לראשונה בארץ: "נאמני ניקיון"

לראשונה בארץ: "נאמני ניקיון"

רחובות: העיר הראשונה בארץ אשר תפעיל מערך נאמני הניקיון באופן עצמאי ובשימוש אפליקציה עירונית ייעודית.

בימים אלו נערכים בעירייה להקמת מערך 'נאמני ניקיון' בשיתוף המשרד להגנת הסביבה. יניב מרקוביץ', סגן ראש העיר: "זהו עוד צעד בתהליך שיתוף ומעורבות התושבים בשיפור חזות העיר".

בחודשים האחרונים התקיימו בעיריית רחובות מספר פגישות עם נציגי המשרד להגנת הסביבה, במטרה להקים מערך נאמני ניקיון עירוני ייחודי לעיר רחובות. נאמני ניקיון הם אזרחים מעל גיל 16 שהוסמכו לתפקיד על ידי המשרד להגנת הסביבה ולאחר הדרכה הם רשאים מתוקף תפקידם לסייע באכיפת החוק.

יש לציין כי רחובות היא העיר הראשונה בארץ אשר תפעיל את מערך נאמני הניקיון בליווי המשרד להגנת הסביבה, אבל באופן עצמאי תוך שימוש באפליקציה עירונית ייעודית.

יניב מרקוביץ', סגן ראש העיר ומחזיק תיק חזות העיר, מסביר כי: "בשונה מהמצב הקיים כיום ברחבי הארץ, עיריית רחובות היא זו שתנפיק את תעודות נאמני הניקיון, תהיה הגורם המפקח, כמו גם הגורם שיקבע אלו עבירות סביבתיות יהיה ניתן לאכוף על ידי נאמני הניקיון".

עוד אומר מרקוביץ' כי: "הרעיון התגבש כחלק ממדיניות חדשה שאני מוביל בתמיכת ראש העיר, בה הציבור הוא חלק בלתי נפרד מתהליכי שיפור חזות העיר. לצד פרויקטים חדשים, תגבור פעולות הניקיון, גיבוש בנק רעיונות בשיתוף הציבור ועוד- אנחנו מפתחים מענים מעשיים, שבהם התושבים מובילים עשייה גם בשטח. המרחב הציבורי שייך לציבור ואנחנו מחזירים אותו לידי הציבור, בין היתר באמצעות פעולות אכיפה משותפות. בהזדמנות זו רוצה להודות לליאור שוקרי, מנהל אגף תנועה, שילוט, פיקוח ושיטור עירוני על ההתגייסות להקמת מערך נאמני הניקיון".

כאמור, נאמני הניקיון יעברו הכשרה והסמכה קצרה בעיר רחובות על ידי מדריך מטעם המשרד להגנת הסביבה וידווחו באמצעות אפליקציה ייעודית של עיריית רחובות, אשר מפותחת בימים אלו לצורך זה. את התכנית מובילים סגן ראש העיר, יניב מרקוביץ' מחזיק תיק חזות העיר  וד"ר רוני באום, מחזיקת תיק אזרחים ותיקים, קהילה ואקדמיה, בליווי ליאור שוקרי, מנהל אגף תנועה ופיקוח, צוות אגף חזות העיר ובשיתוף נציגי המשרד להגנת הסביבה.

ד"ר רוני באום מציינת כי: "לניקיון ברשות הרבים השפעה רבה על איכות הסביבה ואיכות החיים של כולנו כאן בעיר. אני מאמינה שפרויקט נאמני הניקיון יגביר את המודעות והאחריות לנושא הניקיון ברשות הרבים ואין לי ספק כי מערך נאמני הניקיון יתרום רבות להפיכת רחובות לעיר נקייה יותר ובעלת איכות חיים משופרת דרך קבע".

מנכ"ל העיריה, דורון מילברג, אמר כי: "בפגישה משותפת עם נציגי המשרד זכינו לשיתוף פעולה ולהתאמת הפרויקט הראוי לצרכי העיר רחובות. כפי שאמרתי לא אחת- התושבים הם גורם מרכזי ומשמעותי בשמירה על ניקיון העיר. מעבר לאכיפה עירונית מוגברת, כאשר התושבים עצמם משגיחים על הניקיון אז האפקטיביות יכולה להיות גדולה ומרתיעה יותר מכל קנס כספי".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh