אוניברסיטה בעם: תושבים לומדים רפואה באוניברסיטה במימון עיריית רחובות

אוניברסיטה בעם: תושבים לומדים רפואה באוניברסיטה במימון עיריית רחובות

שבעים תושבים סיימו את לימודי קורס "מבוא לרפואה" במסגרת תוכנית "אוניברסיטה בעם" במימון עיריית רחובות. ח"מ ד"ר רוני באום, מחזיקת תיק ותיקים, קהילה ואקדמיה: "יש להנגיש ידע אקדמי לכל מי שרק רוצה – גם אם אין הפרוטה מצויה בכיסו, וגם אם לא זכה ללמוד באקדמיה בגיל צעיר. לאור הביקוש הרב, אנחנו בודקים אופציה של הרחבת התכנית".

בשבוע שעבר התקיים טקס סיום מרגש של כשבעים תושבי רחובות אשר סיימו את לימודיהם במסגרת תכנית אוניברסיטה בעם באוניברסיטת תל אביב. הסטודנטים סיכמו את השנה, וקיבלו תעודות מטעם האוניברסיטה.

התכנית 'אוניברסיטה בעם', מייצרת חיבור חדשני בין 'האוניברסיטה' לבין 'העם' בין מוקד כוח וידע ציבורי, לבין אוכלוסיות שאינן יכולות להגיע למוקד ידע זה בדרך אחרת. הלימודים מאפשרים ללומדים להיחשף לחוויית הלימוד האוניברסיטאית, לסטודנטים ולאנשי הסגל, על תחומי עיסוקם ותפיסות עולמם.

הסטודנטים נהנים ממגוון של נושאים כאשר בכל שנה נבחר נושא אחר. השנה למדו הסטודנטים מרחובות קורס מבוא לרפואה. במהלך הקורס רכשו ידע בסיסי ומושגים מעולם הרפואה כגון: גוף האדם והמערכות השונות בו, מחלות נפוצות ודרכי טיפול, תזונה נכונה, אורח חיים בריא, חוק זכויות החולה ועוד.

הלימודים מתקיימים אחת לשבוע במהלך שנת הלימודים, באוניברסיטת תל אביב. האגף לשירותים חברתיים בעיריית רחובות מרכז את התוכנית והתלמידים נוסעים בהסעה מאורגנת לאוניברסיטה.

ח"מ ד"ר רוני באום, מחזיקת תיק ותיקים, קהילה ואקדמיה: "אני שמחה ללוות ולתקצב את  הפרויקט המבורך ואת משתתפיו. יש להנגיש ידע אקדמי לכל מי שרק רוצה – גם אם אין הפרוטה מצויה בכיסו, וגם אם לא זכה ללמוד באקדמיה בגיל צעיר. לאור הביקוש הרב, אנחנו בודקים אופציה של הרחבת התכנית. זה המקום להודות לאגף לשירותים חברתיים ובראש ובראשונה לעו"ס סלי טוביאס פרנק, אשר מרכזת את התכנית ועושה זאת במסירות רבה"

סלי פרנק, עובדת סוציאלית קהילתית: "התוכנית מעניקה הזדמנות לתושבי רחובות להעשיר ולהיכנס בין כותלי האוניברסיטה. זו חוויה מעצימה ומרגשת מאוד עבורם ועבורנו".

יהודית, משתתפת בתכנית: "סיימתי שלוש שנים בתכנית. התכנית נתנה לי המון ביטחון. מכל מפגש, מכל הרצאה למדתי רבות. המפגש עם אנשים ממקומות שונים היה מלמד ונעים. קיבלתי הרבה וכלים. הלימודים מאוד מגוונים: הרצאות, סיורים לימודיים ועוד. ממליצה בחום על התכנית לכל מי שלא היה באפשרותו ללמוד במהלך חייו. זו הזדמנות נפלאה".

לפרטים והרשמה לשנת הלימודים הבאה ניתן לפנות לאגף לשירותים חברתיים בעיריית רחובות בטל: 08-9485921.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh