כל השלבים בעיצוב הזמנה לחתונה

כל השלבים בעיצוב הזמנה לחתונה

הגיע הרגע, באה השעה ואתם עומדים לשחרר לאוויר העולם את הידיעה המרגשת – שיש חתונה. עכשיו מתחיל המרתון בדרך לחופה: חיפושים קדחתניים אחרי אולם אירועים, תקליטן מנצח, צלם מוכשר, אטרקציות מלהיבות וכמובן שמלת כלה וחליפה ל"טוטאלוק" מושלם וכן, הזמנה לחתונה.

אותו מסמך ייחודי ומעוצב שיספר לכולם שאתם עומדים להתאחד ושהם מוזמנים להיות שם כשזה יקרה. להזמנה יש אפקט של רושם ראשוני – הסגנון שייבחר הוא זה שישקף את התחושה שתרצו להעביר, של סוג האירוע, הקונספט, האווירה וכמובן פרטי האירוע כך שייחרטו בתודעה. איך מעצבים הזמנה לחתונה? מדריך קצרצר שייקח אתכם צעד אחר צעד משלב הרעיון והחזון ועד התוצר המוגמר.

הקונספט קובע

בשלב הראשון תכננו את הקונספט של האירוע וחשבו על החיבור הנכון בינו לבין עיצוב הזמנה לחתונה שיחבר בין השניים. למשל, אם בחרתם לחגוג חתונה בניחוח כפרי בחיק הטבע אולי תתאים לכם הזמנה עם מוטיבים של צמחייה עשירה ופרחים ססגוניים ואם החתונה שלכם היא חתונה שעתידה להתקיים בחוף הים – אלמנטים בהשראת המעמקים, דגים, צדפים, גלים. כנ"ל לגבי חתונה מודרנית, חתונת רטרו או וינטאג' וחתונה בסגנון הוליוודי.

לא משנה מה הרעיון שעומד מאחורי האירוע, חשבו על הצד הוויזואלי של ההזמנה במושגים של צבעים בולטים (גווני פסטל רכים לחתונה באווירה רגועה, רקע להן עם כיתוב מוזהב לחתונה יוקרתית) ואלמנטים דומיננטיים (למשל – תמונה שלכם להזמנה בשיק פרסונאלי).

הכל עניין של גודל

בשלב השני, חשוב להחליט מה יהיה גודל ההזמנה והמידות, תוך לקיחה בחשבון של פרמטרים כמו התאמה בין גודל וסוג ההזמנה למעטפה (רוחב, אורך), ההתאמה לתיבת דואר של המוזמנים וכמובן העלות כתוצאה מכך שההזמנה אינה בגודל סטנדרטי. חשבו גם על סוג הנייר שיודפס מנייר כרום מאט ועד נייר ממוחזר מתוך מודעות לסביבה וטקסטורה מעניינת. אפשר לבחור גימור ייחודי שיוסיף לרושם המתקבל. כיום אפשר לעצב גם הזמנות בצורניות מפתיעה, לצרף לכל הזמנה מתנה קטנה כמו דוגמית בושם ואפילו מחזיק מפתחות.

הטקסט שעושה הבדל

לפונטים שתבחרו השפעה ישירה על המראה המתקבל של ההזמנה כאשר יש פונטים בעלי קווים רכים וזורמים יותר מאחרים ופונטים קלאסיים ומסוגננים שיוצרים תחושה אלגנטית.

הכי חשוב זה לבחור פונטים ברורים וקלים לקריאה, כי בסופו של דבר, אתם מעוניינים שהמסר יעבור ואנשים ידעו לאן להגיע ומתי. חשבו על המרווחים בין השורות וגם כיצד לפזר את המלל בדרך שמי שקורא את ההזמנה לא יפספס את האינפורמציה החשובה ומצד שני,  הקומפוזיציה תייצר סקרנות. למשל, אם מדובר בהזמנה דו צדדית, אפשר להתחיל במשפט שהוא סוג של טיזר כמו – "תנחשו מה קורה בחודש יוני?" או "רמי ורונית מתחתנים ואתם נהנים" ובצד השני היכן ומתי.

מבחינת מלל, כדאי לחשוב גם כאן בצורה קונספטואלית מעניינת: האם לכתוב הזמנה בחרוזים, בצורה של שיר, כציטוט מפורסם או כתיבה אישית בגובה העיניים.

התייחסו תמיד לתמונה המלאה. איך הפונטים נראים על גבי הרקע, צבע הפונט וצבע הרקע המתמזגים יחדיו, האם ההזמנה לא דחוסה או עמוסה מדי והתוצאה אכן משקפת את המסר שתרצו להעביר בהזמנה של אופי החתונה.

עצבו זאת בעצמכם

כיום קיימים אתרים בעלי ממשק ידידותי לחוויית משתמש נעימה המאפשרים לעצב הזמנות "קאסטום" מייד שאתם בעצמכם עצבתם. מהשלב של בחירת הגודל דרך הרקע הנבחר, העלאת תמונות מהמחשב, איורים ואייקונים חמודים מתוך מאגר אלמנטים, בחירה בפונט ובגוון ופריסה עיצובית ועד שליחה להדפסה דיגיטלית מקצועית וקבלת התוצרים עד הבית. בדרך זו יש לכם אפשרות להיות מעורבים בצורה מקסימלית בתהליך וליהנות מחוויית היצירה עצמה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh