איך להכין קפה – המדריך המלא

איך להכין קפה – המדריך המלא

אם אתם רוצים להתחיל את היום שלכם ברגל ימין ועם חיוך על השפתיים – המשימה הרבה יותר פשוטה ממה שחשבתם לעצמכם. כל שעליכם לעשות הוא פשוט לשתות קפה דבר ראשון על הבוקר. משקה הקפה מבוסס על קפאין שיש לו כמה תכונות שיכולות לסייע לכם במהלך היום כולו, למשל:

  1. קפאין משפר את הסיבולת הגופנית ומעלה את רמות הדופמין, כך שהוא טוב לשיפור תהליכי חשיבה, זיכרון, ריכוז, עיבוד המידע וכל פעולה שדורשת קשב ולמידה.
  2. קפאין מוריד את הסיכוי ללקות במחלות קרדיווסקולריות שונות, בסכרת ובסוגים שונים של סרטן
  3. קפאין מונע נשירת שיער
  4. קפאין מסייע לדיאטה ומזרז ירידה במשקל

עכשיו כשאתם יודעים מה אתם צריכים לשתות נשאר לכם לעשות רק דבר אחד – להכין את הקפה שאתם אוהבים. ואם אתם חושבים שזה נשמע קל אבל הביצוע קשה ומצריך מקצועיות אתם טועים ומטעים. כיום ניתן להכין קפה משובח גם בבית, ממש כמו בבית קפה הכי איכותי שיש. לפניכם המדריך האולטימטיבי להכנת קפה בהתאם לסוגים השונים:

קפה שחור לסוגיו

להכנת קפה טורקי כהלכתו נדרשת טחינה של פולי קפה (עדיף פולים מסוג ערביקה שנחשבים לטובים בעולם) במטחנה או באמצעות מכתש ועלי ובישולם במים עד כדי רתיחה. קפה תימני נעשה בדיוק באותה הדרך אבל נדרשת טחינה עדינה יותר. לעומת זאת, להכנת קפה בוץ לא נדרש בישול אלא רק שפיכת מים רותחים על פולי הקפה הטחונים.

קפה פילטר

להכנת קפה פילטר נדרשת מקינטה (כלי זכוכית עם מסננת) שאליה מכניסים מנת קפה עם כוס (250 מ"ל ) מים, מחכים 2 דקות ולוחצים את הפילטר – מה שגורם לפולים הטחונים להידחק למטה ולקפה להיות צלול ואיכותי במיוחד.

אספרסו ודומיו

להכנת אספרסו נדרשת מכונת אספרסו בלחץ מים של כ-9 אטמוספירות שאליה מכניסים אחת משתי האפשרויות: קפסולת קפה או מנה של פולים טחונים. במידה ומתקבלת שכבה של קצף (קרמה בלשון המקצועית) זה סימן שמדובר באספרסו איכותי. שימוש במכונת אספרסו בלחץ נמוך יותר (1.5-2 אטמוספירות) תיצור קפה מוקה – קפה ללא קרמה.

וזה יכול להיות עוד יותר פשוט

המשמעות היא שהתאמת סוג מכונת הקפה להעדפות שלכם היא השלב הראשון והחיוני מכולם, אבל כדי לקבל את הקפה המושלם אתם נדרשים לשלבים נוספים, למשל קבלת הדרכה לגבי אחזקת מכונת הקפה שלכם (מקינטה, מכונת אספרסו וכו') והשימוש בה. כמו כן, עליכם לרכוש מוצרים איכותיים כמו פודים, קפסולות ופולי קפה לפי טעמכם.

לכן, אין מנוס מקבלת ייעוץ מקצועי כי רק תחום הפולים הוא עולם ומלואו. למשל, כיום ניתן לרכוש פולים קפה מובחרים ממגוון יעדים ברחבי העולם כמו קוסטה ריקה, קולומביה, אתיופיה, הודו, ברזיל ועוד והכל תלוי בכם ובקפה המועדף עליכם. אז קבענו לקפה?

תמונה: פיקסלס

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh