תביעה נגד בית אבות ברחובות

תביעה נגד בית אבות ברחובות

תביעת נזיקין בסך מאות אלפי ש"ח נגד בית האבות "גן דוד" ברחובות על התעללות בחסר ישע ורשלנות.

לטענת המשפחה, היחס הקשה למטופלת, הביא להידרדרות קשה במצבה ובסופו של דבר למותה תוך סבל וייסורים.

ילדיה של מטופלת לשעבר בבית אבות "גן דוד" ברחובות, שנפטרה, הגישו תביעת נזיקין באמצעות עו"ד חיה מנע ממשרד עוה"ד מנע ושות', נגד בית האבות, חברת מנורה ומדינת ישראל בגין תקיפת חסר ישע ורשלנות.

המנוחה, חנצ'ה יאיר ז"ל, היתה מאושפזת בבית האבות וכיוון שהיתה דמנטית וסיעודית, נזקקה לטיפול צמוד. המנוחה ישבה בכיסא גלגלים, כשהיא קשורה בכדי שלא תיפול ולרוב הייתה מנומנמת עקב תרופות הרגעה שקיבלה. ילדיה ובני משפחתה  טיפלו בה במסירות וביקרו אותה מידי יום. לאחר שאחד מילדיה, נחשף באקראי למטפלת שצעקה ונזפה באמו, הגישו בני המשפחה תלונה והמוסד החליט שאותה מטפלת לא תטפל יותר במנוחה. בהמשך, המנוחה נמצאה מוטלת על הרצפה ליד מיטתה, כשהיא סובלת מחבלת ראש קשה, חבולה בפניה וסובלת משברים ומחבלות קשות והיא פונתה לביה"ח. בני המשפחה טוענים שכיוון שאמם היתה חסרת יכולת תפקוד, לא היה באפשרותה לפתוח את מגן המיטה ולרדת ממנה בכוחות עצמה ולכן החבלה נגרמה במזיד ע"י אחד העובדים, מה גם שהעובדות מוכיחות שהמנוחה הוכתה בפניה, אולם בית האבות מכחיש את העניין. לטענת המשפחה, גם אם הנפילה נובעת מכך שהמטפלים  לא סגרו את דפנות המיטה, מדובר ברשלנות וחוסר אחריות. מאותו יום בו נמצאה המנוחה על הרצפה, החלה הידרדרות קשה ומהירה במצבה ולאחר 3 חודשים, הלכה לעולמה לאחר סבל וייסורים קשים.

יש לציין כי בסמוך לאחר אירוע התקיפה של המנוחה, פורסם בתקשורת ששניים מעובדי המוסד נעצרו בחשד להתעללות בקשישים. בד בבד בתה של המנוחה אף היא הגישה תלונה במשטרה עקב התנהגות אלימה מצד צוות המוסד כלפי המנוחה.

לטענת המשפחה, נזקיהם עומדים על  650,000 ₪ בתוספת הוצאות משפט, שכר טרחת עו"ד, מע"מ, ריבית והפרשי הצמדה. סכום זה אינו כולל סעד של פיצויים עונשיים שאינו ניתן לכימות בשלב זה ואותו מתכוונים להוסיף התובעים בשלב מאוחר יותר.

לדברי עו"ד חיה מנע: "הסיפור העצוב הזה מגלם בחובו מסכת קשה של התעללות, אותה חווה אחת האוכלוסיות החלשות וחסרות האונים בחברה – הקשישים המאושפזים בבתי אבות, קבוצה שלא מסוגלת להיאבק על זכויותיה. בית האבות שהיה אמור להגן על הקשישה, הפך בשבילה לכלא רוחני ופיזי. אני מקווה שבית המשפט ימצה את הדין עם הנתבעים, אך מעבר לכך באמצעות התביעה, אני גם מקווה להעלות לסדר היום את הנושא של פגיעה בזכויותיו ובכבודו של הפרט, שהינו חוליה חלשה וחסרת ישע בחברה ולכן אינו מסוגל לעשות זאת בעצמו".

צילום: אילן בשור

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh