כיצד לבחור נכון מופע לילדים

כיצד לבחור נכון מופע לילדים

ההקפדה הנדרשת על תוכן איכותי

הכמות העצומה של תכנים שעוטפת היום כל ילד וילדה במדינת ישראל מראה לנו עד כמה באופן טבעי וברור יש הבדלים לא קטנים בין כל מופע או תכנית או הפעלה שאליהם נחשפים בנות ובנים. כך נדרשים ההורים המודאגים לבדוק היטב האם מדובר על מופע ילדים שאכן יש לו ערך רב עבור הילד מעבר להנאה של מספר שעות.

כשאנו מתבגרים אנו יכולים ויודעים לזהות את ההבדל בין תוכן איכותי של מופע שמוצג לנו ובין אוסף של דמויות, תלבושות ושירים שלא תמיד מתכנסים אל תוך מופע שנשאר לנו בזיכרון וגורם לנו לחשוב מעט. אך כשמדובר בילדים, הרי שלא אחת חשוב לבחור עבורם את המופע שישלב בין מספר רב של אלמנטים איכותיים כדי שבאמת יהיה משהו חיובי לספוג ממנו.

המסרים החשובים שניתן להעביר דרך מופע לילדים

שלבי ההתפתחות בחייהם של הקטנטנים מוכיחים שוב ושוב עד כמה חשוב לתת להם לספוג מסרים ברורים שיאפשרו להם להבחין בין טוב לרע, להתמודד עם קשיים מסוימים ועוד. לכן מופע שיכלול אלמנטים כאלו יהיה הרבה מעבר לכל הפעלת ילדים בסיסית או כזו שהילדים לא סופגים ממנה דברים בעלי ערך חיובי.

אם ניקח למשל מופע שמופק ומבוצע ע"י שחקנית מוכשרת שהיא גם זמרת וגם דמות שילדים יכולים להתאהב בה בין רגע, וכולל גם מסרים חשובים מאוד כמו עד כמה הילד צריך ללכת עם הלב שלו כשהוא עומד מול לבטים שונים ועד כמה הוא חייב לגייס חשיבה חיובית כדי לעבור מכשולים כאלה ואחרים, נבין מיד שמדובר במופע עם ערך רב.

דרך מהנה לילדים ללמוד על החיים

כל הורה רוצה ללמד את הילד או הילדה שלו לא מעט דברים חשובים שיאפשרו להם לצלוח בקלות רבה יותר אתגרים שהחיים מציבים להם בשנות חייהם הראשונות. מאחר ולרוב הלימוד מתבצע במסגרת החינוך בבית או במסגרת מערכות החינוך שמחוץ לבית, הרי שלגבי מופע לילדים מדובר על הזדמנות מצוינת ללמד את הילדים כמה דברים על החיים דרך שירה ומשחק.

כשעוטפים את המסרים בדימויים, שירים, משחק, דמויות ותפאורה אפשר בהחלט למשוך את תשומת לבו של הילד ולמקד את רמת הריכוז שלו כדי להעביר לו כל מסר חשוב. כך ניתן להפוך לא מעט הצגות לילדים בישראל לסוג של מופע שמעבר לריגוש ולמקוריות שלו, הוא גם מציע תכנים שיכולים לתרום לילדים בעתיד.

תמונה: gettyimages

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh