הורים, כך תמנעו מצבי סיכון לילדיכם בל"ג בעומר

הורים, כך תמנעו מצבי סיכון לילדיכם בל"ג בעומר

הרשות העירונית למניעת אלימות, סמים ואלכוהול פונה להורים במספר המלצות למניעת מצבי סיכון בליל ל"ג בעומר. עשרות עובדים ומתנדבים מטעם עיריית רחובות יסיירו בין המדורות בעיר בליל ל"ג בעומר על מנת למנוע מצבי סיכון.

גם השנה ייצא סיור מדורות ל"ג בעומר ברחבי העיר, סיור שהפך למסורת אליו שותפים גופים שונים בעיר וביניהם סיירת הורים, הרשות העירונית למאבק באלימות סמים ואלכוהול, עו"סים מהאגף לשירותים חברתיים בעיריית רחובות, עובדי אגף החינוך ומחלקת הילדים והנוער, מדריכי המוגנות והיחידה לקידום נוער. בסיור מדורות ל"ג בעומר ישתתפו עשרות אנשים , אליהם יצטרפו גם מתנדבים (סיירת הורים).

הרשות העירונית למניעת אלימות, סמים ואלכוהול יוצאת בפניה להורים :ל"ג בעומר מזמן לנו מצד אחד אפשרות להנאה גדולה אך טומן בחובו גם פוטנציאל לסכנות רבות.

מדורות רבות יודלקו ע"י בני הנוער וצעירים בעיר ולכן חשוב עד מאוד להקפיד גם על כללים נוספים הפונים אל בני הנוער:

  • יש להקפיד ולוודא כי ההורים יודעים עם מי הילדים יוצאים לבלות בערב ל"ג בעומר ומי השותפים למדורה , מה מיקומה.
  • שוחחו עם הנערים ונערות על הסכנות השונות שבשתיית אלכוהול ובפרט אם זו מופרזת, *הסבירו להם כי אין לשתות מכוסות שנמסרות להם אלא מבקבוק ו/או פחית סגורה מחשש לסם האונס, אין לקבל משקאות מאנשים שאינם מוכרים לנו.
  • הסבירו כי יש להימנע משתייה המערבת אלכוהול יחד עם משקאות אנרגיה (אלה גורמים לפעילות מנוגדת מבחינה פיזיולוגית על גופנו ופוגעים בנו, ובפרט ככול שאנו צעירים בגיל).
  • בקשו מילדכם כי ההגעה הביתה תהיה בקבוצות ולא לבד.
  • דברו עם הילדים על תופעת השימוש בחומרים פסיכו-אקטיביים (אלכוהול, גראס), הסבירו להם את ההיבט הפלילי -שתיה אינה מותרת מתחת לגיל 18 ואינה מותרת בשטח פתוח לאחר השעה 21:00 אלא רק במקומות כגון: פאבים ואולמות שמחה. הסבירו להם כי חוק אי הפללה אין משמעותו לגליזציה של שימוש בגראס אלא שינוי באופי האכיפה לגבי בוגרים המתחיל בקנס כספי ויכול להסתיים בהמשך ברישום פלילי וענישה כבדה יותר, החוק אינו כולל בתוכו ילדים ונוער ונשאר כפי שהיה לגביהם.
  • דברו איתם כי ישמרו על בעלי החיים וזכרו כי כל פגיעה בבעל חי הינה התעללות ועבירה פלילית.
  • יש לדבר עם בני הנוער גם על משמעות בטיחות בדרכים והימנעות מנהיגה תחת השפעת אלכוהול.

גם השנה ייצא סיור מדורות ל"ג בעומר ברחבי העיר, סיור שהפך למסורת אליו שותפים גופים שונים בעיר וביניהם סיירת הורים, הרשות העירונית למניעת אלימות סמים ואלכוהול, עו"סים מהאגף לשירותים חברתיים בעיריית רחובות, עובדי אגף החינוך ומחלקת הילדים והנוער, מדריכי המוגנות והיחידה לקידום נוער. בסיור מדורות ל"ג בעומר ישתתפו עשרות אנשים, אליהם יצטרפו גם מתנדבים (סיירת הורים).

אבי פיטרו, מנהל הרשות העירונית למניעת אלימות, סמים ואלכוהול: "אנו מתכננים להיות בשטח עבור כולם, להיות עיניים נוספות הבוחנות מצבי סיכון ובמקרה הצורך לעזור ולסייע.  הניסיון מלמד כי לצערנו בלילה ככול שהשעות מתקדמות אנו עדים אומנם לפחות נוער בשטח, אך לגידול בסיכון למעורבות באירוע של שתייה אלכוהול מופרזת ו/או פגיעה בשל מערבות קטטה. היכולת של מדרכי המוגנות הפועלים במוסדות החינוך ביום יום הוא אחד ה"מפתחות" למניעת הסלמה וביכולת לפתור בעיות הנובע מהיכרות מוקדמת עם רוב הנוער, ובדומה לכך גם הכוחות הנוספים שהפועלים כגון: קידום נוער וחיילי הגרעין שגם להם רקע והיכרות עם חלקים של נוער בעיר. סיירת ההורים העירונית מסייעת בתגבור הכוחות ומוסיפה מניסיונה הרב שנצבר לאורך השנים בסיורים אל מול בני הנוער ברחבי העיר".

הערב כולו מנוהל באחריות של מנהל הרשות למאבק באלימות סמים ואלכוהול יחד עם ראשי צוותים בניהם גיא משולם, גיא הרדוף ויוני רוטנברג, המהווה גם את הצלע המקצועית לנושא עזרה ראשונה.

לסיור מתלווה כבכול שנה גם מ"מ רה"ע וסגנו זהר בלום: "אני קורא להורים להיות מעורבים בתכנון ערב ל"ג בעומר של ילדיהם, ולפקח מקרוב. אנו מצדנו נעשה הכול על מנת להגיע למקומות הרלוונטיים בעיר על מנת למנוע מצבי סיכון ככל שניתן, באיחוד כוחות של הרשות העירונית למניעת אלימות, סמים ובאלכוהול ואגף החינוך, על מחלקותיו השונות".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh