ערב מרגש: אירוע סיכום פרויקט ההנצחה הייחודי "זיכרון מצולם"

ערב מרגש: אירוע סיכום פרויקט ההנצחה הייחודי "זיכרון מצולם"

בבית יד לבנים ברחובות של החברה העירונית לתרבות נופש וספורט התקיים אירוע מרגש ומיוחד לסיכום פרויקט הנצחה ייחודי – "זיכרון מצולם", במעמד בן ציון שרעבי, מ"מ ראש העיר ויוסקה וורבר, יו"ר הסניף.

הפרויקט החל לפני שש שנים בשיתוף המרכז לתקשורת קהילתית, במטרה ליצור סרטי הנצחה בתהליך שבו לקחו חלק בני  משפחות שכולות.

בערב זה הוצגו שבעה סרטים אשר גוללו את סיפור חייהם של הנופלים, את סיפור נפילתם וכן את סיפורם של בני המשפחה שנותרו להתמודד עם הכאב והאובדן. משתתפי הקבוצה, שעם הזמן נרקמה ביניהם חברות אמיצה המבוססת ברובה על שותפות גורל ותחושת הזדהות, עלו בזה אחר זה, הציגו את סיפורם וכן את הסרט שייצרו. נוכח הסרטים שנוצרו מתוך כאב ואובדן גדול, אף עין באולם לא נותרה יבשה.

הקבוצה פעלה בהנחייתם של יענקלה שמעוני, במאי, מפיק ומנהל המרכז לתקשורת קהילתית, וכוכי שלזינגר, עובדת סוציאלית ופסיכותרפיסטית, אשר ברגישות ומסירות רבה, הובילו את הקבוצה וליוו את משתתפיה בתהליך המורכב והרגיש עד לערב הסיום בו הוצגו הסרטים. בפרויקט לקחו חלק מתנדבים רבים, חלקם אנשי מקצוע וחלקם בני משפחות המשתתפים, אשר הקדישו מזמנם וכשרונם בעריכה, צילום, כתיבה והפקה מוסיקלית.

באירוע נשאו דברים בן ציון שרעבי, מ"מ ראש העיר, שיפרה כהן, מנהלת אגף תרבות, ידע ואמנות. לדברי שיפרה כהן: "ישנו פתגם שאומר" 'אינך יכול למנוע מציפורי השכול לעוף מעל ראשך, אך אתה יכול למנוע מהן לקנן בו'. ואכן, תהליך יצירת הסרט אפשר עיבוד מחדש של הזיכרון והאבל, ולצד זה הביא גם לחיזוק וצמיחה של המשתתפים. הפרויקט הופק בשיתוף המרכז לתקשורת קהילתית, ויצא אל הפועל הודות לעידודה ותמיכתה של עיריית רחובות והעומד בראשה – מר רחמים מלול, וכמו כן מרכז יד לבנים. אנו זכינו לשילוב מנצח של מנחים מקצועיים, כל אחד בתחומו, אשר ליוו את חברי הקבוצה במסירות וברגישות אין קץ. ברצוני להודות גם למר יוסקה וורבר, יושב ראש הסניף, על הרוח הגבית והעזרה בגיוס המשאבים עבור פרויקט חשוב זה".

יהודית אברהמי, נציגת משתתפי הסדנה נשאה דברים:  "ברצוננו להודות מעומק ליבנו ולומר תודה ענקית לאדריכלי אותה מרפסת, למהנדסי קורת הגג שבנחישות ובסבלנות אפשרו לנו לעשות את הטראומה – לפן של אומנות. לשיפרה, מנהלת אגף תרבות ידע ואומנות ביד לבנים – יוזמת העל, שליוותה והייתה קשובה מקרוב ומרחוק. לכוכי, עובדת סוציאלית ופסיכותרפיסטית, שבמקצועיותה איפשרה לנו לעבור את התהליך הרגשי והנפשי ושידרה המון הקשבה, סבלנות ואמפטיה. ליענקל'ה, במאי ומפיק הסרטים ומנהל המרכז לתקשורת. איש הקולנוע, המצלמה והשוט, שהקדיש לנו לא מעט שעות."

האירוע נפתח וננעל בשירתה המרגשת של ענבל אבנעים, בליווי מוישלה יוסף על הפסנתר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh