אלופת התנ"ך העירונית: עמית סייג מביה"ס בן גוריון

אלופת התנ"ך העירונית: עמית סייג מביה"ס בן גוריון

היום נערך חידון התנ"ך העירוני לתלמידי בתי הספר הממלכתיים בעיר בנושא "מנהיגים בסימן אחדות ישראל". במקום השני זכתה התלמידה ליעד כוכבי מבי"ס ע"ש אילן רמון, במקום השלישי זכה אלון ביטון מביה"ס ניצני המדע.

חידון התנ"ך העירוני לשנה זו נערך במעמד ראש העיר, רחמים מלול, ממלא מקומו זוהר בלום, מחזיק תיק החינוך, חבר המועצה אמיתי כהן יו"ר רשת חוויות ומחזיק תיק מורשת ישראל, מנהלת אגף החינוך בעיריית רחובות, אפרת צוקרמן ומנהלת מחלקת בתי הספר היסודיים, שרה והב, ותלמידים רבים שמילאו את ההיכל מפה לפה.

החידון הינו פרי שיתוף פעולה של מחלקת בתי הספר היסודיים באגף החינוך בעיריית רחובות ומתנ"ס תקוותנו בעיר.  בית ספר בן גוריון , העוסק בטפוח מנהיגות ומורשת- בראשותה של המנהלת אורנה בן דוד -נבחר להוביל את החידון.
בחידון התנ"ך החלו את השתתפותם כארבע מאות וחמישים תלמידים מכיתות ה'-ו' משבעה עשר בתי ספר ממלכתיים בעיר. במהלך שלושה חודשים האחרונים נערכו חידונים בתוך  בתי הספר . בנוסף  נערכו מפגשי למידה במתנ"ס תקוותנו ומפגשי למידה של בנות מורשתנו. כחלק מהכנת המתמודדים נערך טיול לימודי חווייתי בעקבות המנהיגים המקראיים גדעון, דוד ושמשון, בעמק איילון, תל עזקה ותל צרעה. בשלב חצי הגמר התארחו המתמודדים בבית ספר בן גוריון. המתמודד הבית ספרי שקיבל את הציון הגבוה ביותר נבחר לייצג את בית ספרו בשלב הגמר של החידון העירוני שנערך היום, יום שלישי, בהיכל התרבות בעיר.
את החידון ניהל והנחה נריה פנחס, חתן התנ"ך בעבר ומי שמוביל את חידון התנ"ך העולמי לנוער ביום העצמאות.

השלב האחרון והמכריע בחידון העירוני היום היה שלב שאלת ראש העיר, שהופנתה לכל ששת המתמודדים שעלו לשלב זה. שאלת ראש העיר למעשה היא זו שהכריעה מיהו חתן התנ"ך של העיר רחובות ומי הם סגניו.

כלת התנ"ך העירונית היא עמית סייג מביה"ס בן גוריון, במקום השני זכתה ליעד כוכבי מבי"ס ע"ש אילן רמון, במקום השלישי זכה אלון ביטון מביה"ס ניצני המדע.

ראש העיר, רחמים מלול: "אני שמח לראות כאן את כל המתמודדים ואת מי שבאו לעודד אותם. העיסוק בלימוד התנ"ך הוא מבורך . בספר הספרים יש ערכים לאומיים וערכים בינלאומיים- ערכים חברתיים, מוסריים ואנושיים. אני רוצה להודות לכל מי שיזם ועוסק בפרויקט הזה".

אורנה בן דוד, מנהלת בי"ס בן גוריון: "אנו מודים על ההזדמנות שניתנה לבית הספר ע"ש בן גוריון להוביל את חידון התנ"ך בעיר רחובות. אני רואה חשיבות רבה בלימוד והעמקה  בספר הספרים בדרך יצירתית וייחודית של חידון התנ"ך, וגאה בתלמידי העיר על כברת הדרך הארוכה והמשמעותית שעברו בעולם הקסום של שבילי התנ"ך".

חבר המועצה אמיתי כהן, מחזיק תיק מורשת ישראל ויו"ר רשת חוויות: "לפני כארבע שנים יזמתי את עריכת החידון מתוך תפיסה כי הילדים צריכים להכיר את ההיסטוריה של עם ישראל. אני מתרגש לראות מדי שנה את התלמידים וההורים באירוע שכולו מוקדש ללימוד ואהבת התנ"ך. תודה רבה לכל השותפים בעיריית רחובות ולבית הספר בן גוריון".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh