חדשנות בקרית החינוך ע"ש רון ארד

חדשנות בקרית החינוך ע"ש רון ארד

המדיניות נקבעת בהצבעה דיגיטלית ע"י התלמידים, ההורים והמורים. בקרית החינוך הצומחת ערכו תהליך ארוך של שיתוף הקהילה אשר בסיומו התקבלו החלטות באמצעות הצבעה דיגיטלית של כולם.

קריית החינוך העל יסודית על שם "רון ארד" בשכונת רחובות ההולנדית עברה שינויים משמעותיים בשנים האחרונות.

הצוות הניהולי הציב מספר יעדים על סדר היום, ביניהם שיתוף הקהילה וקיום שיח בגובה העיניים.

צוות הניהול , בראשותה של מנהלת הקריה קרן שחל, החליט  לאפשר לקהילה להיות שותפה בקביעת אורחות החיים בביה"ס, ולשם כך החלו בתהליך ממושך שבו שיתפו תלמידים, הורים ומורים במעגלי שיח בנושא אורחות החיים בביה"ס.

בתהליך זה, שהחל בשנה שעברה, צוות ההוראה בביה"ס והנהגת ההורים העלו נושאים שונים שחשוב לדון בהם במסגרת אורחות החיים. השנה צורפה  לתהליך גם הנהגת התלמידים, ומכאן הם אלה שהובילו אותו יחד עם שרון רוזנצוויג, הרכזת החברתית  של ביה"ס.

לאחר שהנהגת התלמידים גיבשה רשימת נושאים בהתאם למה שהעלו השותפים לעשייה – תלמידים, הורים וצוות ביה"ס – הם קיימו מעגלי שיח עם התלמידים מהשכבות השונות, עם המורים ועם ההורים.

מעגלי השיח התנהלו לפי תכנית מוקפדת שהושקעה בה מחשבה רבה.

התהליך הסתיים באירוע בית ספרי, שהיווה את שיאו של התהליך התכנסה קהילת ביה"ס למעגלי שיח מסכמים ולבחירות מקוונות חשאיות שקבעו את אורחות החיים בביה"ס במספר נושאי ליבה: תלבושת וקוד לבוש, יצירת אקלים בית ספרי מיטבי, ומדיניות בנוגע לאיחורים ונושאים נוספים.

בסיומו של התהליך הייתה הצבעה דיגיטלית, של  קהילת ההורים, המורים והתלמידים.

החלופות העיקריות שנבחרו הן: הופעה בקוד לבוש מכבד, ללא תלבושת אחידה.

מידרג טיפול מדויק ומדורג  בהפרעות, איחורים ושימוש בסלולרי. פעילות מנע וטיפול לטיפול בשימוש לא הולם ברשתות החברתיות ועוד.

קרן שחל, מנהלת קריית החינוך רון ארד: "אני גאה שבקריית החינוך "רון ארד" הובלנו כקהילה תהליך כל כך משמעותי ואמיץ. אמנם הוא לא חף מתקלות ומקשיים, אך הוא מהווה נקודת ציון חשובה בקבלת החלטות בבית ספרנו בדרך דמוקרטית".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh