אמש: מלגות ל"הזדמנות שנייה" לתואר ראשון

אמש: מלגות ל"הזדמנות שנייה" לתואר ראשון

56 תושבות רחובות קיבלו אמש מלגות להשכלה גבוהה במסגרת פרויקט "הזדמנות שניה לתואר ראשון" של הפורום לקידום מעמד האישה ברחובות. הטקס נערך בלשכת ראש העיר, רחמים מלול, במעמד חברת המועצה אוה גור, ד"ר אתי גרובגלד מנכ"ל מכללת אחווה, ואביבה חלבי, יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה.

ביום ראשון  נערך בלשכת ראש העיר מעמד מרגש במיוחד: הענקת מלגות לנשים תושבות רחובות, במסגרת פרויקט "הזדמנות שניה לתואר ראשון" של הפורום לקידום מעמד האישה בעיריית רחובות. המעמד התקיים בהשתתפות ראש העיר, חברת המועצה ויו"ר הפורום לקידום מעמד האישה אוה גור, יועצת רה"ע לקידום מעמד האישה אביבה חלבי, מנכ"ל מכללת אחווה ד"ר אתי גרובגלד, רכזת התוכנית נירית שדה, מתנדבים וסטודנטיות.

פרויקט "הזדמנות שנייה להשכלה גבוהה" יצא לדרך לפני כשלוש שנים ביוזמת חברות הפורום לקידום מעמד האישה ברחובות. הפרויקט נועד להעניק לנשים רחובותיות בגילאי 35 ומעלה הזדמנות ללמוד לתואר אקדמי ראשון, והוא מתקיים בשיתוף עם מכללת אחווה, שם לומדות רב הנשים. השנה הצטרפו ללימודים גם נשים רחובותיות הלומדות במסגרות אקדמיות נוספות.

בפרוייקט לומדות כעת 64 סטודנטיות בשלבים שונים של התואר הראשון. הצעירה בהן היא בת 34 והמבוגרת ביותר – בת 56 .

בימים אלו נערך הפורום לשנת הלימודים הבאה ולצאתו לדרך של המחזור הרביעי שילמד במכללת אחוה. בנוסף, יפתח השנה הפורום את התוכנית לאפשרות להגשת בקשה למלגה לכל רחובותית מעל גיל 35 הלומדת לתואר ראשון במוסד אקדמי מוכר. כל הסטודנטיות הזכאיות למלגה מעניקות 130 שעות התנדבות בקהילה במגוון מוסדות ופעילויות בעיר כגון: חונכויות בבתי הספר, במועדוניות ובמתנסים, עזר מציון, קפלן, על"ה, קשישים, קהילה נגישה, הבית החם לנערות, סיירת הורים, בי"ס עידוד ועוד.

הסטודנטיות שיתפו בחוויות והדגישו את עצמת השינוי שחולל בהם הפרויקט: "כל הבית הפך להיות חלק מהתהליך, אני מצליחה לעזור יותר לילדים בלימודים", "מאז תחילת הלימודים ילדיי קיבלו יותר מוטיבציה ללמוד בעצמם", "גיליתי כי כשכל כך עסוקים מספיקים יותר, מצאתי בעצמי יכולות שלא הכרתי", "מקום ההתנדבות נתן לי תחושה נפלאה, התחברתי למקום ולאנשים ואשמח להמשיך ולתרום", "היכולות שגיליתי בעצמי בעקבות הפרויקט נתנו בי את הכוח וכך הצלחתי גם לשנות את מעמדי התעסוקתי".

ראש העיר מר רחמים מלול: "מדובר בפרויקט שמוסיף לכל העיר. אנו שמחים  לאפשר לנשים לממש את עצמן, כפי שהן רוצות לעשות, לרכוש תואר ראשון ולחולל שינוי כה גדול בחייהן. מרגש בעיני מאד לשמוע את הסטודנטיות מציינות שנקשרו למקום ההתנדבות. התרומה שלכן לציבור – זו התמורה שלנו".

ח"מ אוה גור ציינה: "אני גאה בכן על ההתמודדות בשילוב בין כל התחומים בחייכן, המשפחה, עבודה, לימודים והתנדבות.  אני בטוחה כי המודל שלכן תורם לכן, למשפחה ולחברה . מכאן, לאחר שדרוג נקודת המוצא הכול פתוח בפניכן".

ד"ר אתי גרובגלד מנכ"ל מכללת אחווה הוסיפה: "כאשה וכתושבת רחובות הפרויקט הזה בנפשי וחשוב לי מאד להמשיך לדחוף ולקדם אותו. אני מודה לראש העיר שמוכן לתרום ולקדם את הפרויקט, וזה אינו דבר מובן מאליו. סיפורי הנשים הלומדות רק מחזקים אותנו בכל פעם מחדש כמה חשוב הפרויקט בהשפעתו על כל כך הרבה מעגלים, החל מההעצמה הנשית הפרטית, דרך העצמת הילדים והמשפחה, התרומה לחברה והגמלאים התורמים גם הם בעזרה לסטודנטיות".

אביבה חלבי יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה: "אני מודה למשפחת מרקס- איזנברג על המלגות  שהן מוסיפות לתוכנית זו. לאחר שלוש שנות לימוד ניתן לומר כי אחוזי ההצלחה בפרויקט גבוהים במיוחד. 97% מהסטודנטיות ממשיכות את לימודיהן ומתוכן כ-4 מצטיינות דיקאן. הצלחה זו מתאפשרת בזכות ההשקעה הרבה של הסטודנטיות והסיוע של המתנדבים המלווים את הסטודנטיות בשיעורים פרטיים וקבוצתיים. מדובר בתכנית בעלת חשיבות גבוהה. הנשים שלומדות בתכנית בימים אלו עוברות שינוי משמעותי הן מבחינה אישית והן מבחינה תעסוקתית וכבר כעת משודרגות ומתקדמות מבחינת שכר ומבחינת קידום בעבודה. כך שמטרתנו הושגה".

כרמליה קמחי, מתורמי המלגות, אמרה כי "במשפחתנו החלטנו לתת 4 מלגות מטעם משפחת מרכס-קמחי, ע'ש בתיה אייזנברג- מרכס. ההחלטה לתת את המלגות ע"ש של אימי, בתיה, נבעה מכך שהיא היתה כל שנותיה – מצעירותה ועד אחרון ימיה, אשה פמיניסטית בדעותיה, עצמאית, דעתנית, זקופת גו, חרוצה ופעילה. מה שמתחבר מאוד עם פעילות הפורום לקידום מעמד האישה ברחובות".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh