סדנה להתמודדות עם האתגרים המשפחתיים בגיל המבוגר

סדנה להתמודדות עם האתגרים המשפחתיים בגיל המבוגר

עיריית רחובות יוזמת: סדנה להתמודדות עם האתגרים המשפחתיים בגיל המבוגר.

"יחסים- זה כל הסיפור": סדנה מרתקת וחדשה של פורום השולחן העגול העירוני לקידום האוכלוסייה המבוגרת בשיתוף מכון אדלר

פורום השולחן העגול העירוני לקידום האוכלוסייה המבוגרת יוזם סדנה עירונית חדשה  בשיתוף עם מכון אדלר: "יחסים זה כל הסיפור", לצורך קבלת כלים להתמודד עם האתגרים המשפחתיים בגיל המבוגר.

התא המשפחתי מהווה בסיס ובטחון לכל אורך חיינו. לעיתים, בשל התפתחויות משפחתיות והרחבת התא המשפחתי אנו נמצאים בצמתים אשר מערערים את תחושת הביטחון והשייכות שלנו.

מטרת המפגשים הינה להקנות ידע תאורטי ומעשי בתחום מערכות היחסים העוטפות את הפרט. יחסים עם בני המשפחה, מיומנויות חדשות ביחסים בין דוריים, תחושת שייכות ומועילות בתוך התא המשפחתי, הסתגלות להתרחבות התא המשפחתי על כל שלוחותיו ועוד.

בעזרת המפגשים יוכלו המשתתפים לחוות את חווית התחדשות התא המשפחתי ותחושת השייכות והמועילות שלהם בו.

 בין התכנים: תקשורת – מהי תקשורת מקרבת, פערי דורות, ״לא״ – מותר או אסור להגיד? מעורבות או התערבות, נתינה וקבלה – הדדיות, האומנם?! פנקסנות – ומה אפשר במקום. אומנות העידוד לחיזוק הקשר, פרידות ואובדנים ועוד, על פי איתור צרכי המשתתפים בקבוצה.

המפגשים בהנחיית מכון אדלר ובניהולו המקצועי.

אורית קרטה גהסי- עו"ס קהילתית , מרכזת פורום שולחן עגול עירוני לקידום האוכלוסייה המבוגרת: "הסדנה באה כמענה לבקשת חברים שהשתתפו ביום עיון ושיח "חיים למרחקים ארוכים" שהתקיים במסגרת אירועי "רחובות מצדיעה לאזרח המבוגר" בנובמבר האחרון. המשתתפים פנו אלינו ובקשו הרחבה של התכנים. החלטנו להרים את הכפפה וליזום סדנה שתספק מענה משמעותי יותר עבור אוכלוסייה זו".

ד"ר רוני באום, מחזיקת תיק אזרחים ותיקים:"בעיר רחובות מתקיימות פעילויות תרבות, העשרה ופנאי רבות המיועדות לגיל השלישי. אנו קשובים לבקשות ציבור האזרחים הוותיקים שלנו ושמחים להיענות ליוזמות שצצות מהשטח. אני מזמינה את הציבור להצטרף לעשייה הענפה בעיר, הכוללת בין היתר את הסדנא "יחסים זה כל הסיפור" המתקיימת בשיתוף מכון אדלר".

ענת יולס מנהלת המחלקה לרווחת האזרח המבוגר: "עם העלייה בתוחלת החיים ומעבר המשפחה לארבעה דורות ויותר אנו נחשפים למורכבות רבה יותר ביחסים המשפחתיים ולצורך של חברי המשפחה המבוגרים -למקם את עצמם בתוך המשפחה. מצבים אלה עלולים ליצור מתחים במשפחה, הסדנא מנתחת מצבים משפחתיים רבים ונותנת כלים כיצד להתמודד עם הצרכים המנוגדים".

מדובר ב-8 מפגשים חווייתיים בקבוצה קטנה ואינטימית.

הסדנה תתקיים בימי רביעי בין השעות 10.00- 11.30

מפגש ראשון ב-22.5.19. התכנסות ב9.30 לקפה, במתנ"ס חוויות שוויץ המדע, רחוב סרני 52, רחובות

עלות הסדנה: 200 ₪ ליחיד או 350 ₪ לזוג.

לפרטים והרשמה ניתן לפנות למתנדבות פורום שולחן העגול לקידום האוכלוסייה המבוגרת.

אלן לקס- 0506874245 ורות מירון- 0506617304

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh