ביקור נציגי מועצת התלמידים בעוטף עזה

ביקור נציגי מועצת התלמידים בעוטף עזה

בשבוע שעבר ביקרו נציגי מועצת התלמידים של ביה"ס "קציר", בבית הספר "נופי הבשור" בעוטף עזה וחזרו עמוסי חוויות מהמפגש.

הרעיון לביקור נולד לפני כחודשיים בהזמנה שפרסמה מועצת התלמידים "נופי הבשור" למועצות התלמידים בארץ:

"היי חברים, אנחנו – מועצת התלמידים בנופי הבשור, מזמינים אתכם ואת המועצה הבית ספרית שלכם למפגש איתנו, אצלנו בבית הספר, במועצה אזורית אשכול בעוטף עזה".

מטרת המפגש הייתה הכרת בית הספר וסביבתו, מפגש עם תושבי האזור (בעלי עסקים, חקלאים וכו') וכן, יצירת שיח מנהיגותי, צעיר וחשוב, על המצב הביטחוני בדרום הארץ.

לאחר דיון במועצת התלמידים של בית הספר ע"ש אהרון קציר ברחובות, החליטה המועצה ל"הרים את הכפפה" ולהיענות להזמנה.

"לא אשקר, תחילה היו הרבה חששות לגבי הביקור" מסר דובר מועצת התלמידים "קציר", יונתן קליימן, והוסיף: "האם בית הספר מוגן? איך נסתדר אם יהיה 'צבע אדום' או סוג אחר של אירוע בטחוני?"

לאחר נסיעה של כשעה וחצי הגיעו התלמידים אל מארחיהם ב"עוטף עזה", כשהמפגש נפתח בשיחה עם מנהלת בית הספר המארח, בו סיפרה המנהלת על בית הספר, שגרת הלימודים תחת מצב ביטחוני מורכב וכיצד המערכת פועלת לספק סביבה בטוחה לתלמידים.

בהמשך נערך סיור בבית הספר שבו הוצגו מגמות הלימוד השונות ובכלל זה "מגמת התקשורת" אשר נחשבת לגדולה והמבוקשת בבית הספר, כשהתלמידים מנצלים את האולפן וציוד התקשורת המתקדם במקום, כדי לערוך ראיונות הדדיים והפקת סרטון משותף.

מרגש במיוחד היה השלב שבו המארחים שיתפו את האורחים מרחובות, בקשיים היומיומיים עימם הם מתמודדים כתוצאה מהמצב הביטחוני, כולל סכנת חיים ממש, או אף קשיים שגרתיים יותר כמו קושי להגיע לקניון הסמוך בבאר שבע מחשש לאזעקת "צבע אדום".

למרות הקשיים, חשוב היה לתלמידי עוטף עזה להדגיש בפני האורחים מרחובות כי הם אינם מסכנים, אך כן חשוב להם שהחברים ממרכז הארץ יכירו את המצב בדרום הארץ, מעבר לפרסומים בחדשות, כך לדוגמא שיתפו כי לעיתים במקום ללמוד, הם נאלצים למחות ואף לחסום כבישים במטרה לעורר מודעות למצב.

במסגרת "מעגלי השיח" שקיימו התלמידים, נדונו באופן מעמיק נושאים המעסיקים את בני הנוער בארץ, בדגש על התפקיד שיש למנהיגות מועצות התלמידים, בייצור שיח מקרב והיכרות טובה יותר בין מרכז לפריפריה. בין היתר, הציגו תלמידות בית הספר "נופי הבשור" את דף האינסטגרם שהקימו"otef.gaza" שבאמצעותו הן משתפות על הנעשה בדרום הארץ.

יו"ר מועצת התלמידים "קציר", הילה בן נון:"הביקור שקיימנו אצל חברנו מ'עוטף עזה' היה חשוב מאוד גם לנו וגם להם. אני ממליצה לכל מועצות התלמידים בארץ לקיים מפגשי היכרות עם בתי ספר מאזורים שונים ולייצר שיח מנהיגותי של בני נוער המבקשים להשפיע על החברה בישראל".

את הביקור סיכמה מנהלת בית הספר "קציר, גב' יהודית פלבנר: "אני מאוד גאה במועצת התלמידים הבית ספרית ובמפגש הפורה שקיימה עם תלמידים ב'עוטף עזה'. אין לי ספק שמפגשים מעין אלה תורמים להגברת המעורבות החברתית של התלמידים והתלמידות, שהם דור העתיד".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh