רוצים להיות חלק מתערוכת נדוניה?

רוצים להיות חלק מתערוכת נדוניה?

מרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל מזמין אתכם, תושבי רחובות, להיות חלק מתערוכה ייחודית חדשה, ולהשאיל למרכז מתנות נדוניה, תמונות והזמנות חתונה מתקופת טרום הקמת המדינה

נדוניה, היא תשלום הניתן בכסף או במתנות, על ידי משפחת הכלה לחתן או לשני בני הזוג יחד. הנדוניה נחשבת לעיתים כחלק של הבת בירושה של הוריה, והוא נמסר לה בעת חתונתה. בדרך כלל מדובר בכלים יקרים, סידורי תפילה, תשמישי קדושה, תכשיטים, כלי אוכל ועוד.

מרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל של החברה העירונית רחובות, עתיד להשיק תערוכה חדשה המתמקדת במתנות שהוענקו לחתנים ולכלות יהודיים העומדים לבוא בברית הנישואין. בתערוכה יוצגו מתנות רבות מקהילות מגוונות שהוענקו לזוגות צעירים שהתחתנו לפני 1948, החל מתכשיטים, לכלי בית, מתנות לגבר, פריטים מיוחדים שנתנו לכלות, שעברו מדור לדור.

הפריטים שיוצגו בתערוכה הושאלו ממוזיאון חצר הישוב הישן ע"ש יצחק קלפן בירושלים והגיעו ממשפחות יהודיות מקהילות מגוונות, המציגות את המסורת האותנטית של כל קהילה וקהילה.

בשל מיקומו של המרכז ברחובות, הוחלט לפנות לתושבי העיר על מנת שישתתפו בתערוכה, ולבקש מהם  להשאיל פריטים לתערוכה שתוצג עד יוני 2020 (כשנה שלמה), מתנות נדוניה שקיבלו בחינה או ביום חתונתם עד לשנת 1948. לצורך כך נדרשים פריטים כגון  תכשיטים, כלי בית, מתנות לגבר, מתנות ייחודיות לכלות, תמונות חתונה והזמנות חתונה. כמובן שעם תום התערוכה יוחזרו הפריטים למשאילים.

יש לכם מתנת נדוניה? תמונות חתונה? הזמנות חתונה? ואתם מעוניינים להשאיל לתערוכה? מוזמנים לצלם את הפריט, לשלוח אותו במייל עם פרטים אודותיו למרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל. את המייל יש להעביר אל שרון, בכתובת המייל sharon@bet-moreshet.co.il  וייצרו עמכם קשר בהתאם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh