עיריית רחובות הציגה תוכנית עבודה אסטרטגית לאיכות הסביבה וקיימות

עיריית רחובות הציגה תוכנית עבודה אסטרטגית לאיכות הסביבה וקיימות

סגן ראש העיר ויו"ר הוועדה העירונית לאיכות הסביבה ולקיימות, יניב מרקוביץ', הציג השבוע את תוכנית הפעולה: "אנו שואפים לשנות תפיסה אירגונית וניהולית ולהפוך את רחובות מעיר מקדמת ניקיון לעיר מקיימת ומקדמת סביבה. אני קורא לפעילי ציבור ולתושבים לקחת חלק בתהליך ולפנות אלינו עם הצעות בנושא".

ראש העיר, רחמים מלול: "איכות סביבה ברמה גבוהה יותר משמעותה איכות חיים טובה יותר".

בשנת 2018 חתמה עיריית רחובות יחד עם ערי פורום ה- 15 על אמנה לשיפור איכות החיים והסביבה בעיר במסגרת "ברית ערים לאיכות הסביבה". מטרת המיזם היא לפעול לאיכות החיים והבריאות של תושבי העיר, ולהגן על משאבי הטבע והסביבה כחלק מהמאמץ העולמי והישראלי להגן על אקלים כדור הארץ ותוך כך לטפח עירוניות חיה ומשגשגת.

לשם יישום מטרות אלו  הורה ראש העיר, רחמים מלול על הקמת ועדת היגוי עירונית, הכוללת את אגפי העירייה ונציגי הציבור. במעמד הקמת הוועדה הכריז מלול כי יקצה משאבים לפעילות חשובה זו. עם כניסתו לתפקידו, מונה סגן ראש העיר ומחזיק תיק חזות העיר, עו"ד יניב מרקוביץ', לתפקיד יו"ר הוועדה, והחל לקדם את הנושא. בימים אלה הושלמה בניית תוכנית הפעילות במגוון התחומים שבהם ניתן לפעול. השבוע נערכה ישיבה עם מנהלי האגפים הרלוונטיים על מנת להציג בפניהם את התוכנית.

במסגרת התכנית הציג מרקוביץ' את הפרויקטים והיעדים המדדים ליישומם, מתוך הבנה שקיימות עירונית מורכבת ממנעד של תחומים ונדרשת ראייה מקיפה על מנת להגשים את היעדים שהעירייה לעצמה. מדובר בין היתר, בהתקנת פאנלים סולאריים על מבני ציבור, החלפת פנסי רחוב לנורות לד, בחינת החיסכון באנרגיה במבני ציבור, עידוד מעבר לשימוש בגז טבעי ויצירת חיבור עם גופים ומפעלים הפועלים בעיר במטרה לרתום אותם לתהליך, בחינת חיבור מבני ציבור למתקני קו-גנרציה, הקמת מרכזי אנרגיה שכונתיים לקו-גנרציה, איתור וקידום פרויקטים לבנייה ציבורית בתקן ירוק, הכנת תכנית אב למערך שבילי אופניים, סלילת שבילי אופניים, קידום תחבורה ציבורית, נטיעות עצים, פיתוח גנים ציבוריים לדשים והרחבת הריאות הירוקות, מעבר לכלי אוכל רב פעמיים בהמשך לפיילוט שבוצע בהצלחה בצהרוני רשת חוויות, פיילוט שקיות כתומות בבתי קרקע, תוכניות חינוך, ועוד.

בשלבים הבאים, מתוכננת הטמעת המתווה בתוך תכניות העבודה של העיריה, והקצאת תקציבים לתפעול וניהול התהליכים.

ראש העיר, רחמים מלול, אומר כי "תכנית 'ברית ערים לאיכות חיים וסביבה', נועדה לאפשר לרשויות להתמודד עם תחום הגנת האקלים, קידום איכות חיי התושבים ויצירת איזון בין מכלול הצרכים. על מנת ליישם אותה, יצרה העיריה מסגרת אירגונית לקידום התכנית. איכות סביבה ברמה גבוהה יותר- משמעותה איכות חיים טובה יותר".

סגן ראש העיר, עו"ד יניב מרקוביץ': "בחודשים אלה התחלנו להניע את התהליכים ליישום התכנית מחדש. עבדנו על תוכנית פעולה כוללת ואסטרטגית , וקבענו סדרי עדיפויות ליישום מרכיביה. במקביל, ישנן פעולות שאפשר לבצע מיידית וכבר התחלנו ליישם, כגון פיילוט שקיות כתומות בבתי קרקע, יוזמה שהובלתי להחלפת כלי אוכל בצהרונים לרב פעמיים, תחרות סלוגנים בנושא ניקיון לילדי העיר, יציאה למכרז לפחים לפסולת אלקטרונית ועוד", אומר מרקוביץ' שמדגיש כי, "לפני הכול ועל מנת לעמוד ביעדים, התכנית שואפת לשנות תפיסה אירגונית וניהולית שמגדירה את איכות החיים והשמירה על הסביבה כחלק בלתי נפרד מפעולות העיריה. אני קורא לפעילי ציבור ולתושבים לקחת חלק בתהליך ולפנות אלינו עם הצעות בנושא . אנחנו פועלים תוך ראייה לטווח הרחוק, ומאמין שכלל פעולות הפיתוח צריכות להתבצע בראייה ברת קיימא, שלוקחת בחשבון את כל המורכבות והמרכיבים בהם מתקיימות העיר וקהילותיה".

את הוועדה מרכז רזי בארי, האמון על תכנון אסטרטגי במנהל ההנדסה, אשר ציין כי: "במסגרת התכנית נקבע כי היישום יתבצע במסגרת חמש תתי ועדות, שיעסקו בנושאים ייעודיים ויכללו את גורמי המקצוע באגפי העיריה, נציג ציבור המתמחה בתחום או יועץ מקצועי מטעם ארגונים ומוסדות אקדמאים. חמשת הנושאים אותן מקדמת הוועדה הנם בנייה ואנרגיה ירוקה, תחבורה בת-קיימא, הפחתת פסולת והגדלת המיחזור, המרחב העירוני וחזות העיר וחינוך והסברה".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh