מכלי הבגדים למחזור ייאספו וירוכזו בחמישה מתחמי מחזור

מכלי הבגדים למחזור ייאספו וירוכזו בחמישה מתחמי מחזור

מכלי המחזור לביגוד הפכו למטרד של ערימות בגדים ולכלוך ותפסו מקום במדרכות ברחבי העיר. כחלק ממדיניות שיפור חזות העיר, מערך מיכל המחזור לביגוד יעבור שינוי מהותי: בימים הקרובים יאספו כל מכלי הפסולת לבגדים, ובמקומם יוצבו 5 עמדות מרוכזות לביגוד שייצבעו מחדש בצבע היכר מיוחד.

סגן ראש העיר ומחזיק תיק חזות העיר, יניב מרקוביץ': "כחלק משיפור חזות העיר החלטנו על מדיניות חדשה בנושא. נקפיד על מרחב ציבורי נקי, אסתטי, ופנוי לשימושו של הציבור בעניין זה".

ברחבי העיר מפוזרות הביגודיות הצהובות – מכלי המחזור לבגדים. במשך הזמן הן הפכו למטרד של ממש בשל חיטוט של עובדים ושבים והוצאת בגדים והשארתם על המדרכה. עובדי אגף חזות העיר נקראו שוב ושוב לאסוף את הבגדים בנקודות שונות ברחבי העיר .

יחד עם זאת, רוצים בעירייה להמשיך במיחזור הבגדים ולהעניק לתושבים החפצים בכך את האפשרות להשאיר את הבגדים המיותרים במיכלים המיועדים למטרה זו .

בימים אלה נערך ריענון של כל מערך המיחזור בעיר, שעליו אחראי האגף לחזות העיר: העיריה מבצעת מכרזים חדשים למתקני פסולת אלקטרונית, מחליפה פחים מוטמנים בעיר, אשר תופסים שטחים ניכרים מהמדרכות העירוניות, תוך צורך לשפר את ביצועי מערך פינוי האשפה, להגדיל את תוצרי המחזור, להוזיל עלויות, לייעל תהליכים ולהכניס לעיר מערכות פינוי חכמות ומתקדמות.

לפיכך החליט יניב מרקוביץ', סגן ראש העיר ומחזיק תיק חזות העיר על מדיניות חדשה בנושא: רוב מיכלי הבגדים יפונו ויוצבו מחדש בחמישה מתחמי מיחזור מרכזיים. המדרכות יפונו לטובת הולכי הרגל והחזרת המרחב הציבורי לתושבים, זאת לצד התייעלות תהליכי פינוי פסולת ומחזור פסולת.

בימים הקרובים יאספו כל מכלי פינוי הבגדים מרחבי העיר ובמקומם יוצבו 5 עמדות עירוניות, אשר יפונו בתדירות גבוהה יותר.

חמשת המיכלים יהיו צבועים בצבע חדש שיהיה סימן ההיכר של הביגודיות מעתה והלאה – ירוק ליים .

חמשת הפחים למיחזור בגדים יוצבו בסמוך לבית עלמין גורודסקי, לבית העלמין מרמורק , ברחוב אחד העם, בפארק הורוביץ ובפארק המדע.

חל איסור מוחלט להניח בגדים מחוץ למכלים, והעיריה לא תאפשר לעמדות מכלי הבגדים להפוך לאזור "בזאר" לביגוד.

"המכלים ישמשו לפינוי בגדים בלבד, ולא להנחת בגדים לידם או סביבם", אומר מרקוביץ', "אנחנו נקפיד על הסדר, הנקיון והאכיפה בסביבה בעניין זה, על מנת לקדם מרחב ציבורי נקי, אסתטי ופנוי לשימושו של הציבור".

עוד מסר מרקוביץ', כי: "איסוף המכלים הפזורים כיום ברחבי העיר והסדרת 5 עמדות לרשות הציבור, הוא מהלך אחד בתוך תכנית רוחבית וארוכת טווח לשיפור מערך פינוי האשפה והמיחזור בעיר ובראש ובראשונה- להחזרת המרחב הציבורי לידי הציבור ולהחזרת המדרכות להולכי הרגל, עגלות התינוקות, כסאות הגלגלים ועוד".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh