כ- 500 דו"חות נרשמו מתחילת השנה

כ- 500 דו"חות נרשמו מתחילת השנה

מגבירים אכיפה לשמירה על חזות העיר. עיריית רחובות הגבירה בחודשים האחרונים את האכיפה בתחום איכות הסביבה וחזות העיר. בחודשיים וחצי הראשונים של השנה נרשם גידול משמעותי במספר הדו"חות שנרשמו: כ-500 דו"חות החל מ- 1.1.2019. מרבית הקנסות נרשמו בגין השלכת פסולת גזם וקרטונים בניגוד לחוק.

במהלך החודשיים וחצי הראשנים של שנת 2019 נרשמו כ- 500 קנסות לעוברים על חוקי הניקיון, חזות העיר והסדר הציבורי ברחובות, כחלק מהגברת הפעילות לשמירה על ניקיון וחזות העיר. למעלה ממחצית מהדו"חות נרשמו (כ- 270 דו"חות) בגין השלכת פסולת גזם וקרטונים בצידי הדרכים בניגוד לחוק, אשר הוצאו שלא בימי הפינוי ולא על פי הנחיות הפינוי.

הגברת האכיפה היא חלק מתהליך שיפור חזות העיר, הכוללת גם את עיבוי מערך הפקחים בתחום איכות הסביבה. במקביל, יצאה העיריה למכרזים וליישום שיפור מערך הניקיון, לרבות הסדרת השלכת פסולת אלקטרונית, קרטונים, ביגוד ועוד. כמו כן, רק בשבוע שעבר התווספו עוד 6 משאיות וכלים כבדים אשר ישמשו את מערך הניקיון והשמירה על חזות העיר.

במסגרת מבצע האכיפה, שהוביל מנהל אגף תנועה, שילוט, פיקוח ושיטור עירוני, ליאור שוקרי יחד עם מחלקת הפיקוח על איכות הסביבה באגף, נרשמו כ- 270 קנסות בגין השלכת פסולת גזם וקרטונים, כ- 45 דו"חות בגין עישון במקומות ציבוריים, כ- 20 דו"חות בגין השלכת פסולת בניין, כ- 18 קנסות בגין נזקים לגינות ופארקים ציבוריים, כ-41 קנסות בגין העמדת רכב נטוש בשטח ציבורי, כ- 85 קנסות בגין חסימת נתיב תנועה וחנייה על המדרכה ללא היתר ולמעלה מ- 20 קנסות בגין אי איסוף צואת כלבים, רוכלות ושילוט ללא היתר.

ראש העיר, רחמים מלול: "הגברת האכיפה היא נדבך משמעותי בשיפור פני העיר, והיא מתווספת למהלכים לעיבוי צי הרכבים של מערך חזות העיר ולמכרזים בתחום. הקצינו משאבים רבים, בממון ובכוח אדם, לנושא שיפור חזות העיר כיוון שמדובר באיכות החיים של כולנו. כדי שנוכל להצליח לאורך זמן בשיפור חזות העיר ובשמירה עליה, אנו זקוקים לשותפות התושבים בהקפדה על הנחיות הניקיון ובגילוי אכפתיות למרחב הציבורי".

יניב מרקוביץ', סגן ראש העיר ומחזיק תיק חזות העיר, אמר כי "המרחב הציבורי שייך לציבור ולא לאדם פרטי כזה או אחר. כדי לשמור על המרחב הציבורי, יש צורך בשיתוף פעולה ועשייה של התושבים והעיריה. במקביל, אנחנו שוקדים על הכנסת טכנולוגיות חדשות ושידרוג מערך הניקיון ובו בזמן, פועלים כנגד העוברים על חוקי העזר העירוניים- והכל במטרה להשלים את המהפך בתחום חזות העיר. אני מודה לראש העיר על תמיכתו בהקצאת משאבים לנושא, ולליאור שוקרי, מנהל אגף התנועה והפיקוח העירוני שמוביל בפועל את מאמצי האכיפה בכל התחומים".

מנכ"ל העיריה, דורון מילברג, אומר כי: "העיריה משקיעה משאבים רבים בפעולות לטיפוח העיר ושמירה על איכות חיי התושבים ולתושבים יש חלק משמעותי בהקפדה על הנחיות החוק, על מנת שכולם יוכלו ליהנות מסביבה נעימה. הדבר נכון לניקיון המדרכות, דרך חניות על המדרכה וחסימת המעבר להולכי רגל ועד להשלכת פסולת בניין בשטחים הפתוחים".

ליאור שוקרי, מנהל אגף תנועה, פיקוח, שילוט ושיטור עירוני: "האכיפה בתחום איכות הסביבה פועלת על פי תוכנית שהכנו מבעוד מועד, ואנו מקווים כי הגברת האכיפה תביא לתוצאות הרצויות- יתר הקפדה על הנחיות הניקיון ושמירה על חזות העיר. אני קורא לתושבים להימנע מאי נעימויות ולהקפיד על הנחיות החוק".

בתמונה: ליאור שוקרי

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh