבה (EHS) בחברת אפלייד מטיריאלס, החליטו השניים כי הגיעה העת לאחד כוחות או יותר נכון- משאבים: "הבנו שאם אנחנו רוצים ליצור שינוי ברמה האזורית אז אנחנו צריכים להתאגד ולחולל את השינוי. בחיי היום יום כל אחד מאתנו קוצר הצלחות בחלקת האלוהים שלו אבל השינויים הם קטנים. כשאנחנו רוצים להגיע לאוכלוסייה שלמה ומרחב אזורי גדול אז צריך חיבורים, שלמעשה מייצרים השפעה וכוח לשנות",  אומר טפליצקי.

למשימה הם גייסו את סגן ראש העיר, יניב מרקוביץ', מחזיק תיק חזות העיר ופרויקטים קהילתיים, אשר הרים את הכפפה ועומד בראש הפורום. חברי הפורום קיימו עד כה ארבעה מפגשים, בהשתתפות השותפים המחויבים להצלחת הפעילות, בראשם עדי מוטולה, סמנכ"לית ה.ל.ר לפיתוח עסקי וראש מינהלת אזורי תעסוקה ונציגי חברות היי-טק HP, סטרטסיס, אפלייד מטיריאלס ואלביט.

מרקוביץ': "מטרת הפורום היא לשנות את הגישה הסביבתית, את התפיסה התכנונית באזורי תעסוקה כלפי ניהול משק הפסולת, בראייה מקיימת, תכנון תחבורה, מרחבים אורבניים, שבילים, הצללה, נראות, חזות ועד להטמעת טכנולוגיות חדשות. זוהי פעם ראשונה שקמה יוזמה סביבתית ורצון לשינוי תפיסתי בפארק המדע, שהוא לא פחות מספינת הדגל של העיר. אני רואה בכך הזדמנות מעולה, שצומחת מתוך השטח, מהאנשים והחברות, לחולל את השינוי ולהצעיד את רחובות קדימה, להכניס טכנולוגיות חדשות, לנהל טוב יותר את משאבי הפארק, על מנת להפוך אותו למקיים סביבתי ובכך גם למקום שבו אנשים ייהנו לשהות ולעבוד".

טפליצקי, מוסיף כי: "מדובר בשינויים הנוגעים לניהול משק פסולת למשל, כלומר יצירת סימביוזה סביבתית, חיבור של מפעלים, סקירת תוצרי הפסולת, שינוע נכון של הפסולת ומחזורה, כאשר המטרה היא להסתכל על הפסולת כמשאב ולא כמטרד".

שני הנושאים המרכזיים שמקדם כיום הפורום הם ניהול משק פסולת מקיים בתוך פארק המדע והטמעה של מאפייני נסיעה שיתופית, דוגמת "קאר פול". "אפלייד מטיריאלס נמצאת בשלבים האחרונים של סגירת תוכנית עם חברת וויז, במטרה להגדיל את כמות הנהגים והנוסעים, לייצר מצ'ינג גבוה ובסופו של יום להפחית בהדרגה את כמות כלי הרכב, החניות וזיהום האוויר בפארק", מסביר טפליצקי.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh